Za mały reduktor? BMW 520 12v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
podczas mojej walki ze spalaniem, jeden z gazownikow powiedzial mi, ze mam za maly reduktor (ze jest on do 4 cyl a nie 6 i ze to jest przyczyna za duzego spalania), ma ktos w tym jakies doswiadczenie? Czy za maly reduktor moze powodowac spalanie rzedu 20l/100km. Samochod E34, silnik 2.0 12V (6cyl) 130KM. Reduktor BRC Tecno 100KW, instalacja z BLOSEM. Jezdze co tydzien gazownikow, ktorzy zakladali mi instalacje, costam kreca cos sciemniaja, mowia, ze bedzie dobrze juz, a spalanie nadal 20, w miescie przy baaardzo lekkiej nodze.
Pozdrawiam.
  
 
no troche z moca reduktora nie jest najlepiej ale przy bloosie bedziesz mial duze spalanie.[


quote]
2008-11-25 14:15:22, Adzio pisze:
Witam, podczas mojej walki ze spalaniem, jeden z gazownikow powiedzial mi, ze mam za maly reduktor (ze jest on do 4 cyl a nie 6 i ze to jest przyczyna za duzego spalania), ma ktos w tym jakies doswiadczenie? Czy za maly reduktor moze powodowac spalanie rzedu 20l/100km. Samochod E34, silnik 2.0 12V (6cyl) 130KM. Reduktor BRC Tecno 100KW, instalacja z BLOSEM. Jezdze co tydzien gazownikow, ktorzy zakladali mi instalacje, costam kreca cos sciemniaja, mowia, ze bedzie dobrze juz, a spalanie nadal 20, w miescie przy baaardzo lekkiej nodze. Pozdrawiam.
[/quote]
  
 
Moment z tego co sie doczytałem to autko ma 130km a reduktor 100kw więc o co chodzi 100kw to dokładnie 136km .
A swoją drogom na blosie fakt więcej pali .....ale nie 20L.
Moze reduktor sie nie dogrzewa
  
 
dobrze doczytales...wedlug liczb sie zgadza, 130KM-136KM, ale...ponoc ten reduktor jest za maly do tego silnika, bo to jest R6 a reduktor jest do R4, nie wiem dlatego pytam czy tak moze byc.

reduktor dogrzany, z temp. w samochodzie wszystko OK

na blosie wiecej pali, mozliwe, ale nie z taka jazda jak praktykuje - specjalnie jezdze aby jak najnizej zejsc, taczam sie jak emeryt, a tu nic, wiecznie 20l, nie zaleznie od regulacji

ktos mi podpowiedzial, ze slit w BLOSie moze miec znaczenie, mam slit D- zwiekszony przeplyw, a przydalo by sie wymienic na slit E-normalny przeplyw...zobaczymy
  
 
Z tego co wiem to nie ma reduktorów "do 4 cylindrów","do 6 cylindrów" itd... elementem różnicującym jest wydajność podawana w mocy silnika który taki reduktor powinien obsłużyć. Natomiast dobrze jest gdy reduktor ma zapas mocy w stosunku do zapotrzebowania. Zwłaszcza gdy używamy blosa. W twoim przypadku te 6 kW zapasu może być już niewystarczające. Ale spróbuj jeszcze dokładnie wyregulować skład mieszanki na analizatorze bo to może być przyczyna (niewielu gazowników ma pojęcie o blosie ). Co do slitu to typ "D" jest jak najbardziej odpowiedni i nie ma co z nim kombinować. Nie jest za duży do mojego 1,6 więc tym bardziej do twojego V6.
Najlepiej gdybyś mógł podać jaką masz mieszankę w czasie jazdy (przyspieszanie, wysokie obroty, jałowe itd)...
  
 
tylko zwroc uwage jakie podcisnienie wytwarza R6 w porownaniu do R4 w ten desen raczej chcialbym uderzyc z parownikiem i slitem, u Ciebie "nie pociagnie" az tyle gazu

no zobaczymy, nie chce kasy niepotrzebnie ladowac w slit i parownik

w piatek jade do gazownikow i bedziemy testowac w koncy w czasie jazdy

dzieki za odpowiedzi
pozdro
  
 
powiem szczerze ,ze sie dziwie w ladowanie bloosa i korzystanie z II generacji jeśli sekwencja niewiele drozej kosztuje. jesli jednak na II ktoś sie decyduje to dobrze dobrane elementy instalacji powoduja tylko spadek mocy do benzyny do maxa 10 %.
mam to sprawdzone na hamownii. jeszce lubi sie zanieczyszczać . wiec co kilka tysiecy obowiązkowe mycie. na wolnych obrotach malo kiedy trzyma dobre parametry.
dajcie sobie spokuj z takim gadżedetem. jak cudowny środek na porost wlosów. amen