Co to jest ???? w TDI !! POMOCY !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pytanie: Posiadam Escorta 1,8 TDI rocznik 94 i mam problem z podłączeniem takiego czerwonego czujnika widocznego od góry na pompie wtryskowej, wychodzą z niego trzy przewody i nie wiem gdzie je podłączyć.



Jeśli jest możliwość to bym prosił o jakieś fotki bądź schemat do TDI
  
 
Cytat:
2008-01-24 23:29:53, -MeloN- pisze:
Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pytanie: Posiadam Escorta 1,8 TDI rocznik 94 i mam problem z podłączeniem takiego czerwonego czujnika widocznego od góry na pompie wtryskowej, wychodzą z niego trzy przewody i nie wiem gdzie je podłączyć. Jeśli jest możliwość to bym prosił o jakieś fotki bądź schemat do TDI



po pierwsze to masz TD (tdi to znak VAG, i ew niektorych transitow)

nie wiem jak w TD ale w zwyklych z gory jest przewod zakonczony fastonem, odpowiada on za dzialanie elektrozaworu (odcina doplyw paliwa i gasi auto).
  
 
czujnik

mam właśnie identyczny czujnik jak fotce w linku i nie wiem gdzie go podłączyć i do czego on służy
  
 
Cytat:
2008-01-24 23:37:27, -MeloN- pisze:
czujnik mam właśnie identyczny czujnik jak fotce w linku i nie wiem gdzie go podłączyć i do czego on służy



jak na moje moze to byc cos zwiazanego z wyprzedzaniem zaplonu.

Pytanie czy masz termostat woskoy od przyspieszacza czy elektryczny, jezeli z bloku silnika spod pompy wtryskowej nie wychodzi zadna linka i nie wchodzi do pompy to mozliwe ze masz przyspieszacz elektryczny (jak dziala to nie wiem, tylko slyszalem o takim wynalazku)

najprosciej sprawdzisz to jak masz zimne auto - czy po odpaleniu masz niskie obroty czy przez chwile silnik chodzi szybciej a dopiero pozniej obroty spadaja.


moze ktos kto ma TD sie wypowie ??
  
 
Cytat:
Pytanie czy masz termostat woskoy od przyspieszacza czy elektryczny, jezeli z bloku silnika spod pompy wtryskowej nie wychodzi zadna linka i nie wchodzi do pompy to mozliwe ze masz przyspieszacz elektryczny (jak dziala to nie wiem, tylko slyszalem o takim wynalazku)



yyyy z bloku silnika wychodzi linka i jest podłączona do pompy wtryskowej
  
 
Witam to co opisujesz to jest:

Czujnik położenia dźwigni przyspieszenia

Czujnikiem położenia dźwigni przyspieszenia jest potencjometr o liniowej charakterystyce rezystancji zamocowany na osi dźwigni przyspieszenia przy pompie wtryskowej. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał proporcjonalny do kątowego położenia dźwigni przyspieszenia.

Marka i typ: Lucas 419131-94-300. Rezystancja między stykami „1" i „2":

- na biegu jałowym: 5000 Om.

- przy pełnym obciążeniu: 1000 Om. Rezystancja między stykami „1" i „3" (na biegu jałowym): 3300 do 5000 Om.


poszukaj w wyszukiwarce linka do elektronicznej wersji książki tam jest opisane gdzie to podłączyć oraz schemat instalacji.

To drugie co mówisz to jest termostat woskowy.

pozdro
  
 
Pomogę. Link do książki jest tu, rys. 17.16 pozycja 2 - złącze zasilania czujnika położenia dzwigni przyspieszenia.

Trochę trudna sprawa, jak nie wiesz gdzie to włączyć. Te trzy kabelki kończą się potrójną wtyczką a ta musi spotkać sie z takim samym potrójnym gniazdkiem. Jeśli nie masz takiego gniazdka to coś musi być poważnie nia tak.

[ wiadomość edytowana przez: DoktorB dnia 2008-01-25 13:11:49 ]
  
 
i to poważnie nie tak, to coś czerwone nowe kosztuje 200zł jak je uszkodzisz a często sie uszkadza. Używka koło 100żuli.
Przez to że nie jest podłączona silnik źle chodzi i pali więcej paliwa.
Mi sie udało go skleić i naprawić dobrze.
  
 
Cytat:
to coś czerwone nowe kosztuje 200zł


Czarne (nowszy typ) kosztuje 200, to czerwone ponad 800 netto
  
 
Tu się zgadzam z Krisem
czarne we Wrocku kosztuje 240pln a czerwone jest na zamówienie i kosz to 780pln

jak masz walnięty potencjometr może próbuj z używką tylko że gwarancji nie masz na to żadnej

a jak jeździłeś jak to było niepodpięte ja u siebie jak wyciągne wtyczkę to auta nie odpalę za żadne skarby?
  
 
u mnie na zimnym chodził normalnie ale jak już sie zagrzał to słyszałem takie pyknięcie i silnik już pracował nierówno i dymił mocno.
  
 
u mnie bez podłączenia tego czujnika położenia dźwigni przyspieszenia silnik chodzi normalnie i nic mu nie jest ale tak popatrzałem ze coś nie jest podłączone wiec pytałem sie gdzie to podłączyć. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi