Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2007-02-26 09:42:49 Problem wydaje się prozaiczny ale nie jest do końca tak wesoło. Escorcik po kilkugodzinnym postoju na mrozie nie chce palić, rozrusznik kręci ale ani na gazie ani na benzynie chce zaskoczyć. Wymienione w ostatnim czasie świece (motorcraft), kable WN, akumulator, w rozruszniku tulejki. Nawet po podpięciu do innego auta kablami mimo dosyć szybkiego kręcenia rozrusznikiem nie daje znaku życia, a na pych nawet jak się delikatnie toczy to na dwójeczce odpali. Byłem u dobrego elektryka i trochę chlop zgłupiał, błędy wykazała lambda oraz ten mechanizm co napędza linkę prędkościmierza, który jest w skrzyni i prawidłowo wykazał bo nie działa już chyba dw alata ![]() |
![]() YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2007-02-26 15:49:49 jak odpali z pychu to jest całkiem normalnie, styki jakie mogłem to już oczyściłem |
![]() gerard77 escorrrrt RS2000 warszawa | 2007-02-26 16:04:38 To bedzie prawdopodobnie czujnik polozenia walu.Poszukaj cos na ten temat w wyszukiwarce.
Na allegro kiedys widzialem ze sa w sprzedazy. |
![]() Kukien_13 Ford Escort Żory | 2007-02-26 20:30:40 hey.
mi sie to samo przytrafiło 2 razy, po ostatnim kiedy nie mogłem wrócić to domu obiecałem sobie że dojde do tego co jest przyczyną i tak jak gerard pisał czujnik położenia wału był przyczyną. Yankes a nie zdaża Ci sie czasami tak, że podczas rozruchu na chwile przestaje kręcić a potem odpala ? |
![]() YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2007-02-27 10:30:49 Ale ten czujnik położenia wału szwankowałby tylko na mrozie ?? |
![]() Kukien_13 Ford Escort Żory | 2007-02-28 17:21:56 Mój ojciec miał to samo w Opel Vectra A. Kiedy temperatura zbliżała sie do 0 to jak stwierdzil potem mechanik "taki cypelek,pręcik" nie wiem jak to nazwac nie wysówał się. A jak odpalasz go w normalnej temp. to rozrusznik kręci normalnie czy sie zacina ? |
![]() YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2008-01-04 09:05:33 Odkopię temat bo znowu mrozy. Teraz sytuacja jest jeszcze gorsza bo ja już moim escortem nie jeżdżę tylko moja kobieta ![]() Dzisiaj specjalnie w nocy zostawiłem escorta na podwórku, rano aby wyeliminować brak prądu to od razu podpiąłem bardzo grubymi kablami drugi akumulator. Niestety można było sobie kręcić do wieczora. Wczoraj popołudniu odpalił na kable ale nie na benzynie tylko na gazie ![]() I teraz wracam do pytania na które nikt nie odpowiedział - czy problem z tym czujnikiem położenia wału objawia się tylko poniżej -5 stopni ??? |
![]() YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2008-01-04 09:44:26 W bardzo dobrej książce wydawnictwa WKiŁ znalazłem procedurę sprawdzenia różnych elementów układu zapłonowego. I mam coś takiego:
Pomiar pomiędzy stykami - „5" i „6" EDIS Rodzaj sprawdzenia - Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego Warunki sprawdzenia - Zapłon wyłączony Wartość właściwa - 200 do 450 a Sposób postępowania - Sprawdzić przewody, rezystancję na zaciskach czujnika. Wymienić czujnik O ile będe potrafił znaleźć "EDIS", to nie wiem czy są tam ponumerowane te styki, jeśli tak to jeden problem z głowy. Następny to co to jest tak jednostka "200 do 450 a" ??? Potrafię zmierzyć rezystancję, napięcie, prąd ale to "a" to nie mam pojęcia co to jest. |
miskalec Escort MKVI kombi Lipsko | 2008-01-04 19:54:48 Tu chodzi o rezystancje, ma byc między 250 a 400 Om ![]() |
![]() YaNkEs_69 Escort MKV Przemyśl | 2008-01-05 15:12:22 Rezystancję akurat inaczej się opisuje niż literką 'a'. Ale też wywnioskowałem, że o nią tu chodzi. Zmierzyłem wczoraj wieczorkiem i wyniosła 270ohm, dzisiaj rano przy temp. ok. -5 stopni (garaż) było 237ohm. W książce podają zakres 200-450ohm więc jakby się mieścił w normie ![]() ![]() |