Maglownica - porady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam przeczytałem wszystkie posty na temat maglownicy, przekładni itp. ale sam nie wiem wiec proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny - jak jade autem po bruku lub przejeżdżam przez nierówności poprzeczne nawierzchni niezależnie od prędkości stuka z przodu jak cholera, pojechałem na warsztat na szarpaki mechanicy stwierdzili, że zwieszenie, napęd ok stwierdzili luz an drążku kierowniczym lewym i że maglownica (ze wspomaganiem) do wymiany.
Objawy – nie trzęsie kierownica podczas jazdy, jadąc na wprost czy też wjeżdżając np. na parking słuchać stuk, przy niewielkiej prędkości auta i hamowaniu stuk się nasila, czy wymiana drążka kierownicy pomoże, czy wymieniać maglownice, drążki troche mnie to zaboli po kieszeni
 
 
Hej

Mechanicy czesto ida na latwizne i najchetniej wymieniaja caly element i juz
Az dziwne, ze przy malej usterce nie proponuja nam wymiany calego auta na nowe

A wracajac do tematu:
1. wymien drazki (oba). Koszt niewielki. Potem zbieznosc.
2. sprawdz, czy halasy nie ustaly

Halasowac potrafia tez (taki metaliczny glosny odglos na nierownosciach, np. kostka brukowa) przeguby zewnetrzne. Sam tak mialem. Na szarpakach nic nie wykazywalo. Zero luzow. Oczywiscie gadka ze przekladnia do roboty, ale... nie ze mna takie sztuczki Pokombinowalem, poszukalem i... PRZEGUB DO WYMIANY.
Wymienilem oba. W aucie cicho jak w luksusowym rolls royce
  
 
ja na twoim miejscu pojechałbym do innego warsztatu i jeszcze raz sprawdził zawieszenie
  
 
ja bym jeszcze radził sprawdzić poduszki amortyzatorów, jeśli są wyrobione to z tamtąd też może mocno i głośno stukać na dziurach
  
 
Jeśli masz hałas związany z pokonywaniem poprzecznych nierówności to na 99% będą to sławne już gumy na stabilizatorze. Od razu ci pisze - nie kupuj podrubek bo szybciej do nich wrócisz niż myślisz.
W temacie maglownicy to niestety bywa tak, że luzy to się czuje na kole kierownicy, no i przede wszystkim to by cię strasznie prowadzało po drodze. Oczywiście jeli masz luz na końcówkach drążków to je wymień bo faktycznie szkoda magla. Jeśli masz wyrobiony magiel, a nie jest jeszcze za bardzo to zrób sobie regeneracje - operacja czasochłonna ale dość łatwa do zrobienia jak się dysponuje warsztatem z kanałem i podstawowymi narzędziami. W przeciwnym wypadku zaboli!
Powodzenia.
  
 
też na poczatku sądziłem, że gumy na drązku stab. - gumy wymienione na nowe 2 tygodnie temu
 
 
też myśle żę powinieneś spróbować opini w innym warsztacie... Mi kiedyś w warsztacie,,MECHANIK" polecił abym spalił auto ale przedtem ubezpieczył. -bo nie umiał naprawić. A awaria dla innego była banalnie prosta i naprawa trwała 15 minut. Pozdro