Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | Przerabiam aktualnie szczegółowo temat sondy lambda, jak zdobędę dość wiedzy to pokuszę się o opracowanie całościowe tematu.
Puki co mam odpowiedź na poniższe pytanie. Sondy bez zamontowania w samochodzie nie można sprawdzić dokładnie.
Wstępnie można jedynie pomierzyć rezystancję grzałki. Np. w tytanowej około 10 om w innych prawdopodobnie jest podobnie gdyż są dwa rodzaje sond 12W oraz 18W.
W sondzie tytanowej (Ti)(auta ze sterownikiem Siemens) rezystancja na zaciskach sygnałowych jest bardzo wysoka, w praktyce nieskończoność.
Taka sonda nie ma połączenia z masą samochodu. Jest to sonda rezystancyjna w przeciwieństwie do cyrkonowej(napięciowa)
Pytanie!
W mojej e34 pełne napięcie na grzałce pojawia się po 4 minutach,
szczególnie po zapaleniu na ciepłym silniku, dopiero wtedy sonda zaczyna dawać impulsy.
Wydaje mi się że to nie jest normalne powinna grzać od początku, czy wie ktoś jak to powinno działać prawidłowo?? |