MotoNews.pl
6 Sterownik centralnego (204273/45) - NT
  

Sterownik centralnego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam taki problem kupiłem na allegro sterownik centralnego zamka Magic alarm 820, chciałem założyć go sam (podobno to proste) wg schematu Matysa318, problem jest taki że ze sterownika wychodzą mi 2 wtyczki, pierwsza spoko nie problem zasilanie, masa kierunki, druga to wg schematu który dostałem razem ze sterownikiem 6 kabli, 3 zamykanie 3 otwieranie, teraz pytanie w essim są po jednym kablu do otwierania i zamykania, nie chce tego spalić, może ktoś już zakładał coś podobnego u siebie (mój escort to MkVII 96r 3d z fabrycznym centralnym) załączam zdjęcia tego schematu i sterownika, proszę o jakieś podpowiedzi jak to podłączyć.


http://img255.imageshack.us/my.php?image=dsc01242tz2.jpg
http://img530.imageshack.us/my.php?image=dsc01241oe3.jpg
http://img340.imageshack.us/my.php?image=dsc01240ar9.jpg


[ wiadomość edytowana przez: Szakal144 dnia 2008-01-19 14:15:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Szakal144 dnia 2008-01-19 14:17:41 ]
  
 
Ja też kupiłem jakiś badziew na allegro i nigdy więcej... Schemat podłączenia w ogóle był od jakiegoś innego modelu. Mi to podłączał wujek, elektryk. Jak się nie znasz na tym to lepiej pojedz do elektryka bo nerwy stracisz. Powodzenai
  
 
pozostaje Ci do podłączenia:

zielony z niebieskim do do wiązki CZ
oraz różowy i pomarańczowy do zasilania
  
 
Ile razy można?
Po pierwsze gratuluję zakupu! Większego gówna chyba nie oferują na rynku... Ale skoro się już upierasz.
Centralny jest starowany plusem i takie impulsy musisz uzyskać na wyjściu sterownika. Czyli przewody COM (oznaczone na instrukcji jako N) zamykania i otwierania do przewodów STERUJĄCYCH (a nie silnikowych!) centralnego zamka, czyli tam, gdzie pojawia sie + w zależności od tego, czy zamek zamknięty, czy otwarty. A przewody NO, czyli pomarańczowy i różowy do stałego plusa. Czarny i biały w tym przypadku niepotrzebne. Drugie złącze chyba jasno opisane. Szary lub szaro - czarny mogą robić za kanał do otwierania bagażnika. Ale tu potrzebny jest dodatkowy przekaźnik i siłownik. Amen.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2008-01-20 23:51:25 ]
  
 
Wybaczcie moją nie wiedzę, ale jeśli słyszę że mam zapłacić 150zł za założenie tego"badziewia" (jak sami mówicie) to mnie krew zalewa. Ostatnie pyt.

Cytat:
Czyli przewody COM (oznaczone na instrukcji jako N) zamykania i otwierania do przewodów STERUJĄCYCH (a nie silnikowych!) centralnego zamka, czyli tam, gdzie pojawia sie = w zależności od tego, czy zamek zamknięty, czy otwarty. A przewody NO, czyli pomarańczowy i różowy do stałego plusa. Czarny i biały w tym przypadku niepotrzebne



Rozumiem że mam podpiąć przewody NO do kabla sterującego otwieraniem, jak to napisał Matys.
  
 
NIE!
I wiesz już teraz za co masz zapłacić 150 zł?
  
 
Cytat:
2008-01-20 23:49:55, Blazey pisze:
NIE! I wiesz już teraz za co masz zapłacić 150 zł?



Ale nie ma innych kabli, niż te starujące silnikiem...
No chyba, że masz centralkę już orginalną, ale raczej w MK7...
Po podaniu napięcia na kabel, siłownik się przestawia i napięcie na tym kablu pozostaje, nawet, jak je odejmiesz. Wynika to z budowy i połaczeń siłownika. Tak samo jest w przypadku zamykania i otwierania.


Czyli:
Bn-brązowy - zasilanie stałe -
Y/R żołto-czerw zasilanie stały +
Y/Bn żółto brąz (po podaniu + otwiera)
W/Bn biało braż (po podaniu + zamyka)

Czyli podłączasz zielony i niebieski odpowiednio do tych ostatnich powyżej.. Nie pamiętam, czy nie pomyliłem zam-otw, ale najwyżej zmienisz, jak będzie żle działało.
Aha, tak jest w MK5, ale w MK6 mogą co najwyżej się zmienić kolory kabli zamyk-otw.