MotoNews.pl
  

Przycisk el szyb-mk7-przestaje dzialac po zimie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z przyciskiem elektrycznej szyby od kierowncy.. zdarza sie ze nie reaguje;/

wiec podejrzewam zealbo po zimie troszke tam zesniedzialo albo kabelek sie poluzowal.. chce przeczyscic tylko nie wiem jak sie do tego dobrac zeby nic nie uszkodzic...
trzeba sciagac caly tunel ? czy moze tylko czesc przy recznym i dalej wyskocza jakos przyciski...

ktos podpowie w ktora strone ?


[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-03-16 11:38:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2007-03-16 11:41:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: koniuXR3i dnia 2008-01-23 11:25:40 ]
  
 
Wystarczy zdjąć tylko ten plastik przy ręcznym. Jest na zatrzaskach, i mamy już dostęp do przycisku od szyb.
  
 
Tunelu nie trzeba całego odkręcać - wystarczy ściągnąć cały plastik który znajduje się wkoło lewarka zmiany biegów - najlepiej czymś płaskim żeby ładnie wszedł delikatnie podważyć aby wyskoczyło z zaczasków i masz pełen dostęp do elektryki - mi też czasami nie działało i okazało się że kabelki się poluźniły
  
 
Cytat:
2007-03-16 11:10:21, invader pisze:
Tunelu nie trzeba całego odkręcać - wystarczy ściągnąć cały plastik który znajduje się wkoło lewarka zmiany biegów - najlepiej czymś płaskim żeby ładnie wszedł delikatnie podważyć aby wyskoczyło z zaczasków i masz pełen dostęp do elektryki - mi też czasami nie działało i okazało się że kabelki się poluźniły



juz do tego doszedlem.. jak zakladali mi gaz to ruszali tym plastikiem i nie chcial zejsc wiec sie balem ale samemu i pieknie udalo sie to sciagnac...


tez poluzowaly mi sie kabelki i teraz pytanie jak je przywrocic do dzialalnosci.. wiem ktory kabel.. ale mam go wyciagnac z tej kosti i kombinowac czy jak ? kostak wyglada na nierozbieralna .. help
  
 
- odkrecasz manetkę lewarka
- wyjmujsze delikatnie podważajacź obudowe z mieszkiem
- widzisz przełączniki,
- podważasz delikatnie przy obudowie tunelu po przekatnej przy blaszkach od przełacznika
- odłączas kostki ( wciskajac zawleczki )
- przycik na wierzchu
- BARDZO delikatnie podważasz przy osi przycisku ( od zewętzrnej ) aż wujdzie ośka przycisku. Droga ośka jest na wcisk. osropżnie bo to plastik.
- z drugim robisz podobnie
- uważaj bo w kazdym gnieżdzie przełącznika są wie blaszki wkładane na sztorc - nie zgób ich bo trudno je dorobić

i tyle kombibacyji
  
 
Cytat:
2007-03-16 11:38:34, koniuXR3i pisze:
juz do tego doszedlem.. jak zakladali mi gaz to ruszali tym plastikiem i nie chcial zejsc wiec sie balem ale samemu i pieknie udalo sie to sciagnac... tez poluzowaly mi sie kabelki i teraz pytanie jak je przywrocic do dzialalnosci.. wiem ktory kabel.. ale mam go wyciagnac z tej kosti i kombinowac czy jak ? kostak wyglada na nierozbieralna .. help



nie da sie pomylić bo są inne profile zawleczek mocujących

  
 
to juz mam zrobione ...

chodzi mi o ta kostke ktora odlaczasz....

do drzwi kierowcy wchodzi zolty przewod- pradopodobnie prad..

jak okno nie dziala i rusze zolty wszystko zaczyna dzialac;.... wniosek sa luzy i nie styka dobrze...

teraz sedno jak wyciagnac z kostki ktora odpialem od reszty ten zolty kabelek?

hm ja specjalnie chcialem zobaczyc czy to przycisk czy cos innego i spokojnie sobie zmienilem wiec profile sa takie same...

a teraz pytanie jak odlaczyc zolty kabel sorry za jakosc foto

  
 
a ja mam pytanie czy mozliwe jest zeby przycisk elektrycznej szybki palił sie od jakis dodatkowych oporów przy podnoszeniu szyby.ja podpialem juz dwa przyciski -opuscilem szybe podnioslem(szla bardzo powoli) znowu opuscilem i juz do gory nie poszla.
  
 
wedlug mnie to masz problem z kabelkiem tak jak ja
  
 
Wtyczki są rozbieralne. Wyciąga się ten plastik z przodu. Tą maskownicę jakby. Następnie cienkim i twardym kawałkiem śrubokręta lub drutu z dwóch (chyba) stronę od przodu wciska się blaszki zatrzaskujące i wyciąga z kostki złącze. Jest trochę zabawy.

