Wstawienie elektryki,jaki koszt?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko.czy ktos z was wstawial elektryke do samochodu?mam na mysli elektryczne szyby i lusterka.czy koszty sa w miare normalne i czy duzo roboty jest z tym?mam mk6, ktore brakuje tylko elektryki to standartow czy dac sobie z tym spokoj,bo moze lepiej kupic nowsza wersje z eletryka juz (zart-nie zamienilbym mojego skarbu)
  
 
tyle kosztuje za ile ci sie uda dorwac czesci, znaczy podnosniki i przyciski, mozesz sie pokusic o oryginalne kabelki do tego a mozesz tez spróbowac zrobic swoja instalke.
  
 
silowniki kupisz za 120-170zl ,kable podciagniesz sam,wlaczniki okolo 30-40zl za dwie sztuki,roboty jest najwiecej z kablami,montaz silownika jest w miare prosty.
jesli chodzi o lusterka to kupisz za 80-100zl za dwie sztuki
sporo osob z tego forum dokladało sobie el.szyby wiec Ty tez dasz rade
  
 
Cytat:
2008-01-12 11:39:13, JarcioFordzik pisze:
mam pytanko.czy ktos z was wstawial elektryke do samochodu?mam na mysli elektryczne szyby i lusterka.czy koszty sa w miare normalne i czy duzo roboty jest z tym?mam mk6, ktore brakuje tylko elektryki to standartow czy dac sobie z tym spokoj,bo moze lepiej kupic nowsza wersje z eletryka juz (zart-nie zamienilbym mojego skarbu)


Nie ma najmniejszego problemu. Sprawdź czy masz kable pod el. szyby. Sciągnij tę prostokątną zaślepkę przy gałce biegów. Pod nią powinny być wtyczki pod przyciski do szyb ( mogą być schowane więc trochę pogrzeb pod tą zaślepką). Sprawdz też czy masz wtyczki pod lusterka (trzeba chyba zdjąć tapicerkę z drzwi bo nie pamiętam czy tę wtyczkę widać po zdjęciu zaślepki lusterka?
Koszty lusterka ~100 zł , spodnośniki do szyb ~ 200zł przyciski ~40 zł. Są to ceny przybliźone można kupić i taniej i drożej - jak to na alegro.
Gdybyś miał gotową instalację (były w CLX-ach) to robory masz na 3 godziny, gdy nie na instalacji to trochę więcej roboty bo trzeba ciągnąć kable. Ale warto to pozakładać bo to są fajne zabawki ;-0.
  
 
Autko masz ładne więc możesz pomyślec też o innych zabawkach:
np czerwone lampki do drzwi, progi, moretty lub lampy RS do przodu, zderzak od RS itd..Trzeba tylko chcieć i pieniądze mieć
  
 
czyli reasumujac (bo jestem troche ciemny jeszcze z tunningowania samemu samochodu ) z samych czesci musze kupic: silowniki do szyby,lusterka elek,przyciski 4szt-do szyb i do lusterek? (i ewentualnie okablowanie) ? PS. progi rs mam juz zalozone a co do lamp przednich to nie moge zadnych nigdzie fajnych znalezc...jak ktos ma namiary to niech da znac
  
 
siłowniki prawy lewy, lusterka 2 właczniki szyb i jeden włącznik lusterek (jest na oba lusterka) i zaslepke prawego i lewego lusterka( sa inne niz z manuala)
  
 
a te zaslepki to nie beda razem w komplecie z lusterkami? zaslepki sa standardowe czy do roznych lusterek rozne?bo jak juz bede kupowal do kupie lusterka m3...
  
 
Cytat:
2008-01-12 13:23:48, JarcioFordzik pisze:
czyli reasumujac (bo jestem troche ciemny jeszcze z tunningowania samemu samochodu ) z samych czesci musze kupic: silowniki do szyby,lusterka elek,przyciski 4szt-do szyb i do lusterek? (i ewentualnie okablowanie) ? PS. progi rs mam juz zalozone a co do lamp przednich to nie moge zadnych nigdzie fajnych znalezc...jak ktos ma namiary to niech da znac


Standardowo escorty mają elektrykę tylko w przednich drzwiach, można też założyć do tylnych drzwi ale to trochę więcej roboty. Na początek załóż do przednich a tylne zostaw na deser .
Musisz się zastanowić co chcesz mieć :

zostawiasz zderzak czy zmieniasz na inny

czy zakładasz moretty ( są takie do Twojego zderzaka oraz trochę inne pasujące do zderzaka RS,

albo tylko dokładka RS do Twojego zderzaka

możliwości jest wiele.
  
 
aaa i czy nie bedzie dodatkowych problemow jak kupie lusterka m3 z migaczem?
  
 
bedą gdyz masz inne podłaczenie kostek, nie bedziesz miał w tych lusterkach wtyczek pod oryginalna instalke, itd. zaslepki wewnetrzne raczej nie bedą sprzedawane razem z lusterkami.
  
