MotoNews.pl
0 Malczan VW Boxer =) (20202/0) - NT
  

Malczan VW Boxer =)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Yoł wszystkim którzy to czytają powiedzcie mi czy ktoś w was juz próbował się bawić z przeszczepem zespołu napędowego z VW garbusa do malczana bo szczerze mówiąc, to nie wiem jak to wygląda wszystko w garbusie i nie wiem - czy jest to wogóle możliwe... Każda odpowiedź mile widziana. THX z góry! Pozdroofka!
  
 
wszystko sie da tylko trzeba sie zastanowic czy to ekonomicznie/mechanicznie uzasadnione...
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=15954&hq=vw&f=25&m=flat
  
 
Nie powiem, że na 100% da się, bo na własne oczy nie widziałem, ale Od pewnego cłeka, który ma Fiata 600 z napędem z VW wiem, że ma dwóch kolesi, którzy mają 126 z VW. Przymierzałem się do tego jakiś czas temu i wszystko wskazuje na to, że faktycznie się da. Będziesz miał problemy z rozrusznikem (trzeba zrobić garba pod tylnym siedzeniem), napędem prędkościomierza (w VW napęd jest z przedniego koła) i mocowaniem silnika a właściwie skrzyni do auta (w VW silnik ze skrzynią jest mocowany poprzez skrzynię, silnik jest przykręcony tylko do skrzyni czterema śrubami). Jak się postarasz, to nic nie powinno byc widać z zewnątrz. Silnik ma duży potencjał (do 2.5 l, realna Ne max ca. 190 KM), ale trzeba dużo wyłożyć kasy, żeby go wykorzystać. Jeśli będziesz potrzebował pomocy, daj mi znać.
  
 
bardzo ciekawy pomysł tylko o ile wiem to garbusy nie lubią wysokich obrotów
  
 
A czy to w czymś przeszkadza? Lubią obroty mniej więcej tak jak silniki 126.

[ wiadomość edytowana przez: Yaninnya dnia 2003-07-06 17:01:34 ]
  
 
ale jeśli chodzi o przełożenie silnika ze skrzynią /sam silnik to chyba żadna rewelacja/, to kumpel, którego siostra ma garbusa pisał mi, że skrzynia jest strasznie szeroka /chyba w tym wątku który podałem coś było o tym/
  
 
Jaka szeroka?! Właśnie jest dość wąska! Skrzynia z wzmocnioną obudową dyfra (nieseryjna, dłubana, w Niemczech można takie wzmocnienie kupić) może by nie weszła, ale seria po minimalnym podcięciu (dla zwiększenia odstępu od mocowań wachaczy) wejdzie.
  
 
oto co dokładnie napisał mi wtedy kumpel:
mam w garażu drugą skrzynie i silnik do garba
silnik w garbusie jest przykręcony 4-ma srubami do skrzyni, i cąłość jest zawieszona do karoserii tylko na skrzyni
silnik nie ma zadnych uszu
skrzynia jest 2x większa niz w maluchu
półosie sa pierdolne jak 4 maluchowskie, tzn są w obudowie"
ja osobiście nigdy nie miałem styczności z garbusem, więc nie wiem
  
 
Skrzynia jest wyższa (ale głównie w dół) i dużo dłuższa, z szerokością jest jak napisałem. Opisywane przez twojego qmpla półosie były w starszych garbusach. Nowsze (1302, 1303) miały flansze do których się przykręcało sześcioma śrubami przeguby. O mocowaniu całości napisałem wcześniej.
  
 
Ale mi shiz narobiliscie teraz, ze trzeba miec wuchte $$$ bo ja kombinowalem jakby tu najtaniej, dlatego naszło mnie na garba - bo podobna konstrukcja zespołu... : a tu lipa szczerze mówiąc, to nie mam zielonego pojęcia o garbach - nie interesowalem sie nigdy - byłem kiedys na zlocie, ale za dzieciaka i nie wiedzialem o co tym ludziom wogóle chodzi Co do tego, ze garb ma wolnoobrotowy silnik, to luziik - styl jazdy by sie nie zmienił - tylko OSIĄGI!!! Dziękówa za odzew, Pozdroofki dla wszystkich. F&F RLZ!!!
  
 
Zapomniałem jeszcze dodać, że brak uszu mocujących też nie jest problemem, bo robi się specjalny wspornik mocowany pod szpilki cylindrów, ale wymaga to rozebrania silnika i modyfikacji cylindrów. Tak więc można zapomnieć o tanim swapie na silnik VW.