Problem - silnik stuka obciążony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jesli bylo to mnie opier...cie ale przeszukalem 27 stron i nie znalazlem.

Silnik 650

Problem wygląda następująco:

Jadę na czwórce pod górę i przy prędkości 70-80 km/h słychac lekkie stukanie takie klekotanie, sprawdzilem teraz olej i jest równo z dolną granicą miarki na bagnecie. Zastanawiam się czy to może zawory? Jest to jakis typowy objaw zbliżającej się katastrofy?
 
 
typowy objaw pracy stukowej silnika, cofnij zapłon.
  
 
nie traci mocy, nie zmienia sie jego praca tylko takie delikatne klekotanie, dosyc ciche. Wydaje mi sie ze to raczej nie stukowe. Na plaskim ani z gorki nic nie slychac, niezaleznie od obrotow.

[ wiadomość edytowana przez: markus-orange dnia 2008-01-12 19:59:00 ]
 
 
jak jedziesz pod góre to masz dużo wieksze opory ruchu. u mnie tez tak było lekko opóźniłem zapłon i prawie tego nie ma. raz na miesiąc sie zderzy
  
 
to sie zdarza zwlaszcza w dluzszej trasie jak silnior sie porzadnie rozgrzeje. malec paliteraz 4.8l/100 wiec wolalbym nie kombinowac. Nie zmienilo Ci sie spalanie po opoznieniu zaplonu?
 
 
Oleju dolej bedzie się lepiej chłodził.
Sprawdź czy termostat się otwiera.
Zmień bieg
  
 
Cytat:
2008-01-12 19:41:00, Golab82 pisze:
typowy objaw pracy stukowej silnika, cofnij zapłon.



dobrze prawi kolega
  
 
na 4 70-80 to chyba nie za niskie obroty, zeby go zylowac na trojce... Olej zmienie a nie doleje, termostat musze sprawdzic A co ze spalaniem przy opoznionym zaplonie?

[ wiadomość edytowana przez: markus-orange dnia 2008-01-12 20:43:29 ]
 
 
70 na czwórce pod góre to dopiero żyłowanie.
  
 
a nie lepiej najpierw zaplon zrobic niz sie bawic z innymi pasciami? przeciez to zajmuje pare minut i albo bedziesz wiedzial ze to jest stukowe albo i nie. no chyba ze wolisz miec spalanie 4,8 na ... zajechanym silniku to ok
  
 
biorac pod uwage to ze na serii skrzyni na trojce mozna spokojnie 100 wyciagnac to mysle ze jazda na 4 70ka i to pod gore to spokojnie podchodzi pod chec zajechania silnika lepiej posluchaj kolegow i przestaw zaplon, bo moze skonczyc sie malym niedowladem silnika
  
 
Jeśli termostat się nie otwiera i silnik poprostu się przegrzewa to regulacje zapłonu nic nie pomogą.
  
 
A jaka dysza tam jest wsadzona w gazniku??? Jak takie male spalanie mzoe po prostu mieszanka byc zbyt uboga co tez powoduje stukowe
  
 
nie wspomne ze te 70 na 4 w cztery osoby a to naprawde męczy malca takiego seryjnego. Mi sie zdaje ze zimą nawet jak by termostat sie nie otwierał to w trasie tak sie malca nie zagrzeje bo cały czas ma dobry obieg zimnego powietrza, gorzej w mieście gdzie jest mniej ruchu i mniejsza prędkość. No chyba ze oleju masz z pół litra to szybko i na trasie sie zagrzeje. Przestaw zapłon i sprawdź czy to jest to, jeżeli nic to nie pomoże to zacznij szukać innych opcji
  
 
Silnik cos musi palić - jak nie paliwko to zawory, wieć trzeba uwazać na uboga mieszanke... (no moze jeszcze też tłoka wypalic )
  
 
Powiedz to maszynie rolniczej(dieslowi)
  
 
diesel globalnie ma ubogą mieszankę, ale pamietaj ze lokalnie lambda jest znacznie wyższa...