MotoNews.pl
12Ciekawe wrażenia z hamowni... (205055/32) - NT
  

Ciekawe wrażenia z hamowni...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Byłem dziś w hamowni. Chciałem sprawdzić swój samochód i udało się ... połowicznie. Człowiek wjechał na rolki, zapiął pasy, włączył wentylator - dmuchawę na intercooler, ustawił sprzęt, odpalił, rozgrzał silnik do temperatury roboczej i rozpoczął pomiar. Już na początku zapaliła się kontrolka abs (podobno tak się dzieje, gdy koła przednie się nie ruszają, a tył się kręci). Pierwszy pomiar i zdziwienie... muli i tylko 66,7KM, drugi pomiar i nieco więcej - 67,9KM (kontrolka ABS pali się dalej). Pierwsze podejrzenie - coś nie tak z silnikiem ale ja twierdzę, że auto zap... a jak robocik, a właściciel hamowni, że z taką mocą ledwo co by się ruszało. Wyjechaliśmy na drogę i auto śmiga OK (kontrolka ABS zgasła). Spowrotem do hamowni i kolejny pomiar - bez zmian 68KM i muli (kontrolka ABS pali się od nowa). Zaczęliśmy rozmowę o możliwych przyczynach i właściciel hamowni wspomniał o czymś w rodzaju redukcji mocy przy palącej się kontrolce ABS. Mi przypomniało się, że wczoraj robiąc różne pomiary opelscanerem dowiedziałem się, że mój sterownik ABS to ABS 5.3/5.4 (+TC) ale moja omega nie ma TC (przynajmniej brak włącznika). Z telefonicznej rozmowy ze znajomym warsztatem wynika, że w czasie palącej się kontrolki ABS następuje redukcja mocy o ok 1/3. To by się zgadzało - (68/2)*3 = 102KM, przy nominalnych 101KM.
Czy ktoś może wie, co się takiego dzieje, że nie mogę wykonać pomiaru na hamowni? Miał ktoś coś podobnego?
  
 
W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś.
A
tu
się to potwierdza

pewnie masz sterownik ABS+TC bez możłiwości wyłączenia.

Rozwiązanie brutalne acz skuteczne - wyjąć bezpiecznik od ABS


[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-01-29 17:26:37 ]
  
 
Tylko u mnie nie pali się kontrolka TC w sytuacjach ekstremalnych... Nawet przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni koła boksują.
  
 
Może to coś pomoże:
"Dane ze sterownika abs:
Module Info:
Opel Hardware Number 09127978 DY
System Name Or Engine Type ABS5.3
Vehicle Manufacturer Specific 0
Supplier ECU Hardware Number 0273004207
Supplier ECU Software Number 024574"
  
 
Seba mi wyjaśnił, cyt.:
"Sprawa jest prosta , tak jak napisałeś , ECU ogranicza moc ze względu na odczyt "poślizgu" na kołach . Albo odłączyć i zmierzyć ,albo przeprowadzić pomiar na innej hamowni 4x4 , lub Drogowa". W jaki sposób można wyłączyć ABS?
  
 
wyjmij bezpiecznik od ABS pod kierownicą

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Byłem dziś ponownie w hamowni. Odłączyłem bezpiecznik - zapaliła się kontrolka ABS. Próba drogowa - wydaje się OK. Wjazd na hamownię, właściciel rozpoczął pomiar i.... powyżej ok. 60-80km/h zapalił się check i silnik wszedł w tryb awaryjny. Koniec pomiaru nim się rozpoczął... Zgasiłem silnik, włożyłem bezpiecznik, odpalliłem, kontrolki ABS i check pogasły i ... pojechałem do domu. W domu zczytałem błędy i zapisany był P0500 - usterka czujnika prędkości pojazdu, skasowałem i jest OK. Trudno, została mi tylko hamownia drogowa ale nie wiem, czy będę kombinował dalej. Autko śmiga bez problemów i może kiedyś, przy napływie kolejnego ataku ciekawości zdecyduję się. Na razie musi wystarczyć mi przeliczenie z pierwszego postu, czyli 102KM.
PS
Okazuje się, że przy awarii ABS, ECU w moim aucie powyżej 60-80km/h (dokładnie nie zauważyłem) odłącza czujnik prędkości i auto wchodzi w tryb awaryjny.
  
 
Chłopaki z opla przekombinowali to trochę... :/
  
 
I to się nazywa Windows

No żeby przy awarii ABS silnik wchodził w tryb awaryjny ????

przekombinowali, fakt
  
 
ja kiedys wyjalem bezpiecznik bo chcialem posmigac i zobaczyc ile lepiej hamuje bez abs-u. Jazda autem bez nie odbiegala od tej z abs-em i nie zauwazylem zeby auto przechodzilo w jakis tryb awaryjny.. moze cos masz nie tak?
  
 
Cytat:
ja kiedys wyjalem bezpiecznik bo chcialem posmigac i zobaczyc ile lepiej hamuje bez abs-u. Jazda autem bez nie odbiegala od tej z abs-em i nie zauwazylem zeby auto przechodzilo w jakis tryb awaryjny.. moze cos masz nie tak?

A masz omegę DTH ??? Tam jest wyższa technologia, sterowniki komunikują się ze sobą za pomocą magistrali cyfrowych CAN. I ja nie uważam tego w kategorii "przekombinowania".
  
 
w A też to nie ma kompletnie znaczenia i nie powinno w ogóle mieć w żadnym aucie.
Z tymże tu jest zintegrowany komputerosterownik ABS+TC i być może zawsze przy braku ABS lub jego dowolnym uszkodzeniu wyłącza jednostkę główną lub redukuje moc.
  
 
Mozna by było podlaczyc sie techem z ABS i wtedy zrobic pomiar.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-02-04 17:35:41 ]
  
 
Cytat:
2008-02-04 17:34:10, homer171 pisze:
Mozna by było podlaczyc sie techem z ABS i wtedy zrobic pomiar. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-02-04 17:35:41 ]


Można też podejchać do mnie i zrobić pomiar ,albo na najbliższym zlocie