Sonda lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie dotyczące tego
czy można sprawdzić sonde lambda nie montując ją w aucie
  
 
Chyba będzie z tym problem.
To tak jak byś chciał sprawdzić szklankę na zimno, czy nie pęknie jak wrzątku nalejesz.
Ale może się mylę.
  
 
Przerabiam aktualnie szczegółowo temat sondy lambda, jak zdobędę dość wiedzy to pokuszę się o opracowanie całościowe tematu.
Puki co mam odpowiedź na poniższe pytanie. Sondy bez zamontowania w samochodzie nie można sprawdzić dokładnie.

Wstępnie można jedynie pomierzyć rezystancję grzałki. Np. w tytanowej około 10 om w innych prawdopodobnie jest podobnie gdyż są dwa rodzaje sond 12W oraz 18W.
W sondzie tytanowej (Ti)(auta ze sterownikiem Siemens) rezystancja na zaciskach sygnałowych jest bardzo wysoka, w praktyce nieskończoność.
Taka sonda nie ma połączenia z masą samochodu. Jest to sonda rezystancyjna w przeciwieństwie do cyrkonowej(napięciowa)

Pytanie!
W mojej e34 pełne napięcie na grzałce pojawia się po 4 minutach,
szczególnie po zapaleniu na ciepłym silniku, dopiero wtedy sonda zaczyna dawać impulsy.
Wydaje mi się że to nie jest normalne powinna grzać od początku, czy wie ktoś jak to powinno działać prawidłowo??