Problem jak jest zimny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z fordem escortem jak jest zimny po odpaleniu obroty spadaja do 400 i gasnie. nie wiem w czym problem. moim zdaniem nie dostaje dodatkowej dawki paliwa na rozruch( czyli sania) bo jak zlapie swoja temperature to jest ok. a jak dochodzi do swojej temperatury obroty skacza do czasu az sie nie zagrzeje. prosze o pomoc koledzy bo nie wiem gdzie mam szukac.
  
 
ja tez tak mialem. sprawdz sczelność w układzie dolotowym. u mnie wystarczyło dolot uszczelnic i działało. a powiedz czy masz LPG czy benzyne czy Diesel???
  
 
Cytat:
2008-02-05 13:58:28, krzysiek21op pisze:
ja tez tak mialem. sprawdz sczelność w układzie dolotowym. u mnie wystarczyło dolot uszczelnic i działało. a powiedz czy masz LPG czy benzyne czy Diesel???



Też tak mam po pewnym czasie zaczyna falować i potrafi zgasnąć. A po rozgrzaniu jest OK. Gdzie dokładnie uszczelniałeś dolot?
Rozumiem że chodzi o Zetec'a?
  
 
nie ja mam 1,6 EFI zagazowany. u mnie to jest taki czarny plastkowy trójkąt ktory wchodzi z jednej strony do kolektora a z drugiej do rury takiej czarnej gumowej i konczy sie przepływomierzem. ja mialem wlanie ten trojkąt rozwalony i mi cioagnal fałszywe powietrze. a spala ci wiecej paliwa?? no i powiedz czy masz LPG czy benzyne
  
 
no i jeszcze opisz swoje auto. model rok produkcji silnik (Zetec Efi) i czy z gazem??
  
 
mam1.6 16v zertec benzyna
  
 
1996/97 kombi nie mam gazu
  
 
koledzy ale jak bym mial nieszczelny kolektor dolotowy to obroty by nie skakaly caly czas. no bo jak on sie zagrzeje to jes ok. bo jak by kolektor byl nieszczelny to caly czas lapal by lewe powietrze a non tylko to robi jak jest zimny do czasu az sie zagrzeje.
  
 
no nie koniecznie. mi falowały obroty jak byl zimny a jak sie nagrzal juz bylo ok. ale caly czas lapal lewe powietrze. ja tylko mowie jak ja mialem. ale jak niemasz gazu to raczej nie kolektor bo benzyna nie rozwali kolektora. moze krokowiec???
  
 
Sprawdź krokowca i zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wyczyść. U mnie pomogło.
  
 
Cytat:
2008-02-05 15:32:43, przemkowal pisze:
Sprawdź krokowca i zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wyczyść. U mnie pomogło.


a jezeli to u mnie nie pomoglo to gdzie szukac przyczyny?? (bocznikowy nowy, odpow. sprawdzony)...
  
 
Możesz sprawdzić czujnik temperatury cieczy do komputera. Wyczyścić przepływomierz powietrza ewentualnie.
  
 
silniczek krokowy mam nowy wiec to nie to.
  
 
sprawdze ten czujnik temperatury cieczy. bo przeplywomierz powietrza czyscilem. ogolnie robilem w nim wymiane zaworu bo mialem pekniety to przy okazji wymienilem nie tylko uszczelke pod glowica ale uszczelke pod kolektor sacy i wydechowy. wymienilem tez zemeringi i pasek klinowy. a takze filtr paliwa powietrza i oleju. generalnie mala kapitalka ale nie wiem co powoduje to ze gasnie jak jest zimny i dlaczego skacza obroty gdy dochodzi do normalnej temperatury.
  
 
Miałem to samo u mnie powodem było odpowietrzenie skrzyni korbowej. Wezyk padł u mnie ale to samo moze byc gdy zawor nie działa
  
 
U mnie jak gasł na zimnym silniku a na ciepłym lekko falowały obroty (silnik 1.4 mono) to przyczyną tego było że mechanik mi odpiął taką wtyczkę co się zwie korektor liczby oktanowej czy coś takiego, bo twierdził że ma za wysokie obroty i powinna być odpięta. Ale się zorientowałem że to może być wina tego i po spięciu było ok . Ta wtyczka u mnie jest biała i znajduje się na lewym nadkolu w okolicy u mnie wtyczki do podpięcia kompa.
  
 
Cytat:
2008-02-05 17:01:47, mistrz100 pisze:
silniczek krokowy mam nowy wiec to nie to.


Nowy oryginał czy zamiennik???
  
 
nowy orginal forda