Problem z obrotami :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie.

Od niedawna posiadam Honde Civic 1.6 '97 z instalacja gazowa Tartarini i sterownikiem Tec99, i jak w temacie mam problem z obrotami. Zważywszy ze przeszukałem rożne fora i nie znalazlem konkretnej odpowiedni na ten problem, stwierdziłem ze napisze własny post z opisem mojego problemu (moze komus sie kiedys to przyda)

Problem polega na tym, iż jak dodam gazu na którymś biegu i następnie wrzucę bieg jałowy obroty spadają na 200/300 obr/min i po sekundzie wracają do normalnego stanu 900 obr/min. Obroty spadają także przy skręcaniu ale to może być wina (z tego co wyczytałem na forum) złego umiejscowienia reduktora.
(odrazu też napisze ze regulacja śrubką w reduktorze nic nie daje)

Ostatnimi czasy zauważyłem tez, ze jeśli sie rozpędzę (i jade np z górki) i nastepnie wrzucę bieg jałowy to obroty przy dużej predkosci tez spadają lecz tak trzymają dosc dlugo

Zważywszy na to ze mam ten problem od dłuższego czasu, pare rzeczy zostało wymienionych, np: wszelkie filtry (oleju, powietrza, gazu), była robiona regeneracja reduktora, została wywiercona 3mm dziurka powmiedzy tym pierscieniem co podaje gaz a przespustnicą w celu dodatkowego pobierania potwierza co pomogło w tym stopniu że teraz nie gaśnie a obroty spadają wolniej niż kiedyś. Byłem na regulacji istalacji lpg wiele razy co tez jakos nie pomoglo.

Jeśli coś pominołem to pewnie to dopisze.

Ale byłbym bardzo ale to bardzo wdzieczny za pomoc w tym problemie

Pozdrawiam,
Albert
  
 
Jak masz zrobiony głowny wlot powietrza ??
  
 
Dołączam się do postu u mnie na dodatek auto potrafi zgasnąć przy hamowaniu jak wcisnę sprzęgło, reszta praktycznie tak samo jak u kolegi Albi z tym że samochód Hyundai Lantra 1.6 16v 1992r. instalacja Landi
  
 
Cytat:
2008-01-09 16:42:04, far77 pisze:
Jak masz zrobiony głowny wlot powietrza ??



no wlasnie najbardziej mnie zastanawia wlot powietrza w mojej Hondzie, bo do "puszki" flitra idzie rura w krztałcie litery U i tak jak patrzac na ta literke po prawej jest wejdzie do "puszki"z filtrem a po lewej wychodzi tuz pod maska.


  
 
najlepiej jak bys wstawił fotke,generalnie przy LPG powietrze nie powinno bezpośrednio wpadac do filtra powietrza
  
 
Zmiany dolotu powietrza do filtra nic nie zmieniły jesli chodzi o gaz.

Przerobile na dwa sposoby:
1. wiecej powietrza (dolot krotszy i bardziej otwarty na doplyw powietrza) dalo to lepsze przyspieszenie, spadły oborty na biegu jałowym o 100 obr/min i Hania zrobila sie bardziej zwawa. Reszta pozostaje bez zmian
2. mniej powietrza (dolot przytkany) przyspieszenie gorsze, omało mi nie zgasl i ogolnie jest gorzej niz bylo


Dalej nie wiec co moge jeszcze zmienic. Zastanawiam sie nad zmiana miejsca redutkora, bo w tej chwili jest przykrecony do nadkola i w tym kierunku tez wlasnie jest.



  
 
Wklej zdjęcie całej komory silnika jeśli to możliwe od przodu auta,ile lat ma instalcja i jaki przebieg,silnik to 1.6 115 km bez VTEC ??
  
 
Cytat:
2008-01-10 20:29:29, far77 pisze:
Wklej zdjęcie całej komory silnika jeśli to możliwe od przodu auta,ile lat ma instalcja i jaki przebieg,silnik to 1.6 115 km bez VTEC ??



Mozliwe ale jutro dopiero.
Jak dlugo jest instalacja? nie mam zielonego pojecia. Ja kupilem autko miesiac temu i juz byla, a poaprzedniego wlosciciela nie znam bo autko z wloch jest.
Przebieg ma 168 tys km
A silnik to 1.6i sr Vtec 125 koni

  
 
Znalazlem cos takiego:|

PYTANIE 364: 2005-03-27

Witam.Mam Mercedesa 190 2.0+gaz rok 1989 na wtrysku mechanicznym.Jadą w trasie przy ponad 100km/h na gazie wciskając sprzęgło lub wyrzucając na luz obroty spadają do zera i samochód gaśnie.Odpalając go ponownie jest ok i jadąc dalej przy przejechaniu ok. 30 km robi to samo.Jeżdżąc po mieście obroty są czasami zbyt małe,ale nie gaśnie.Silnik krokowy jest sprawny,różne położenia rury powietrza do filtra powietrza nic nie dała.Gazownicy nic nie mogą mi poradzić.

ODPOWIEDŹ:

Uszkodzony rozdzielacz z podstawą.
  
 
w twoim aucie jest normalny ukłąd wtryskowy a nie mechaniczny a wiec ta odpowiedz raczej nie dotyczy twojego silnika,możliwe ze parownik wymaga regeneracji lub wymiany,poprostu membrany zrobiły sie sztywne i nie utrzymuje parametrów,z tego zdjęcia jakis masz dziwny dolot powietrza od puszki do kolektora ssącego,normalnie idzie rura gumowa jednej średnicy od filtra do kolektora.