FELGI 15" z CITROENA ZX, co potrzeba

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam dostalem wlasnie propozycje zamiany moich stalowek na aluski z citroena, mam pytanie jakie opony wchodza na 15" oraz czy jakies dystanse, przejsciowki albo cos jest potrzebne, rozstaw sie zgadza... 4x108
  
 
to zależy jaka jest szerokość felgi
  
 
no i otwor centrujacy
  
 
no i ET też jest ważne.
  
 
Opony 195/50R15
  
 
Cytat:
Jacekm_ Wysłany: 2008-01-31 10:44:37

Opony 195/50R15


wcale nie koniecznie
  
 
Napisałem, jaki jest właściwy rozmiar opon do Escorta, jak masz inne zdanie to napisz jaki jest Twoim zdaniem a nie negujesz bez podania przyczyny...
  
 
Cytat:
2008-01-31 10:47:47, Jacekm_ pisze:
Napisałem, jaki jest właściwy rozmiar opon do Escorta, jak masz inne zdanie to napisz jaki jest Twoim zdaniem a nie negujesz bez podania przyczyny...


195/50/15 to jest rozmiar odpowiedni do escorta po przeliczeniu z orginalnych felg. Nie oznacza to, że nie można włożyć innych do escorta, a zwłaszcza, na fele od Citriny.
kalkulator opon
  
 
Cytat:
Napisałem, jaki jest właściwy rozmiar opon do Escorta, jak masz inne zdanie to napisz jaki jest Twoim zdaniem a nie negujesz bez podania przyczyny...


Luzik, nie neguje tylko napisałem, że nie koniecznie, bo nie koniecznie jest zakładać taki rozmiar, tymbardziej iż nie wiadomo jaka jest szerokość felg i ET
  
 
Cytat:
2008-01-31 10:51:32, slawcek pisze:
Luzik, nie neguje tylko napisałem, że nie koniecznie, bo nie koniecznie jest zakładać taki rozmiar, tymbardziej iż nie wiadomo jaka jest szerokość felg i ET


A co ma ET do rozmiaru opony to ja już nie mam pojęcia.
  
 
Nie no nic nie ma.......
  
 
Witam
z tego co wyszperalem w necie to wynika ze Zx - felgi 15" (alu) ma et 15,18,20 przy szerokosci felgi 6" i otwor centrujacy 65
natomiast Escort - fele 15" ma et 40 przy szerokosci 6"i6,5" i otwor centrujacy 63,3
wynika ztego ze z otworem centrujacym nie bedzie problemu natomiast moze byc problem z et bo felga moze wystawac poza obrys blotnika (im et mniejsze tym fela bardziej wychodzi na zewnatrz, im wieksze - chowa sie w nadkole)
jesli masz mozliwosc to przymierz felge do auta i bedziesz wiedzial co i jak Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: cuda dnia 2008-01-31 11:43:29 ]
  
 
Jka nie bedzie problemu z otwoerem centrujacym... Po cos on chyba jest... Bedzie Ci felga bila... a pozatym to pourywasz sruby...
Bo bedzie luzno... Otwor centrujacy przenosi spore sily... wiec sie nie zdziw jak ci kolo odpadnie...
  
 
Cytat:
2008-01-31 11:59:34, SpiderMANek pisze:
Jka nie bedzie problemu z otwoerem centrujacym... Po cos on chyba jest... Bedzie Ci felga bila... a pozatym to pourywasz sruby... Bo bedzie luzno... Otwor centrujacy przenosi spore sily... wiec sie nie zdziw jak ci kolo odpadnie...



dlatego wymyslili pierscienie ?

pozatym jak widac felga ma za male ET zeby nie wystawalo
  
 
To jak moge zakładać takie felgi czy nie?? Nie pourywam niczego ani nie zerwe nadkola ani blotnika?? Musze pierścien zakladac??

[ wiadomość edytowana przez: pavulonstudio dnia 2008-01-31 12:11:09 ]
  
 
felga z citroena ma za małe et i będzie ci jej dużo wystawać poza obrys auta. Więc takie felgi odpadają do eska. Ja kiedyś przymierzyłem felgę z saxo to wystawała ok 2 cm
  
 
Cytat:
2008-01-31 12:04:42, pavulonstudio pisze:
To jak moge zakładać takie felgi czy nie?? Nie pourywam niczego ani nie zerwe nadkola ani blotnika?? Musze pierścien zakladac?? [ wiadomość edytowana przez: pavulonstudio dnia 2008-01-31 12:11:09 ]


żeby przymierzyć, to można bez pierścienia, ale na krótko. Radzę jak koledzy - załóż, pokręć kołami, podobijaj amorki i zobacz co się dzieje.
  
 
Możesz założyć, ale będą obciera o ranty błotników na hpoach i przy pełnym załadunku. Najlepiej byłoby w tym przypadku zaklepać ranty, ew. poszerzyć trochę błotniki. Pierścień centrujący wypada dla bezpieczeństwa założyć, chociaż znam takich, co jeżdżą bez tego i żyją...
  
 
z tym otworem centrujacym to zastosowalem maly skrot myslowy (powinienem byl napisac o pierscieniu), ale fakt faktem ze roznica miedzy otworami wynosi 1,7mm z czego wynika ze scianka pierscienia ma miec niecaly 1mm (dokladnie 0,85mm)-to prawie co nic
a swoja droga to mialem kiedys w Bx roznice w otw.centr ok 8mm bez pierscienia i nic sie nie stalo a dawalem mu ognia na dziurach- nie ma jak to hydropneumatyk
  
 
Cytat:
2008-01-31 12:36:36, cuda pisze:
z tym otworem centrujacym to zastosowalem maly skrot myslowy (powinienem byl napisac o pierscieniu), ale fakt faktem ze roznica miedzy otworami wynosi 1,7mm z czego wynika ze scianka pierscienia ma miec niecaly 1mm (dokladnie 0,85mm)-to prawie co nic a swoja droga to mialem kiedys w Bx roznice w otw.centr ok 8mm bez pierscienia i nic sie nie stalo a dawalem mu ognia na dziurach- nie ma jak to hydropneumatyk


pierścień jest także na stożkowym wyjściu otworu centrującego, a i ma mocowania, więc będzie w większości grubszy, a tylko na samym walcu bedzie miał tyle ile różnica w otworach.