 
Cytat:
2008-01-12 13:36:13, JarcioFordzik pisze:
a te zaslepki to nie beda razem w komplecie z lusterkami? zaslepki sa standardowe czy do roznych lusterek rozne?bo jak juz bede kupowal do kupie lusterka m3...


Musisz uważać aby nie kupić lusterek od cabrio bo mają inny kąt nachylenia i nie będą pasowały.
Jak kupisz komplet to powinien być w nim plastik z mechanizmem regulacji lusterek prawy plastik się nie zmienia.
  
 
to lusterka sobie daruje chyba bo sie zgrzalem na m3 lub k6 chromowane z migaczem (a jak maja byc problemy z elektryka w tych lusterkach)...elektryke tylko w szybach zrobie
  
 
Cytat:
2008-01-12 13:42:02, zagore1 pisze:
Musisz uważać aby nie kupić lusterek od cabrio bo mają inny kąt nachylenia i nie będą pasowały. Jak kupisz komplet to powinien być w nim plastik z mechanizmem regulacji lusterek prawy plastik się nie zmienia.


prawy sie zmienia bo przy regulacji elektrycznej jest gładki a w manualu wystaje ten dzyndzek do regulacji.. lusterka od cabrio maja ten sam kont wiec tez bedą pasowac. pozdrawiam.
  
 
Panowie, a żeby wstawić elektryczne szybki do tył, wiecie jak to zrobić i mniej więcej jaki koszy??
  
 
przegladnij wątek pawłą amg zebaerka albo zagore, silniczki ze scorpio plus przyciski plus wiazki.
  
 
Cytat:
2008-01-12 13:59:53, fryszard pisze:
prawy sie zmienia bo przy regulacji elektrycznej jest gładki a w manualu wystaje ten dzyndzek do regulacji.. lusterka od cabrio maja ten sam kont wiec tez bedą pasowac. pozdrawiam.


Lusterka i trójkąty od cabrio mają inny kąt.
Walczył z tym tematem kolega PawełAMG. Tak pisze w swoim poscie:

Tak jak mówiłem - tak się stało Powrót do klasyki Elektrycznej i podgrzewanej klasyki Jeszcze nie podpięte, ale i tak już w lusterkach lepiej widać. No i wygląd ich jednak też jest najlepszy (wg mnie oczywiście). Niestety lewy adapter lusterka coś odstaje (ok.2-3 milimetry) i poszukuję nowego. Problem jest tez we wnętrzu. Lysterka i trójkąty wewnętrzne są z cabrio, i się okazało..., że cabrio ma inny kąt pochylenia szyby:/ Jak drzwi sa zamknięte, to wszystko jest wewnątrz OK, ale po otwarciu wygląda to nie szczególnie. Więc poszukiwania tych trójkątów też trwają:/
  
 
jak ktos sie bedzie bardzo nudzil to prosilbym o napisanie na priv jak sie zabrac za wstawianie tej elektryki do szybek (jak to mowi leo) little by little czyli krok po kroku...z gory dzieki
  
 
Cytat:
2008-01-15 11:03:27, JarcioFordzik pisze:
jak ktos sie bedzie bardzo nudzil to prosilbym o napisanie na priv jak sie zabrac za wstawianie tej elektryki do szybek (jak to mowi leo) little by little czyli krok po kroku...z gory dzieki


napiszę tutaj, bo może przyda się jeszcze komuś:
1. Potrzeba:
silniki z prowadnicami, wiązkę kablową orginał (lub rzeżbimy sami), przekaźnik w skrzynke zielony (lub rzeźbimy sami), przełączniki+wiązka
2. Rozwiercamy nity mocujące ręczne mechanizmy
3. Zakładamy nowe mechanizmy. wcześniej z gumek-podkładek pozbywamy się resztek nitów (ja rozcinałem gumę, wyciągałem resztki nitów i sklejałem kropelką)
4. Wpinamy wiązkę, lub ciągniemy kable (potrzebny schemacik+dodatkowe piny w złączkę drzwiową)
5. Zakłądamy przełączniki
6. Wpinamy przekaźnik w miejsce zworki w skrzynce bezp.
7. Cieszymy się
8. Bardzo.
To tak po krótce, ale możliwe, że kiedyś ktoś już robił obszerniejszy opis...możnaby poszukać w archiwum.
  
 
Cytat:
2008-01-15 11:03:27, JarcioFordzik pisze:
jak ktos sie bedzie bardzo nudzil to prosilbym o napisanie na priv jak sie zabrac za wstawianie tej elektryki do szybek (jak to mowi leo) little by little czyli krok po kroku...z gory dzieki


Sprawdziłeć czy masz instalację pod szybki??