Problem z gazem - focus 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

wszedzie szukam odpowiedzi ale nigdzie nie wiedza co sie dzieje, moze wy cos wymyslicie,

jakies 3-4 miesiace temu kupilem focusa 1.6 rok 2003 z LPG OMVL, niby wszystko bylo ok ale pierwsza rzecz ktora zauwazylem to byla kontrolka check engine ktora sie swiecila, poprzedni wlasciciel powiedzial ze niby tak ma byc i ze on za kazdym razem jedzie to firmy gdzie mu zakladali gaz i oni ten blad kasuja i tak dzieje sie caly czas w odstepach 3-4 tygodniowych, nie mialem nigdy LPG w aucie wiec nie wiedzialem czy tak ma byc czy cos jest nie tak, wtedy postanowilem pojechac do tej firmy i dowiedziec sie jak to naprawde jest, uslyszalem to samo ze tak ma byc i zeby przyjezdzac do nich oni to beda kasowac za 45 zł, troche sie zdziwilem ze mam placic 45 zl co jakies 3-4 za skasowanie bledu, od tamtej pory nie bylem u nich gdyz stwierdzilem ze to naciagacze,

teraz jezdze a sprawa dalej jest nierozwiazana, na benzynie silnik pracuje idealnie, przyspiesza normalnie nic sie z autem nie dzieje, natomiast jak przelacze na gaz to na wolnych obrotach silnik nie pracuje rowno jakby zasysal jakies lewe powietrze albo cos takiego, druga sprawa to ze przyspiesza strasznie slabo, nie czuc takiego przyspieszenia jak na benzynie, wiem ze na gazie auto troche przymula ale chyba nie tak tragicznie, bylem w innym zakladzie gdzie zakladaja gaz i podeszli juz do sprawy bardziej profesjonalnie, przeczyscili instalacje ale nadal jest tak samo , koles mowil ze mozliwe ze trzeba wymienic caly uklad elektroniczny ze to moze to jest przyczyna nierownej pracy silnika na gazie,

mam do was teraz pytanie, czy ktos sie spotkal kiedys z czyms takim?
co moze byc przyczyna zapalania sie lampki check engine co 3-4 tygodnie ??
i ostatnie pytanie dlaczego silnik na wolnych obrotach tak sie dusi, ( silniczek krokowy jest ok )

pozdrawiam
DAFIT
  
 
napizs dokładnie jaka instalacja 2 czy 4 generacji. wspominasz o silniku krokowym to masz chyba 2 generacje. po drugie jakie błedy ci wyskakuja bo to może być dobra wskazówka.
po trzecie te silniki jeśli się gazuje to koniecznie trzeba zabudować lubryfikację zaworów.
  
 
A jak jeździ na benzynie? Jak wygląda spalanie benzyny? Czy obroty na benzynie sa w miare poprawne. Ile auto ma przejechane na LPG. CZy były sprawdzane luzy zaworów?
  
 
witam

co do bledow to raz pojawil sie blad nieznany, drugim razem pokazalo blad sondy, a sonda jest ok,

croma1 mozesz mi napisac na czym polega cyt:" zabudować lubryfikację zaworów"

belgrano
na benzynie wszystko jest ok, spalanie moze troszke wyzsze ale to przez jazde po miescie, obroty na benzynie sa bardzo dobre, auto ma przejechane 65 000 km na gazie, czy byly sprawdzane luzy zaworów to ci nie powiem, a to u kolesi co zajmuja sie gazem sprawdzi ??

pozdrawiam
DAFIT
  
 
To sa silniki podatne na wypalanie zaworów i gniazd zaworowych. lubryfikacja służy od ochrony tych elementów przed zużyciem.
sprawdź jakie sa spaliny na analizatorze i spisz je na niskich i wysokich obrotach. CO. CO2, HC, O2.Lambd

Cytat:
2008-02-01 11:27:42, DAFIT pisze:
witam co do bledow to raz pojawil sie blad nieznany, drugim razem pokazalo blad sondy, a sonda jest ok, croma1 mozesz mi napisac na czym polega cyt:" zabudować lubryfikację zaworów" belgrano na benzynie wszystko jest ok, spalanie moze troszke wyzsze ale to przez jazde po miescie, obroty na benzynie sa bardzo dobre, auto ma przejechane 65 000 km na gazie, czy byly sprawdzane luzy zaworów to ci nie powiem, a to u kolesi co zajmuja sie gazem sprawdzi ?? pozdrawiam DAFIT

  
 
Przed zabawa na LPG mimo wszystko sprawdz luzy zaworów i pewnie po takim przebiegu potrzebna bedzie korekta zaworów.
  
 
Cytat:
2008-02-02 09:45:04, belgrano pisze:
Przed zabawa na LPG mimo wszystko sprawdz luzy zaworów i pewnie po takim przebiegu potrzebna bedzie korekta zaworów.


A czy w "foce" nie ma czasem hydraulicznych popychaczy zaworów?
  
 
witam

Yagr

zaden ze mnie mechanik i na to pytanie nie potrafie odpowiedziec

pozdr
DAFIT
  
 
nawet przy hydraulicznych popychaczach robi się regulacje zaworów.
  
 
OMVL to jest przyczyna. Znam 4 auta ktore na Dreamie nie chciały chodzic. Nawet przedstawiciel Omvl na polske nie chciał sie zabierac do poprawek bo walczyli rok zeby to jako tako chodziło z pewnym autem. Wiec o czym mowa. Instalacja jest przestarzała jak rudy 102.
  
 
w każdym Fokusie robi sie regulacje zaworów do ok. 10 tyś. km przebiegu po zabudowaniu instalacji a nastepnie co ok. 40 do 60 tyś przebiegu. wymienia sie całe kieliszki. poźniej nie ma żadnego problemu i oczywiście lubryfikacja zaworów.