Bagażnik na pilota

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie !!!
Ostatnio czytałem starsze posty na forum i znalazłem kilka gdzie była mowa o otwieraniu klapy z pilota. Chciałem się zapytać jak wy macie to zrobione. Czy dodatkowy pilot czy da rade jakoś podpiąć pod istniejącą instalacje. Ja mam Fox'a i w pilocie są 2 przyciski. Oba działają tak samo.

Dzięki
  
 
Myslę , że to zależy od parametrów alarmu. Ja w pilocie tez mam tylko dwa przyciski , ale przytrzymanie jednego dłużej niz 1 sekundę powoduje własnie otworzenie klapy bagażnika. Oczywiście poprzez dodatkowy przekaźnik.
Musiałbys sprawdzic w schemacie alarmu albo podpytac sie kogoś kto montuje takie alarmy.
  
 
Cytat:
2005-04-21 12:03:25, Buba030 pisze:
Myslę , że to zależy od parametrów alarmu. Ja w pilocie tez mam tylko dwa przyciski , ale przytrzymanie jednego dłużej niz 1 sekundę powoduje własnie otworzenie klapy bagażnika. Oczywiście poprzez dodatkowy przekaźnik. Musiałbys sprawdzic w schemacie alarmu albo podpytac sie kogoś kto montuje takie alarmy.


Zgadza się, jeżeli twój alarm ma dodatkowy wolny, działający kanał to wtedy można by to wykorzystać do klapy. Właśnie jestem na etapie nabywania takowego
  
 
ja juz kupilem sobie przekazniki, mam tez diode prostownicza i troche przewodu, mam nadzieje ze po tym weekendzie uda mi sie wreszcie podpiac wszystko tak zeby klapa i centralny otwieraly sie z pilota
generalnie zalozenie jest takie zeby wpiac sie zaraz przy przycisku od otwierania klapy a do centralnego przy sterowniku albo tez przy przelaczniku przy drzwiach-zobacze jak bedzie latwiej...
jak mi ise uda moge opisac jak to zrobilem jak beda chetni...
  
 
jasne, koniecznie zrób opis z foto
  
 
Szukałem czegoś na temat swojego alarmu Fox 101 B ale znalazłem tylko schemat podłączena. Może ktoś z was coś wie na jego temat ??
  
 
Jeśli masz schemat to na schemacie powinno być jedno wolne wyjście jako dodatkowy kanał do sterowania np klapa bagaznika.
Jesli takiego wolnego kanału nie ma na schemacie to prawdopodobnie nic z tego nie wyjdzie.
  
 
Cytat:
2005-04-22 13:01:36, iampinki pisze:
ja juz kupilem sobie przekazniki, mam tez diode prostownicza i troche przewodu, mam nadzieje ze po tym weekendzie uda mi sie wreszcie podpiac wszystko tak zeby klapa i centralny otwieraly sie z pilota generalnie zalozenie jest takie zeby wpiac sie zaraz przy przycisku od otwierania klapy a do centralnego przy sterowniku albo tez przy przelaczniku przy drzwiach-zobacze jak bedzie latwiej... jak mi ise uda moge opisac jak to zrobilem jak beda chetni...


Chyba 1 przekaźnik starczy , a co do wpinania to nie wiem czy nie łatwiej znaleźć kabel w wiązce w środku pod bezpiecznikami idący bezpośrednio do tyłu. Wpinając się w drzwiach trzeba wciągać kabel od alarmu przez łącznik do drzwi, i jeszcze tam upchnąć przekaźnik
  
 
Ale to już było...
"Mój "alarm" ma kabelek, na którym pojawia się masa, jeśli przy otwartym c.z. nacisnę ponownie guzik "otwórz" na pilocie.
Przez 1 sekunde na tym kablu pojawia się masa, czyli "minus".

Guzik otwierania klapy w drzwiach kierowcy podaje na siłownik klapy +12V.

Dlatego do centralki alarmu podłączyłem przekaźnik.
Kup przekaźnik "do świateł", np. typ 541 elmot.
do złącza 85 przekaźnika podłącz kabelek z centralki alarmu, na którym pojawia się minus przy aktywowaniu funkcji otwierania bagażnika (musisz zajrzeć do instrukcji Twojego alarmu)
Do złącz 86 i 30 podłącz stały +12V.
a złącze 87 połącz z kablem, który wychodzi z guzika otwierania klapy bagażnika w drzwiach kierowcy.

