SMRÓD SPALIN

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
DZIEŃ DOBRY KLUBOWICZOM.

OD JAKIEGOS CZASU (OK. 0,5 ROKU) MAM PROBLEM ZE SMRODEM SPALIN W KABINIE. WYSTEPUJE ON PRZEDE WSZYSTKIM PODCZAS POSTOJU NAŚWIATŁĄCH I COFANIA. PO PROSTU SMIERDZI JAKBY GDZIEŚ Z RURY WYDECHOEJ PRZELATYWAŁO. NA PRZEGLĄDZIE SPARAWDZALI MI TO DOKŁADNIE I NIE STWIERDZILI ŻADNEGO UBYTKU W WYDECHU.

JEŚLI MACIE JAKIŚ POMYSŁ TO DAJCIE ZNAC BO CZĘSTO JEŻDŻE TYM AUTEM Z MOJA CZTEROMIESIECZNĄ CÓRKA I NIE CHCĘ ŻEBY JEJ SIE COS PRZYKREGO STAŁO DO TYCH SPALIN..
  
 
A córkę dbasz, a o nas wogóle i molestujesz nas OGROMNYMI LITERAMI jak nie przymierzając żółtodziób jakiś!
Jedź do gości od wydechów, a nie od przeglądów!
  
 
Moim zdaniem to coś w komorze silnika.
Spaliny się wydostają i są zaciągane przez wiatrak nagrzewnicy do wnętrza autka.
Może uszczelka pod kolektorem wydechowym, może flex (łącznik elastyczny - plecionka) albo jakiś wężyk przy EGR.
Może być też wężyk od przewietrzania głowicy - odma.
Ja bym tu zaczął szukać.

A nie "chodzi głośniej" ?
  
 
Nie mogę powąchać Twojego smrodka, ale jak brzydko pachniało w mojej kabinie pomogła wymiana sparciałego gumowego łącznika od pokrywy zaworów do metalowej rurki wentylacji skrzyni korbowej i uszczelnienie połączenia tej rurki z silnikiem. Olej kapał na wydech a wentylator zaciągał "perfumy".
  
 
Cytat:
WYSTEPUJE ON PRZEDE WSZYSTKIM PODCZAS POSTOJU NAŚWIATŁĄCH I COFANIA


Cytat:
pomogła wymiana sparciałego gumowego łącznika od pokrywy zaworów do metalowej rurki wentylacji skrzyni korbowej i uszczelnienie połączenia tej rurki z silnikiem. Olej kapał na wydech a wentylator zaciągał "perfumy".


Miałem dokładnie tak samo.
Ta gumowa rurka będąca odpowietrzeniem skrzyni korbowej po prostu z czasem parcieje (zapewne pod wpływem temperatury i oleju) i przepuszcza olej, który kapie dokładnie na kolektor wydechowy i elegancko odparowuje.

Pzdr.
  
 
U mnie też tak było.Guma sparciała a przez pęknięcia wydostawał się olej.Nie było tego widać ,dopiero przy wymontowaniu połowa rurki rozsypała się.Inne wycieki pojawiają się pod dekielkiem zaworów,zawłaszcza jak się ma uszczelkę korkową.Moja wytrzymała prawie rok i teraz puszcza .Przed przeglądem wypucowałem silnik i jakoś to poszło.
BartAdam-przeglądnij instalację od wspomagania kiery.Bywa,że puszcza płyn przy pompie.Delikatny wyciek daje podobne ,smrodkowe doznania.Zwłaszcza podczas postoju ,przy gorącym silniku.Części wirujące rozprowadzają wyciek po komorze silnika jak aerozol.
Sprawdz czy gaśnica jest w zasięgu ręki i czy jeszcze się do czegoś nadaje