MotoNews.pl
  

Dziwne zmiany w wydechu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio założyłem zmodyfikowaną głowicę do mojego malca.Polerka,nowe zawory,ssące od cc,2 mm zdęte.Odkąd to zrobiłem to zauważyłem że brzmienie tłumika się zmieniło.Trudno mi teraz opisywać z jakiego na jakie,z resztą to by i tak nie miało sensu.Nie wykryłem żadnych niekorzystnych wpływów na moc czy moment, co do korzyści też się na razie nie wypowiadam bo uszczelka jest świeża i jeżdżę spokojnie.Chodzi mi tylko o samo zjawisko.Próbowałem to sobie jakoś logicznie wytłumaczyć i tłumaczyłem to sobie w ten sposób że skoro ssące są większe i więcej mieszanki jednorazowo może się spalić to może zmieniło się ciśnienie gazów na wydechu i stąd zmiana brzmienia.Nie wiem czy to sensowne wytłumaczenie ale innego nie znalazłem.Czy ktoś ma może jakieś pomysły na to?Pytam z czystej ciekawości bo tak jak napisałem nie ma to wpływu na jazdę.A czy brzmi lepiej to sami ocenicie
  
 
Cytat:
ssące są większe i więcej mieszanki jednorazowo może się spalić to może zmieniło się ciśnienie gazów na wydechu i stąd zmiana brzmienia


właśnie dlatego zmienił się dźwięk..
  
 
kazda obrobka glowicy ma wplyw na brzmienie, splanowanie, zgranie kolanek itp, wyjmij filtr powietrza i sie przejedz zobaczysz, ze inaczej bedzie brzmiec, wsadz wieksza dysze paliwa to samo... nic nadzwyczajnego.
  
 
Cytat:
właśnie dlatego zmienił się dźwięk..


Tak mi się właśnie schwepes wydawało.Pytałem tylko z ciekawości.Dzieki za zainteresowanie
  
 
A ja dzisiaj uruchomiłem swój silniczek po raz pierwszy.Głowica 5mm w dół itd. Do tego założyłem wydech taki w krztałcie struminnicy.Kurde jaki dźwięk.Nie da się przy nim stać Musze jakąś końcówke dorobić to będzie ciszej...
  
 
Głównie zmiana stopnia sprężania i czasów wałka dają zmianę w gangu wydechu.