Problem z zapłonem? Kto wie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pewnie i tak admin zamknie mi temat - "bo jest wyszukiwarka..." ale zamiast przewalać stos tematów proszę o krótką odowiedź.
Ale zadam pytanie od drugiej strony.
Jakie są "prawidłowe" objawy uszkodzenia świec zapłonowy lub cewki lub przewodów WN, albo wszystkiego naraz. Silnik MV6 z LPG - problem jest na benzynie i na gazie. Instalacja klasyczna, sondy lamba nie sterują mieszanką gazu.

Pozdr
  
 
Dlaczego podejżewasz układ WN? Jego niedomaganie nie wpływa na
Cytat:
Instalacja klasyczna, sondy lamba nie sterują mieszanką gazu.

ten problem.
  
 
Nierówna praca na wolnych obrotach , brak mocy .

To Ci powinno wystarczyć
  
 
U mnie to się objawia tym, iż np. jadąc stałą prędkością np. 60km/h na 4 biegu czuć jakby szarpanie. Na gazie i na benzynie, choć na benzynie mniej. Gaz wymaga innej iskry, tzn. mocniejszej, więc może dlatego na LPG odczuwa się szarpanie mocniej. Kiedyś przez ok. rok przewody moczyły się w oleju, kiedy to miałem problem z uszczelkami pokrywy zaworów. Ja osobiście podejrzewam przewody lub cewkę. Świece raczej nie ponieważ mają ok. 15000tys, ale wiadomo to tylko świece, mogły klęknąć - nawet NGK.
  
 
Przewody zbadasz w prosty sposób,1 po ciemaku- czy iskry pełzają do masy, 2 przez pomiar rezystancji. przy lpg rezystancja powyżej 15 kilo dyskwalifikuje kable.
  
 
Iskry po przewodach biegają jak głupie, ale to podobno jest dopuszczalne jeśli tylko po przewodach. Jutro sprawdzę rezystacją.
  
 
Nie doczytałem
Cytat:
przy lpg rezystancja powyżej 15 kilo dyskwalifikuje kable.


A nie powinno być poniżej?? O to przecież chodzi aby miały jak najlepsza rezystancję - izolacji oczywiście
  
 
Cytat:
Iskry po przewodach biegają jak głupie, ale to podobno jest dopuszczalne jeśli tylko po przewodach.

Jest to niedopuszczalne.
Cytat:
O to przecież chodzi aby miały jak najlepsza rezystancję - izolacji oczywiście

Miałem na mysli rezystancję przewodnika, a nie izolacji. Rezystancja przewodu zależy m/n od jego długości; ja zaawyczaj pomiary zaczyna m od najdłuższego, od razu widać stopień zużycia....

ps. zdarza się przebicie na przewodach (zupełnie sprawnych)z powodu zużytych świec (wysokie napięcie przebicia)lub regulacji gazu na ubogo. Wtedy układ WN jest bardzo obciążony i momentalnie się zużywa.


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-27 20:40:59 ]
  
 
Teraz to wszystko jasne. Jutro sprawdzę, ale sobie pomyślę jak fajnie je dołączyć od cewki to mnie....