Cz przycisk może sie upalić od jakiś porów. Oczywiście że TAK! W tym układzie przez wyłącznik szyby płynie cały prąd silnika i jeśli są jakieś opory w przesuwaniu szyby, czy jakiekolwiek inne dodatkowe obciążenie, które hamuje silnik, czy też uszkodzenie silnika, to płynie wtedy większy prąd, który jest większy niż wytrzymuje to wyłącznik i idzie on z dymem.
  
 
dzis to porozbieram i oglądne dokładnie-dzieki
  
 
Odświeżę temat.

Mam ten sam problem, szyba kierowcy odmawia posłuszeństwa. Związane jest to z jej przekoszeniem i dużymi oporami. Mam pewność, bo wtyczka robi się aż gorąca podczas podnoszenia szyby.
Prowadnice poprawię jak tylko zrobi się przyzwoita pogoda i radzę to samo innym, którym ciężko idzie zamykanie okien

Przy okazji pytanie. Który pin za co we wtyczce odpowiada? Próbowałem coś wymodzić, ale efekt był taki, że skończył mi się zapas bezpieczników
  
 
Cytat:
2007-03-16 23:10:30, Blazey pisze:
Następnie cienkim i twardym kawałkiem śrubokręta lub drutu z dwóch (chyba) stronę od przodu wciska się blaszki zatrzaskujące i wyciąga z kostki złącze.



rozebralem znow bo patent z gabka niepomogl na dlugo .... a ze jest to okno kierowcy to juz mnie to drazni jak jest goraco...

maskowanie kostki sciagniete... ale blaszki i kabla za chiny nie moge wyciagnac;/ opisu powyzej nie moge rozkminic jakos ;/ dostaje juz szewskiej pasji z tym a nie chce polamac kostki bo pozniej to juz wogole koniec... czy ktos powie jak wyciagnac wsuwke... tak lopatologicznie ?




pomozcie
  
 
Czy ja dobrze rozumiem? Chcesz rozebrać włącznik?
  
 
wlacznik to ja juz 3 razy rozebralem i zlozylem..

kostke .. chyba tak sie to nazywa.. opisze..
ida kabelki i wszystkie wchodza do prostakotnej wtyczki ktora pozniej wtyka sie w wlacznik od poruszania szybami...

ja chce wysunac wsuwke z kablem aby kabel dobrze przylutowac gdzy nie zawsze dziala szyba.. gdy nie dziala poruszam kabelkiem zoltym i wtedy dziala- wniosek cos tam nie styka na wtyczce ...

nie wiem czy jasno opisalem...
  
 
Wtyczka ma z jednej strony blaszkę "zapadkę", która po wciśnięciu do kostki wpada w specjalny otworek, w ten sposób wtyczka jest zablokowana w kostce. Jakiś mikro śrubokręt jest do tego potrzebny, trzeba go włożyć pomiędzy zew. ścianki wtyczki i całą ją wyciskać , po to są te otwory dwa dodatkowe.
  
 
Jeśli miałbyś padnięty przełącznik to moge ci gratisowo przesłać - wala mi się ten od kierowcy - nie wiem czy są takie same - kupiłem z jednym wyciągniętym i wymieniłem cały zestaw - był sprawny na jedną strone

[ wiadomość edytowana przez: william0000 dnia 2007-04-22 09:16:04 ]
  
 
Cytat:
2007-04-20 18:04:21, koniuXR3i pisze:
wlacznik to ja juz 3 razy rozebralem i zlozylem.. kostke .. chyba tak sie to nazywa.. opisze.. ida kabelki i wszystkie wchodza do prostakotnej wtyczki ktora pozniej wtyka sie w wlacznik od poruszania szybami... ja chce wysunac wsuwke z kablem aby kabel dobrze przylutowac gdzy nie zawsze dziala szyba.. gdy nie dziala poruszam kabelkiem zoltym i wtedy dziala- wniosek cos tam nie styka na wtyczce ... nie wiem czy jasno opisalem...



Pin trzyma się na zatrzasku wewnątrz obudowy. Wkrętak 1mm, albo igiełka.
  
 
Cytat:
2007-04-22 09:13:38, william0000 pisze:
Jeśli miałbyś padnięty przełącznik to moge ci gratisowo przesłać - wala mi się ten od kierowcy - nie wiem czy są takie same - kupiłem z jednym wyciągniętym i wymieniłem cały zestaw - był sprawny na jedną strone [ wiadomość edytowana przez: william0000 dnia 2007-04-22 09:16:04 ]



no to ewidentnie wina kabelka poluzowanego ale dzieki...

dzieki Wilku za precyzje bedzie igla bo nie mam takiego wkretaka miniaturowego

ostatnio z godzine nad tym isiedzialem z wiekszym wkretakiem i jak by dzialalo ale stwierdze po wyjezdzie dluzszym jak go potrzesie.. normalnie juz myslalem po prostu o skasowaniu tej ostki i wlutowaniu sie w wlacznik po prostau prostu w piny w przycisku
  
 
znow padla ta szyba.. zaznaczam ze wtedy problem rozwiazal sie sam bo mi nie udalo sie wyciagnac pinu a szyba zaczela dzialac... dzis postanowilem go wyciagnac ale nie da sie go ruszyc.. odginamm igla a on stoj.. popycham kabelek i nic.. jestem zrospaczony ;/ nie wiem co z tym zrobic