Zasilanie (+12V) wziąłem sobie ze skrzynki bezpieczników (musisz sprawdzić miernikiem, na którym bezpieczniku jest stały "plus" niezależnie od położenia kluczyka stacyjki). W progu obok fotela kierowcy pod plastikowymi osłonami znalazłem kabelek, który biegnie do siłownika klapy. Ma on kolor czerwony z białym paskiem (nie jestem tego do końca pewien), ale takich kabelków jest w wiązce kilka, więc przy pomocy igły wkłuwałem się po kolei do każdego kabelka by odnaleźć ten, w którym po naciśnieciu guzika otwierania klapy pojawiał się +12V. Gdy go odnalazłem - zdrapałem kawałek izolacji, przylutowałem kabelek od przekaźnika i zalepiłem taśmą izolacyjną. Sam przekaźnik zmieściłem pod klapką obok nóg kierowcy.
Mam nadzieję że ten opis choć trochę pomoże, a jeśli nie, to każdy elektryk powinien sobie z tym poradzić i to za znacznie mniej niż 200 zł."

Co do kabelka otwierania klapy w osłonie po lewej stronie nóg kierowcy znajdź kabelek czerwony z białym paskiem o średnicy ciut większej niż zwykła (najlepiej zajrzyj do klapy bagażnika). UWAGA! Kabelek ten może ze starości przybrać kolor różowy z żółtym paskiem.
  
 


nie może być - piotr-ek się zmienia!
  
 
Trzeba zrobić następną ankietę. "Kto uważa, że piotr'ek ciągle pier... głupoty i nigdy mądrze nie pisał?"
  
 
No, ten post piotr-ka jest dziwnie znajomy
  
 
No bo jest Twój... inom se zapomnioł.
  
 
spox
  
 
no i ja mam juz klape na pilota
podlaczylem sie w drzwiach zaraz przy przelaczniku, najwiekszym problemem bylo wcisniecie kabli przez lacznik drzwii
ponizej schemat jak to zrobilem, uzylem do tego takiego przekaznika, gdyby ktos mial inny przekaznik to mozna ten schemat bez problemu zaadaptowac...

gdyby ktos mial jakies pytania prosze pisac
pzdr
arek
  
 
Cytat:
2005-04-28 16:38:56, iampinki pisze:
no i ja mam juz klape na pilota podlaczylem sie w drzwiach zaraz przy przelaczniku



Toś się musiał namęczyć... bo wszystkie niezbędne kable są pod osłoną przy lewej nodze kierowcy.
  
 
zwarzywszy ze podlaczalem jeszcze centralny zamek doszedlem do wniosku ze latwiej bedzie podlaczyc sie zaraz przy wlacznikach niz szukac tych trzech kabli w tej mieszaninie...tymbardziej ze od centralnego nie wiedzialem czy sa przy slupku...
  
 
Cytat:
2005-04-29 08:43:45, iampinki pisze:
tymbardziej ze od centralnego nie wiedzialem czy sa przy slupku...



A było się zapytać Wszystkie niezbędne do podłączenia centralnego, ściemniacza (prostego) czy też klapy na pilota tam się znajdują.
  
 
mnie na razie nic z tego nie wyszlo - klapa z tej kalapy mozna rzec. Niby podlaczylem wszystko jak bylo w opisie ale nie moglem znalezc odpowiedniego sygnalu z centrali alarmu i nie wiem w takim razie skad wziasc wlasciwa mase. Z roznych prob w koncu nic nie wyszlo a raczej niktore byly nawet zabawne np. w chwili wlaczenia alarmu bagaznik sie otwieral lub tez przy samym otwarciu drzwi. Moze ktos napisze jak to zrobic gdyz mam podpiete wszystko za wyjatkiem owej nieszczesnej masy.
  
 
mase bys chyba musial znalaezc na schemaci od alarmu...jezeli nie masz schematu to moze byc ciezko
powinno sie to nazywac wyjscie drugiego kanalu czy jakos tak...