Pytania, ciekawostki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam w sumie z ciekawości bardziej jak z praktyki kilka pytań co do fiatów, które były u nas robione na licencji, a więc oczywiście polskie fiaty 125p i 126p. A więc: w którym roku we Włoszech zakończono produkcję 125? Co było uznawane za jego następcę? I podobna kwestia co do 126. Wiem, że jego produkcja we Włoszech była w latach 72-80. W polsce też była od 72 roku - czy zatem licencja pozwalała na równoległą produkcję? W roku 80 natomiast włosi wprowadzili Pandę. Czy można ją uznać za następcę 126? Czy to w ogóle można uznać, że te małe fiaty miały regularnie swoich następców zaczynając od fiata 500 potem 126 -> Panda -> Cienki i tera Seicento? I w którym roku zmieniono przez powiększenie wygląd tej plastikowej kratki wlotu powietrza z tej małej, a więc takiej:

na taką:

I czy wersje Kaszlaka przedstawione na poniższych zdjęciach były we włoszech robione? Poza tym, czy wersja Elegant była też robiona we Włoszech, czy jest to tylko polski face-lifting? Jeżeli nie to jakie wersje we Włoszech były?
A poza tym Cinquecento i Seicento - one robili, bądź w przypadku Seiczucha dalej robią w Polsce. Czy my mamy (mieliśmy) na nie wyłączność, czy też we włoszech też je robią (robili)?

Poza tym jeszcze taka sprawa:
W 93 roku weszło Punto, mające być następcą Uno. Jednak Uno potem nadal robili - dlaczego?

I ostatnia rzecz:
czy wiecie może w jakich latach robili:
- fiata Mirafiori
- fiata Regatę
Co było ich następcą? I czy wielkościowo te samochody były zbliżone do siebie?

Z góry dziękuję za odpowiedź (oczywiście w miarę możliwości). Sory za długi post i za zamęt który przez to wywołałem.
Pozdrawiam
  
 
SC jest składane tylko w Polsce (od 98 do teraz)
CC też tylko w Tychach było budowane (91-98 )
125 (67-72)
126 (72-80) ... nie robili FLi we Włoszech
126p (75-2000)
Regata (83-90)
131 (74-83) ...więc w sumie można powiedzieć że regata jest następcą 131
Uno (83-95) ...zakończyli produkcję Uno wprowadzająć Punto w roku 95 (w 93 punto było pokazane, natomiast początek produkcji to rok 95)

jak coś jeszcze jest niejasne polecam google.pl


  
 
Ewentulanie historia i prototypy na MGT lub od razu na Ocalic od zapomnienia. Patrz - mas tyle mozliwosci z googlem wlacznie....
  
 
Dzięki za odpowiedzi.
Słuchajcie tylko, a te FLe to są właśnie te które dałem na zdjęciach?
I ponawiam pytanie o te że tak powiem "duże wywietrzniki" powietrza, które były bezpośrednio przed elegantami. W którym roku zaczęto je montować? Czy wtedy, gdy je wprowadzono, coś jeszcze oprócz nich się zmieniło? Bo jak czytam w historii kaszlaka, to nigdzie nie ma info, że wtedy i wtedy zmieniono kształt tych kratek chłodzenia. Czy zatem można to traktować jako nowszą wersję?
A co do SC i CC - Polska ma (miała) na nie wyłączność, a czy były one kiedykolwiek sprzedawane poza Polską?
Ps. Fajne linki, zwłaszcza cały dział "ocalić od zapomnienia" - kopalnia wiedzy o polskich samochodach, bo szczerze mówiąc od razu przejrzałem sobie inne pojazdy, o które nie pytałem w tym wątku.
Jeszcze raz thanks za info.
Pozdrawiam: Miły


