Krótka przejażdżka za instalką LPG...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
.. w końcu się przymieżam poważniej do założenia instalki do Omegi B 2,5 V6. Póki co, wiem że instalka proponowana przez opla kasztoje 6500zł. Pojechałem dzisiaj do pewnego zakładu i coś mi tam zaproponowano za 5000zł, też na wtrysku, co jest ceną rozsądną, ale niestety zakład nigdy w nie miał doczynienia z takim silnikiem, więc nie będe robił za królika doświadczalnego.

Drugim zakładem po drodze był serwis Hyundaia (ponoć autoryzowana stacja instalek BRC) no i mnie tam zagieli - zaproponowano mi coś tam za 2500zł z mikserem przed dolotem (II gen??). Biorąc pod uwagę to czego się nasłuchałem o przepływomierzach i takich tam w tych silnikach jest to dla mnie śmieszne. Serwis, który powienien sobie wyrabiać renomę próbuje wcisnąć coś, co może rozpieprzyć pół silnika bez sprawdzenia czy już taki eksperyment był przeprowadzony. Gostek się zapierał że na pewno będzie działać - tylko ciekawe jak długo.

Na razie tylko na Galla w Zabrzu gostek konkretnie się wypowiedział na temat instalki, bo ponoć sam jeździ mv6, ale woła sobie 6000zł.

Nie wiecie może gdzie w okolicy Katowic jest inne sprawdzone miejsce, gdzie można do tego autka założyć gazio? Dotarło do mnie kilka pozytywnych opinii na temat wtrysku BRC, ale póki co się wstrzymuje. Pomóżcie zagazować.

[ wiadomość edytowana przez: ArturS dnia 2003-06-04 13:50:30 ]
  
 
Zwróć uwagę czy to co ci proponują to wtrysk sekwencyjny czy ciągły. Ten drugi to nieporozumienie - polega na zastąpieniu miksera sześcioma rurkami zamontowanymi w pobliżu zaworów. Wprawdzie zmniejsza ryzyko wybuchów ale ich nie eliminuje a poz tym cena (4000-5000) w niczym nie uzasatnia jego stosowania. Tylko wtrysk sekwencyjny zapewnia, że komp silnika może zmianiać długości i czasy wtrysków, w ciągłym zasada jest taka jak przy mikserze - ile sobie zasa tyle spali, a komp silnika nie ma na to wpływu.
  
 
No właśnie mnie zastanawia dlaczego wstrysk ciągły jest taki drogi. Różnica 1000zł jest niewielka w stosunku do tego co się zyskuje przy wtrysku sekwencyjnym. Zaczapie jeszcze o kilka zakładów i niedługo może się na coś zdecyduję. W najgorszym wypadku wyłożę te 6000zł na dedykowaną. Tak czy siak przy przebiegu 35-40tys.km/rok zwróci się to dość szybko, a auto ma pojeździć co najmniej 5 lat. Jeśli omesia będzie się dobrze sprawowała to zostanie w rodzince do końca swoich dni (ocynk jest więc może jej korniki nie zjedzą tak jak astre).
  
 
Jeśli mogę Ci coś doradzić,
to w tej chwili wchodzi VI generacja wtrysku sekwencyjnego.
Dzisiaj u moich znajomych, ktorzy sa de facto bezposrednimi importerami OMVL'a na Polskę taka instalacja została założona do nowiutkiego Audi A6 2.0
Chociaz jest to nowosc, slyszalem juz bardzo dobre opinie na jej temat. Tutaj w Białymstoku taka instalacja do V6 kosztuje 5.500zł
I nic innego do swojego silnika nie wkladaj. Nie warto oszczedzac.
Ja wlozylem zwykla instalacje za 2500zl i pluje sobie w brode. Za tydzien mam zamiar wymienic wlasnie na wtrysk sekwencyjny, chociaz jeszcze sie zastanawiam, bo strasznie korci mnie zamiana z 2.5 na 3.0. Tylko ciezko znalezc takie auto w dobrym stanie i dobrej cenie

Pozdrawiam
Konrad
  
 
A ja w V6 mam zwykłą podciśnieniówkę. Co prawda zakupiłem auto razem z instalacją gazową i nie wim czy sam zdecydowałbym się na jej montaż. Póki co, z małymi oporami, auto jeździ. Zuzycie LPG zależy od ciężkości stopy. Trasa 12-18 l/100km, cykl miejski ok 20-25 l/100km.