Prawdopodobnie padnieta sonda lambda...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bylem dzis na zmienie filterka i ustawianiu meszanki, niestety to drugie sie nie powiodlo.
Sklad mieszanki stal w miejscu, gaziarz mowi ze moze byc padnieta sonda i ze lepiej ją zmienic.
Pytanie jak to sprawdzic czy napewno to sąda?
Pamietam ze jakis tydzien temu jak stalem na swiatlach to zapalil mi sie chcech engine i jeszcze jakas pomaranczowa kontrolka
Po pol godziny zgasla jak mnie miski zatrzymaly :/
Mozna jeszcze bedzie sprawdzic jakie bledy wyrzucilo?
Silnik C14NZ
Na gazie jakis słabawy, cienka dynamika. na benie jeszcze OK ale leje 98

[ wiadomość edytowana przez: mariocccp dnia 2008-02-26 18:52:24 ]
  
 
Cytat:
na benie jeszcze OK ale leje 98

Po co? Masz korektor oktanowy 91 i 95 oktan. O sondzie było sporo .
  
 
Co do sondy to mozna ja sprawdzic zwyklym woltomierzem i dobry gaziarz powinien to zrobic. Co do zczytania bledow, jak i sprawdzenia sondy to polecam www.opelklub.pl, tam jest kupa materiaow na ten temat. Krotko mowiac to musisz odpalic samochod , najlepiej an benzynie i sprawdziac jakie napiecie podaja nagrzana sonda na czarnym przewodzie.Powinno byc falujaco 0-1V.
  
 
Bylem se wlasnie kody oblookac ale chyba nie mam zapisanych zadnych bo caly czas sie 12 powtarza.
A do tej sondy to idzie taki cienki kabelek... Chyba zeby sie wpiąć równolegle do tej kostki na koncu przewodu bo ona jest rozbieralna?

Mam jeszcze pytanie czy jest tam gdzies emulator sondy?
Instalka II gen, jednopunkt.

[ wiadomość edytowana przez: mariocccp dnia 2008-02-26 20:53:37 ]
  
 
Ale emulator sondy to jest zazwyczaj w 'komputerze " gazowym jeśli taki masz i on ma za zadanie oszukać komputer silnika przy jeżdzie na gazie.
A w tym czasie prawdziwy sygnał z sondy idzie do komputera gazowego i steruje jego silnikiem krokowym.
Może się odezwie ktoś fachowy ,ale napisz jeszcze jaka instalacja
instalacja(reduktor i sterownik jakiej firmy)
A do sondy to podepnij się w kostce laczącej.Najwygodniej długa cienka igła na końcówkę miernika(choć nie jestem pewien czy igła nie daje zbyt dużego oporu)


[ wiadomość edytowana przez: woj4 dnia 2008-02-26 21:43:58 ]
  
 
Sprawdzilem sonde.
Na benie na biegu jalowym 0,71 przy zmianie obrotow wskazania sie zmieniają na mniejsze.
Na gazie na biegu jalowym od 0,8-0,1 skacze sobie jak chce. Na sekunde 3 razy zmieniają sie wskazania. Przy zwiekszeniu obrotow tez sobie skacze jak chce.
Prosze o szybką diagnoze czy sonda ok.

  
 
Sonda najwyraźniej dobra, gazownik który zweryfikował sondę do wymiany zły.
  
 
Gaziarza nie zmienie, bardzo mily pan i mozna z nim pogadac i sie go wypytac. Poza tym za zmiane filterka i ustawienie mieszanki bierze tylko 20zl, poprzedni mnie kasowal 60 i do tego był hamem.

Gaziarz mowil ze najprawdopodobniej sonda i ze trzeba ja sprawdzic a stwierdzil to po tym ze przy ustawianiu mieszanki wskaznik stał w miejscu a powinien se gonic. Nie pamietam juz jak bylo na benzyne bo przełaczałem...
  
 
jak na gazie podniesiesz obroty do 2500-3000 to wskazania dalej oscylują w granicach 0,8 - 1?
Jeśli tak to za bogato troszkę.U tego gaziarza regulacja była przez komputer,analizator spalin,czy jedno i drugie?
Dużo tego lpg spala twoje autko?
  
