Klima + cos jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich mam problem z klima w niedziele chciałem odparować sobie przednią szybę wciskam przycisk światełko się zaświeca a efektu nie ma. Wychodzę sobie z autka i nie słyszę kompresora. Dzisiaj przeglądałem bezpieczniki w skrzynce ale wszystkie dobre co jeszcze mogę sprawdzić. Otworzyłem jeszcze maskę i widzę wyciek

z tego miejsca nr 1 wężyk był poluzowany uważałem że to właśnie kompresor ale z tego co widzę to chyba pompa wspomagania?? Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi. W zbiorniczku od wspomagania trochę ubyło

jaki środek mogę tam wlać??
A wracając do kompresora czy to on??

Czy jeżeli podepnę miernik do tych dwóch kabelków to czy przy włączonym przycisku od klimy powinno pojawić się napięcie???
  
 
kolego, klima chodzi tylko przy temperaturze +4'C tak więc ona jet raczej sprawna!!! A do zbiorniczka płynu od wspomagania nic nie nalewaj bo jeszcze masz. Pozdro
  
 
Cytat:
Czy jeżeli podepnę miernik do tych dwóch kabelków to czy przy włączonym przycisku od klimy powinno pojawić się napięcie???


tak, jeśli oczywiście będzie sprawny presostat, no i odpowiednia ilość chłodziwa

Cytat:
jaki środek mogę tam wlać??


polecam dextron, czerwony

Cytat:
A wracając do kompresora czy to on??


tak
  
 
a jak mam tylko takie pytanko, ten aluminiowy przewód nad pokrywą to miałeś tak oryginalnie ?
  
 
oczywiście, tak jest fabrycznie
  
 
Cytat:
lukasino pisze: "a jak mam tylko takie pytanko, ten aluminiowy przewód nad pokrywą to miałeś tak oryginalnie ?"



jedni montuja nad pokrywa, drudzy przed pokrywa w strone czyli w strone swiatel. Nawet ja mam nad pokrywa. Z tego co mi wiadomo (z informacji znajomych) to polozenie tej "aluminiowej rurki" zalezne było od kraju, gdzie auto to zostalo montowane. W moim przypadku Hiszpania

a jesli chodzi o zalaczanie klimy to na mrozie ona sie niee zalacza,,,,dopiero od temp. ok. 4 C....p.s. a nawet jesli niee dziala,,,to sproboj zrobic tak, przy wylaczonym silniku porusz kolkiem kompresora (ten co ma wypusty,,,,powinien sie poruszac,,,jesli stoi w miejscu oznacza to ze zatarles sprezarke i nadaje sie do regeneracji lub wymiany. POZDRO

p.s. widze ze na kompresorze sa wyrażne slady czynnika (kolor zielony) wiec moze prawdopodobnie masz nieszczelnosc sprezarki lub na przewodach aluminiowych (predzej sprezarki bo tam najwiecej masz zielonawych) (wtedy trza do serwisu od klimy jechac

[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2008-01-28 21:01:42 ]
  
 
skad takie przekonanie ze klima dziala tylko od +4????
  
 
Cytat:
2008-01-28 20:56:09, COYOTE-25 pisze:
jedni montuja nad pokrywa, drudzy przed pokrywa w strone czyli w strone swiatel. Nawet ja mam nad pokrywa. Z tego co mi wiadomo (z informacji znajomych) to polozenie tej "aluminiowej rurki" zalezne było od kraju, gdzie auto to zostalo montowane. W moim przypadku Hiszpania [ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2008-01-28 21:01:42 ]



a dzięki, tego nie wiedziałem, u siebie montowałem i była taka opcja żeby dać górą, ale tam jest za gorąco, więc poszło w stronę lampy.


Powoli sobie coś przypominam sprawdź:

1.Jak włączysz klimę, zobacz czy wentylator chłodnicy pracuje (wolne obroty).
2.Nie masz już czynnika w układzie !, na osuszaczu jest trizostat, pilnuje żeby ciśnienie nie było za wysokie ani za niskie.
3. Elektromagnes kompresora padł.


co do kompresora można go łatwo sprawdzić, wypnij tą wtyczkę z kompresora, podłącz kompresor pod aku. na chwile (nie ma znaczenia gdzie plus i minus). kompresor powinien "pyknać", tylko to nie znaczy jeszcze że jest dobry, może faktycznie zatarty już.



[ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2008-01-28 21:53:39 ]
  
 
Kila działa od +4! Wyczytałem to w instrukcji obsługi- użytkowej, tą którą każdy pierwszy nabywca Essiego otrzymał.
  
 
Cytat:
2008-01-28 21:06:28, lukasino pisze:
a dzięki, tego nie wiedziałem, u siebie montowałem i była taka opcja żeby dać górą, ale tam jest za gorąco, więc poszło w stronę lampy. Powoli sobie coś przypominam sprawdź: 1.Jak włączysz klimę, zobacz czy wentylator chłodnicy pracuje (wolne obroty). 2.Nie masz już czynnika w układzie !, na osuszaczu jest trizostat, pilnuje żeby ciśnienie nie było za wysokie ani za niskie. 3. Elektromagnes kompresora padł. co do kompresora można go łatwo sprawdzić, wypnij tą wtyczkę z kompresora, podłącz kompresor pod aku. na chwile (nie ma znaczenia gdzie plus i minus). kompresor powinien "pyknać", tylko to nie znaczy jeszcze że jest dobry, może faktycznie zatarty już. [ wiadomość edytowana przez: lukasino dnia 2008-01-28 21:53:39 ]


odnośnie 1 punktu jest cisza nic nie słychać ,wentylator na chłodnicy nie załącza się gdy właczam klime
Poczekam aż będzie cieplej bo jak było ostatnio + 10 to słyszałem wentylator tylko jakoś efektu klimy nie było bo szyba nie chciała się szybko odparować.
  
 
Cytat:
2008-01-29 21:17:03, seb_j pisze:
odnośnie 1 punktu jest cisza nic nie słychać ,wentylator na chłodnicy nie załącza się gdy właczam klime Poczekam aż będzie cieplej bo jak było ostatnio + 10 to słyszałem wentylator tylko jakoś efektu klimy nie było bo szyba nie chciała się szybko odparować.



podjedź do jakiegoś serwisu klimy niech Ci sprawdzą ciśnienie w układzie to Ci za darmo zrobią. Coś czuje że czynnik ci zwiał.

pozdr
  
 
A jakie sa koszty reanimacji klimy w podziale na wiele opcji?
  
 
Cytat:
2008-01-29 21:41:47, R_O_Y pisze:
A jakie sa koszty reanimacji klimy w podziale na wiele opcji?


to zależy co się zepsuło ale jak pytałem w zeszłym roku o sprawdzenie układu+ odgrzybianie+ filtr+ nabicie 250-300 zł