Jak podnieść tył w Essim HB5d...?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Proszęo podpowiedz jak poniesc tył w Escorcie. Wymieniłem tylne amortyzatory i sprężyny (co prawda nie orginalne - magnetti mareli czy cos, ale na orginałach tez był nisko) i dalej jest zbyt nisko. Niektóre escorty ktore widze na ulicach sa wyraznie wyzsze. POwinna wg mnie wchodzic cała postawiona pionowo dłoń pomiędzi nadkole a oponę, u mnie wchodzą 2 palce. Jak wsiadają 4 osoby to przy dziurach lub poprzecznych spowalniaczach jest problem. BArdzo prosze o jakies podpowiedzi. Moze da sie z innych aut wsadzic jakies sprezyny lub jest jakas firma co robi do escorta wyzsze sprezyny?
Pozdrawiam Adam
  
 
a jakie masz kółka i oponki? Może masz bardziej obciążony tył (gaz itp)?
  
 
Mam opony 14R60 185
Mam gaz, ale na pustym zbiorniku i połwie beznyny to samo...
  
 
a springi i amorki brałeś zamienniki orginałów, czy zamienniki tych co miałeś (może miałeś obniżone włożone wcześniej)?
A podczas jazdy obciera Ci o błotnik, czy dobijają amorki?
  
 
Kupowałem zamienniki oryginałów, nie miałem obniżanego. POdczas jazdy nie ociera i nie dopbija. Sprawa pojawia sie przy zapakowanym bagazniku i 4 osobach. Wtedy potrafi ocierac sie o nadkola, amory nie dopbijają.
  
 
Cytat:
2008-02-11 12:06:30, adamsko pisze:
Kupowałem zamienniki oryginałów, nie miałem obniżanego. POdczas jazdy nie ociera i nie dopbija. Sprawa pojawia sie przy zapakowanym bagazniku i 4 osobach. Wtedy potrafi ocierac sie o nadkola, amory nie dopbijają.



A ja obstawiam (obym przegrał ten zakład) zardzewiałe podłużnice.
  
 
A ja obstawiam że nie jest źle. Postawiona pionowo dłoń to przesada. A przy 4 osobach i zapakowanym bagażniku na progach czy dziurach będzie problem, to nie Land Cruiser
  
 
zawsze mozesz prubowac wciskac gumy w sprezyny, (choc nie polecam, zle sie z tym jezdzi) albo zalorzyc tzw. wzmacniane sprezyny, sa twardsze od orginalow, ale mniej siadaja pod obciazeniem, luknij na allegro, sporo tego

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
A mnie kobieta w hurtowni przez pomylke sprzedla wzmocnione sprezyny na tyl HB i auto podnioslo sie kilka centymetrow. Wlasnie wchodzi cala dlon miedzy nadkole a opone (R14). Zaleta jest taka, ze przy 4 osobach w aucie i maksymalnym bagazu auto zachowuje sie idealnie. Amorki tez sa nowe, ale przez sprezyny auto jest za twarde z tylu, gdy jade sam. Charakerystyka tlumienia jest wtedy do kitu. Prawie gokart.

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2008-02-11 18:51:17 ]
  
 
A ja zmieniłem na sprezyny z audi 80 obciąłem o jeden zwoj i sklepałem. Charakterystyka swietna jak jade pusto i pełno, a essa przy pełnym załadunku siedzi równo a przy rozładunku klinek
  
 
Cytat:
2008-02-11 20:14:07, mirasescort pisze:
A ja zmieniłem na sprezyny z audi 80 obciąłem o jeden zwoj i sklepałem. Charakterystyka swietna jak jade pusto i pełno, a essa przy pełnym załadunku siedzi równo a przy rozładunku klinek



Gratuluję....
  
 
oj zdziwiłbys sie jak charakterystyke te sprezyny zachowały. Bez obcinania zakładałem to ess z pełnego rozsunietego amora tylko 1,5 cm siadał przy załadunku, a tak to prawie ja taczka był taki sztywny. A teraz to midzio i sie nie dziwie ze samochody niemieckie tak ładnie sie zachowuja na drodze
  
 
Cytat:
2008-02-12 21:14:33, mirasescort pisze:
oj zdziwiłbys sie jak charakterystyke te sprezyny zachowały. Bez obcinania zakładałem to ess z pełnego rozsunietego amora tylko 1,5 cm siadał przy załadunku, a tak to prawie ja taczka był taki sztywny. A teraz to midzio i sie nie dziwie ze samochody niemieckie tak ładnie sie zachowuja na drodze


Wnioski:
Każdy Niemiec obcina sprężyny.
Każe auto z obciątymi spręynami dobrze się prowadzi.
A tak serio, to każda sprężyna jest dobierana do auta, do jego wagi, do charakteru pracy, itp. Kwestia prowadzenia się auta i to ile siadają amorki, to dwie różne sprawy. Może po prostu masz coś nie halo z zawiezeniem?
  
 
Cytat:
2008-02-12 21:14:33, mirasescort pisze:
oj zdziwiłbys sie jak charakterystyke te sprezyny zachowały. Bez obcinania zakładałem to ess z pełnego rozsunietego amora tylko 1,5 cm siadał przy załadunku, a tak to prawie ja taczka był taki sztywny. A teraz to midzio i sie nie dziwie ze samochody niemieckie tak ładnie sie zachowuja na drodze



No jak sprowadzasz kwestie prowadzenia się samochodu i bezpieczeństwa oraz ocenę poprawności do tego ile auto "siada" to gratuluję ponownie.
  
 
a ja odpowiem na moim przykladzie:
Po peknieciu srężyny z tyłu (dodam ze w kombi) udałem sie do sklepu po nowe springi założyłem je i niby wszystko było ok do momentu gdy nie wsiadly 2 osoby albo gdy przejeżdzałem przez "leżących policjantów" auto wtedy dobijało mimo olejowo-gazowych amorków firmy Sachs. Cóż było robić zakupiłem z tej samej firmy Lesjofors sprężyny tylko wzmocnione i mam święty spokój a i wysokość auta z tyłu stała sie jakby to powiedzieć normalna ani nie jest podniesiony ani nie siedzi w stosunku do przodu. Więc polecam Ci kupic sprężyny wzmocnione i bedzie ok
  
 
Cytat:
2008-02-13 14:10:37, gardenia1 pisze:
a ja odpowiem na moim przykladzie: Po peknieciu srężyny z tyłu (dodam ze w kombi) udałem sie do sklepu po nowe springi założyłem je i niby wszystko było ok do momentu gdy nie wsiadly 2 osoby albo gdy przejeżdzałem przez "leżących policjantów" auto wtedy dobijało mimo olejowo-gazowych amorków firmy Sachs. Cóż było robić zakupiłem z tej samej firmy Lesjofors sprężyny tylko wzmocnione i mam święty spokój a i wysokość auta z tyłu stała sie jakby to powiedzieć normalna ani nie jest podniesiony ani nie siedzi w stosunku do przodu. Więc polecam Ci kupic sprężyny wzmocnione i bedzie ok


a te pierwsze springi były jakiej firmy i ile Cię kosztowały?
  
 
Cytat:
2008-02-13 14:33:57, surec pisze:
a te pierwsze springi były jakiej firmy i ile Cię kosztowały?


też firmy lesjofors a ile kosztowały hm....? nie pamietam ale na priva wysle Ci link do sklepu gdzie kupowałem ne wzmocnione bo zwykłe w Inter Carsie