 
Tak obroty nic nie zmieniaja.
Przez kompa tylko probowal ustawic.
Ostatnio spala wiecej o jakies 1,5-2l

moze cos przez zaplon bo mi ustawiali nie dawno na lampie ale to tacy laicy bo jak ustawil to samochod nie chcial jechac, przyjechalem ręka przekrecil i narazie chodzi...

[ wiadomość edytowana przez: mariocccp dnia 2008-02-27 12:58:29 ]
  
 
A ustawiali na gazie ten zapłon?
Możliwe,ze zapłon ma tu wpływ.
Rozumiem,że na pb. chodzi dobrze.
Te wskazania sondy sugerują zbyt bogatą mieszankę .Jeśli regulacja gazu nic nie dała to trzeba czepić się parownika i jeśli masz silnika krokowego od gazu.Dostaje zbyt bogato z parownika,a silnik krokowy tego nie koryguje,albo koryguje w bardzo niewielkim stopniu.
Pojedż do tego gaziarza,niech Ci sprawdzi zapłon i działanie krokowego od gazu(zakres pracy)Krokowy niech sprawdzi na "żywca"
Jeśli tu jest ok to niech troszkę "skręci 'parownik .
Moim zdaniem sonda musi ruszyć ze wskazaniami
Najlepiej było by robić takie regulacje z analizatorem spalin.

ps. to ostatnio to dawno? tylko w okresie zimowym(na zimowych oponach)
  
 
Cytat:
Na gazie na biegu jalowym od 0,8-0,1 skacze sobie jak chce. Na sekunde 3 razy zmieniają sie wskazania. Przy zwiekszeniu obrotow tez sobie skacze jak chce.

Jeszcze raz. Nie masz bogato. masz prawidłowy skład mieszanki , woj4 czytaj uważnie. Sygnał lambda oscyluje tylko przy składzie stechiometrycznym, w tzw przedziale okienka lambda.

Jeśli gaziarzowi, sonda "staje" w jakimś zakresie obciążenia, to albo zła regulacja, lub defekt np. parownika, źle dobrany mikser, czy w końcu zużycie samego czujnika.
  
 
A jak ma byc na benzynie tez ma wskaznik stac czy latac?
Parownik mam ok lovato nie ma jeszcze 20kkm przejechanych.
Dzis sie przejade do tego gaziarza tylko zeby mnie znowu czyms nie zaskoczyl a co mam sprawne
  
 
Ma latać, Stałe napięcie jest około 500 mV przy zimnej sondzie i jest to napięcie referencyjne sterownika. Sprawdzaj działanie sondy po jej odłączeniu od instalacji, symuluj ubogą i bogatą mieszankę obserwuj wskazania sondy. Tak się bada . Ale dla Twojego speca to pewnie czarna magia, ha ha ha.....
  
 
Cytat:
2008-02-27 13:31:11, omegolotC30NE pisze:
Jeszcze raz. Nie masz bogato. masz prawidłowy skład mieszanki , woj4 czytaj uważnie. Sygnał lambda oscyluje tylko przy składzie stechiometrycznym, w tzw przedziale okienka lambda. Jeśli gaziarzowi, sonda "staje" w jakimś zakresie obciążenia, to albo zła regulacja, lub defekt np. parownika, źle dobrany mikser, czy w końcu zużycie samego czujnika.


widzisz czepiłeś się nie wiadomo o co
Skoro ma napięcie na sondzie 0,7 -1 to jest to wskazanie bogatej mieszanki.Sonda jeśli jest sprawna to musi pracować w swoim zakresie napięć.Jeśli pracuje tylko w górnym to znaczy,ze takie warunki ma stworzone przez spaliny w kolektorze,lub się kończy.
Zakładając ,że się nie kończy to taką reakcję powoduje zła regulacja.

I teraz zależy właśnie co jest przyczyną tej złej regulacji.O tym napisałeś
  
 
Cytat:
Na gazie na biegu jalowym od 0,8-0,1 skacze sobie jak chce.

Czytaj uważnie.
  
 
Oj przepraszam faktycznie przeoczyłem ten przecinek.Cały czas myślałem że to 1,0.
Zasugerowałem się tym wskazaniem na pb o,71


[ wiadomość edytowana przez: woj4 dnia 2008-02-27 14:47:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: woj4 dnia 2008-02-27 14:50:33 ]