| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MarEsp20 Audi A4 1,8T 150KM p ... Chorzów | 2008-01-15 20:29:44 Możeta już za 3 tys. zł sobie takie kupić
Tylko cyt: "jedynym mankamentem jest niesprawny silnik (zatarte panewki korbowe) Koszt naprawy takiego silnika to około 500zł lub wymiana silnika 800zł" Może zadzwonić do tego jełopa z Sosnowca co sprzedaje i powiedzieć mu kim jest zanim ktoś go kupi i będzie zawiedziony co do mocy, kontroli trakcji i ceny naprawy.
Espero z kontrolą trakcji |
Kolber7 VW TOURAN & SKODA OC ... Katowice .::SILESIA TEAM::. | 2008-01-15 20:57:02
W Sosnofcu nie ma jełopów są tylko gorole |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2008-01-15 21:05:19 No cóż - gamonie są wszędzie |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-01-15 21:38:46 Przede wszystkim to jest wątek pt. Cuda z allegro i tam powinieneś MarEsp20 to wrzucić!!! |
rudi Espero Wloclawek | 2008-01-15 21:41:34 no co wy, kontroli trakcji w espero nie widzieliśta a to takie duże czarne koło przed wami to co ptok może? |
MarEsp20 Audi A4 1,8T 150KM p ... Chorzów | 2008-01-15 21:59:59
Śmiejecie się ale może nadejść taki dzień, że na tym forum pojawi się żółtodzób i wpisze zapytanie (oczywiście omijając wyszukiwarkę i jeszcze przeklnie że w wyszukiwarce nic o kontroli trakcji nie ma) i zapyta czy w jego nowo zakupionym Espero można odłączyć kontrolę trakcji, bo sprzedający nie wiedział jak się ja wyłącza, tylko wiedział że jest takowa |
Skorupa-S1 Klubowy Weteran Nie pomógł ani razu Wieluń | 2008-01-15 22:15:20
A wyszukiwarkę obleciałem już chyba całą i prawie o nic nie pytam bez sensu, bo wszystko już w niej jest - nie ma już chyba żadnego nieporuszonego tematu. swoista ESPEROPEDIA!! |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2008-01-15 22:45:36
Kontrola trakcji była tylko w wersji Elegance z dwoma poduszkami, niestety dostępna tylko za granicą
Pozdr. |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-01-15 22:47:56
|
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2008-01-15 23:09:35 Właśnie przeprowadziłem rozmowe na GG ze sprzedającym, poczytajcie sobie:
|
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2008-01-15 23:29:14 chyba ze ma komputer pokladowy ten co na allegro za 100zł mozna kupic. albo taki jak ruskie miały w zegarku, co spalanie pokazywal.
Wacek99: mogles dluzej udawac ze nie znasz sie na espero i zobaczyc co jeszcze ciekawego napisze, a nie tak od razu atakowac
Pozdr. |
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-01-16 01:18:36 hmmm w esperaku występowała prymitywna "kontrola trakcji" ale tylko w wersjach z automatem. Włącznik znajdował się przy dźwigni ręcznego, tam gdzie wiekszość z Was ma zaślepke po cholera wie czym.
chyba ze się myle - a ten włącznik to tryb "winter" ? |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-01-16 01:32:35 Wsio jest w instrukcji obsługi opisane
Taki tryb przy automacie do jazdy po śnigu niby był Był nawet tryb >POWER" Czyli cos na kształt kontroli trakcji było w Espero z automatem |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-01-16 07:22:10
Nie! Jeśli dobrze pamiętam to tryb WINTER umożliwiał ruszenie autem na lodzie/śniegu, bo automat jest durny i zamiast ruszać na śliskim z 1 lub 2 zmieniałby tylko bieg na wyższy gdyby mu się kółka ślizgały. Natomiast POWER służyło opóźnieniu zmieniania biegów na wyższe... taki tryb "sport". |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-01-16 09:25:22 Przy włączonym przycisku WINTER samochód rusza z 3 biegu. Po przekroczeniu 80km/h tryb ten sam się wyłącza
|
Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-01-16 10:55:26
no to można powiedzieć że coś na kształt - taka prawie kontrola trakcji
Odnośnie automatów - durne są tylko stare skrzynie, nowsze są już naprawde całkiem sprytne. W biemwu skrzynie od modelu 5HP24 mają już np funkcjie EGS -"elektronic getrag s...cośtam" . W skrócie chodzi o to że automat uczy się kierowcy - i zmienia biegi odpowiednio do jego stylu jazdy.
Jezeli jeździmy spokojnie, to zmienia biegi w zakresie 1,5-2 tys obr/min i przy próbie delikatniejszego przyśpieszenia nie redukuje, a ciągnie z dołu. Natomiast jeżeli ktoś jeździ dynamiczniej, zmienia biegi w zakresie 3-4 tys obr/min, a przy próbach przyśpieszenia, natychmiast strzela redukcjie, bez potrzeby deptania w opór (kick down) Oprócz tego nowsze automaty bardzo ładnie hamują silnikiem, bez żadnych szarpnięć, i mają możliwość recznej zmiany biegów - steptronic. Dodatkowo nie musimy sie martwić pogodą. Nie ma tam żadnych guziorów winter. Skrzynia, połaczona z kontrolą trakcji sama wykryje że jest slizgawka i będzie odpowiednio dobierać biegi.
Z automatem jest tak że ma on przeciwników, głownie wśród ludzi którzy nim nigdy nie jeździli. Owszem stare 3-4 biegowe skrzynie mogłybyć wkurzające, ale nowsze 5-6biegowe są już naprawde Ok |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-01-16 11:03:45
VW/Skoda/Seat i tak mają dużo lepsze swoje DSG
Obawiam się, że z mojego stylu jazdy gó*no by się nauczył bo ja jeżdżę zupełnie niejednoznacznie. Raz spokojnie, a za 20 min. ostro i szybko. Podejrzewam, że po miesiący użytkowania takiego automatu komp wyrzucił by komunikaty w tym stylu: "Buffer overflow" "Pamięć pod adresem 0x0001E9 nie może być read" lub poprostu by się zrestartował. ![]() |
leszek_espero Klubowy Weteran LEGANZA 2000 AUTOMATIC polska kraków | 2008-01-16 11:36:38
Nauczyłby się szybciej niż uważasz-tak jak napisał Tomek-Mydlowski skrzynia szybko się uczy i koryguje włączanie biegów do sposobu jazdy.Właśnie jeżdzę ciężarówką DAF CF automat-skrzynia 12 biegów do przodu,dwa wsteczne,automat z możliwością przełaćzania biegów ręcznie dzwignią przy kierownicy.I rzeczywiście jeśli jeżdzisz jak emeryt to zmienia biegi przy 1700obr/min(moment max.jest coś ok. 1600obr/min) a jak kładziesz w piec to zmienia biegi przy 2100obr/min-coś jak w osobówce 5000obr/min).A na śliskiej oblodzonej jezdni nie zmienia biegów jak sie koła ślizgają...Mądra bestia. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-01-16 11:47:40
Szybciej w to uwierzę w ciężarówce niż w osobówce. |