[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-07-09 17:07:15 ]
  
 
cc było napewno sprzedawane we francji
  
 
FL to wersja z szerokimi wlotami, zmienione byly również zderzaki chyba,nie jestem pewien co do foteli, ale w starych typach były dostępne tylko te małe-bez zagłówków, w fl były też "lotnicze". w el były tylko te z zagłówkami. w starych nie było też pasów bezwładnościowych. zmieniały się też zegary, w starych typach mała "kapliczka", potem kwadratowa deska (coś a'la bis, tyle że bez wskaźnika temp cieczy), i potem w EL były już takie jak w cc.... aha, nie można zapomniec o bisie, którego następcą było chyba cc (700ccm chłodzone cieczą). zmiana nastąpiła z ST na FL chyba jakoś ok. 88-89, były różne wersje, np z dmuchawą i bez, z ogrzewaną szybą i bez.. nie znam niestety oznaczeń, najwięcej oznaczeń miały EL (ostanie - "happy end").
sorki za haos, ale jestem strasznie zmęczony
  
 
Cytat:
2003-07-09 00:53:37, schwepes pisze:
SC jest składane tylko w Polsce (od 98 do teraz)
CC też tylko w Tychach było budowane (91-98 )
125 (67-72)
126 (72-80) ... nie robili FLi we Włoszech
126p (75-2000)
Regata (83-90)
131 (74-83) ...więc w sumie można powiedzieć że regata jest następcą 131



131 robilo do polowy 85 roku. Moja 131 jest z 84 roku, wowczas wprowadzono w tym modelu ostatnie, niewielkie zmiany.


Cytat:
Uno (83-95) ...zakończyli produkcję Uno wprowadzająć Punto w roku 95 (w 93 punto było pokazane, natomiast początek produkcji to rok 95)

jak coś jeszcze jest niejasne polecam google.pl



nastepca 125 bylo 132 (72- 80) (?) Nie jestem pewien daty zakonczenia produkcji. Nastepca 132 byla argenta, potem Croma i Marea.
  
 
przypomniało mi się jeszcze kilka rzeczy:
różne były tłumiki w poszczególnych generacjach malucha /w EL były nawet z katalizatorem/
w pierwszych maluchach produkowanych w PL, a także tych z włoch były inne tylne klapy, tzn miały o 3 otwory wylotowe na stronę (w stosunku do ST i FL), w EL klapa się zmieniła na gładszą... no i chyba najważniejsza różnica, na początku (nie znam roczników) maluszki miały silnik 600ccm /mniejsza średnica tłoka/, potem przyszło 650, a następnie 650 E /rzekomo lepszy kształt komory spalania/. w EL zastosowano też pochłaniacz par paliwa /wkład węglowy chyba/ i zapłon elektroniczny 'nanoplex' /oczywiście nie musże pisać o zmienionych kształtach elementów budy - n.p drzwi..../. jak wprowadzili EL to czytałem porównanie w dzienniku, i tam byłya szkice z boku FL/EL i minimalnie różniły się też wymiary nadwozia...
aha, w starych maluchach były prądnice zamiast alternatorów.
na jednej fotce jest ST /małe wloty/, na drugiej FL/duże/
  
 
Ok, dzięki za info. Co do FL i tych późniejszych ST, to zderzaki były chyba takie same (plastikowe) ale nie jestem pewny.

W FL były lotnicze to prawda, w opcji. Mój dziadek miał FL-a z 92 i nie miał tych lotniczych, natomiast znajomy ma obecnie też FL z 93 i on lotnicze wstawił sobie indywidualnie, wcześniej też miał zwykłe.
Ps. Co do FL zawsze będę miał sentyment. Szkoda, że dziadek jak go miał od nowości to go sprzedał pięć lat temu. Bo mi najbardziej podobały się właśnie FL-e. Może to zabrzmi trochę dziecinnie, ale najfajniejsze były te bez kołpaków, a z plastikowymi ozdobnymi nasadkami. Teraz mogę już tylko popatrzeć na FL-a wspomnianego znajomego (też bez kołpaków z nasadkami). Ale dziadka i tego znajomego to są dwa niezależne od siebie maluchy.
  
 
A... faktycznie zderzaki były trochę inne. Bo w ST zderzak zakrywał całą powierzchnię pasa dolnego, a w FL nie.
  
 
odwrotnie... FL zakrywa a ST nie.
  
 
CC na pewno bylo sprzedawane za granica bo chyba tej reklamy z Schumacherem nie robili dla Polski
  
 
Dzięki wszystkim za informacje.
Pozdrówka
Miły
  
 
a moze chcesz kupic FL'a ?? 90 rocznik, z tymi nasadkami itd, full oryginal :] 650E??
moj GG 3434657