Co to za usterka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ciężko to opisać ale spróbuje.
Chodzi mi o układ kierowniczy, a mianowicie podczas jazdy na nierównościach dość mocno trzęsie kierownicą. Podczas jazdy autkiem
szarpie w lewą stronę (dzieje sie to na nierównościach, dziurach, zakrętach), kierownica wtedy zmienia swoje położenie o ok. 20 stopni w prawo przy czym samochód jedzie nadal prosto, po chwili następuje szarpnięcie w lewo i kierownica wraca do swojego normalnego położenia. Ostatnim czasem dzieje się to coraz częściej. Powoli jazda staje sie niebezpieczna. Dodam że jak pojechałem z tym do mechanika to wymienił mi wszystkie gumy, założył nowe amortyzatory, łożyska na amortyzatorach ale nic to nie pomogło.
Układ kierowniczy jest ze wspomaganiem.
Więc co to może być?

[ wiadomość edytowana przez: Monsterhouse dnia 2008-01-13 19:50:35 ]
  
 
up
  
 
wymień lepiej przekładnie,bo z tego co piszesz wywnioskowac mozna ze to nie zawiecha a układ kierownicy jest trafiony , i zmien mechanika, w sprawnej przekładni nie moze byc sytuacji ze kiera zmienia swoje połozenie a samochód nie reaguje na ta zmiane,szczerze to odradzam jazde z taka usterką
  
 
Przyczyna oczywiście może być przekładnia choć tak duże luzy raczej na to nie wskazują. Osobiście obstawiam krzyżak który jest mocowany na osi zębnika. Mój kuzyn przy Fieście miał właśnie taki objaw i powodem był krzyżak. Z tym, że u niego dodatkowym objawem było to, że momentami do kręcenia kierownica potrzeba było więcej jak jednej osoby być może dlatego, że nie ma wspomagania.
  
 
Witam, objaw podobny do wyeksploatowanej maglownicy. Jeśli faktycznie to ta usterka radzę zastanowić się przed kolejna jazdą...