Tuningowe Rozkminki :] SCOUPE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam,
na wstepie przyznam sie ,ze zamowilem jednak dla siebie ta rozporke od toyoty,ktora miala pasowac do scoupe..nie pasuje za szeroka (o 0,5cm) i dziurke trzeba by bylo powiekszyc z jednej strony). No coz, pojde do spawacza z wycietymi szablonami na kartonie i wymiarami to cos wyrzezbi . Nastepna sprawka,w Intercarsie mozna za 195zl plus 10zl wysylka kupic K&N 57i ( zestaw dolot plus stozek,dedykowany do scoupe bez turbo,cena niska bo za podobna cene kupi sie sama wkladke,a na inncyhs tronach 300zl kosztuje ten zestaw) MANUAL JAK ZROBIC DOLOT W SCOUPE Tu macie instrukcje jak wogole powinien wygladac dolot.

Co myslicie o odciazeniu auta ? Chodzi mi o wywalenie zapasu,narzedzi,kanapy z tylu ....(zeby lipnie nie wygladalo,przyciemnie szybki) . Czy bedzie jakis zauwazalny efekt ? Wydaje mi sie,ze to ponad 30kg :] Czy tyl auta nie bedzie za lekki ??
  
 
szczerze to nie wiem czy rozwiazanie przedstawione na zdjeciach jest nad wyraz trafne
wrecz z wlasnego doswiadczenia wiem ze czerpanie powietrza z komory przy samym bloku silnika powoduje ze dostarczane powietrze jest gorace i przez to spadaja osiagi auta
wlasnie po to montuje sie takie stozki w obudowach z dolotem powietrza bezposrednio z grila badz zderzaka
uklad oryginalny w scoupe czytaj rurka przechodzaca kolo akumulatora jest tak przewezona ze radze ja w ogole wyciepnac z autka miejsce za akumulatorem jest dosc chlodne i to z tego miejsca nie robiac oddzielnych rur juz lepiej czerpac powietrze ale praktycznie z samego brzegu
wiem bo jezdzilem z termometrem i sprawdzalem

fotka jak jest u mnie i podobnie mozna zastosowac bez turbo
  
 
Cytat:
2008-02-04 21:06:16, carl_ldz pisze:
z dolotem powietrza bezposrednio z grila badz zderzaka



Takie rozwiazanie wlasnie prezentowal powyzszy zestaw.

Co do samego zakupu to cena jak na dedykowany kit jest rzeczywiscie ciekawa, ale w tym przypadku to praktycznie nic nie daja oprocz filtru i rurki kilka spinek pierdul, zadnych waznych elementow. Sam filtr mozesz kupic za 120-130 K&N.
  
 
Cytat:
2008-02-04 21:06:16, carl_ldz pisze:
szczerze to nie wiem czy rozwiazanie przedstawione na zdjeciach jest nad chlodne i to z tego miejsca nie robiac oddzielnych rur juz lepiej czerpac powietrze ale praktycznie z samego brzegu wiem bo jezdzilem z termometrem i sprawdzalem




Carl,a jak usuniecie tej waskiej rurki ma sie do pojemnosci ukladu ( hehe,widac,ze naczytalem sie tuningowych artukulów ) ??? po puszce chyba nie liczy sie juz jaka dlugosc ma rura ? A co myslis,zeby wlasnie wyrzucic ta waska rure,zdjac gorna obudowe i w to miejsce wlozyc nieduzy stozek ? Widzialem takie rozwiazanie w necie,bedzie odrazu oslona od silnika,ale niewiem,czy wystraczy powiettrza. Wogole co widze wyniki z hamowni,to za kazdym razem takie wlasnie przerobki,ze sie instaluje stozek przy przepustnicy,ale jakis prostu dolot,to koniiki uciekaja....A ten K&N to tez tak wyglada,ze mozna kupic jakis tani stozek,dokupic rure elastyczna i wyjdzie na to samo.

[ wiadomość edytowana przez: maspex dnia 2008-02-04 21:57:54 ]
  
 
Pojemnosc ukladu liczy sie miedzy filtrem a przepustnica. Reszty nie liczysz bo na dobra sprawa musialbys liczyc i nadkole
Tani stozek to kiepski pomysl, szczegolnie ze chodzi o zycie silnika a nigdy nie wiadomo jak filtruje...
  
 
i tak pomysl z usunieciem tej waskiej rury jest super :] po sesji zaczne sie za dopieszczanie autka ,pozdrawiam
  
 
ja mam u siebie BMC dedykowany wlasnie do obudowy i jak na razie nie mam z nim problemow mierzylem na hamowni przed i po i konie nie uciekly wiec chyba ok
mialem tylko problem po zamontowaniu blow off z odsunieciem przeplywomierza od niego stad tak zagieta rura do tylu ale to jak sie okazalo nie przeszkadza
faktycznie stozek warto kupic lepszy bo wylatujaca z niego bawelna moze zrobic 3 razy wiecej szkod niz pozytku
dbajac o niego i natluszczajac i czyszczac kontrolujemy jego stan wiec nie zaskoczy nas cos dziwnego

co do pojemnosci to mam jeszcze po drodze intercooler wiec pojemnosc u mnie jest baaardzo duza i nie liczylem

co do zestawu i brania spod zderzaka to tam wlasnie jest to przewezenie o ktorym pisalem a na zdjeciak filtr byl za blisko silnika stad moje uwagi nie mam nic do niego kazdy przeciez montuje co chce