MotoNews.pl
  

[VECTRA A] Skoki napięcia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To zdaje sie trzeci wątek poświęcony podobnym objawom, choc powód wydaje sie inny.

U mnie wygląda to tak:
Jazda w korku, silnik nagrzewa się aż do włączenia wentylatora, a po jego wyłączeniu zaczyna skakać napięcie - od "normalnych" w moim samochodze 13,4 V do ok. 14. Wyrażne pulsowanie widoczne na wewnętrznym woltomierzu (w gnieździe zapalniczki), pulsują światła główne 9 (i inne pewnie też). Można to też zmierzyć normalnym woltomierzem np, na klemach. Po 2-3 minutach ustaje, aż do ponownego włączenia wentylatora - wtedy znowu zaczyna skakać.
Wydaje sie być, na razie przynajmniej, mało szkodliwe, ale chciałbym wiedzieć co sie dzieje, zanim mi coś poważniejszego wyskoczy.
A zatem co to może być ?
  
 
stabilizator napięcia?
Ja bym w pierwszej kolejności oddał alternator do przeglądu.
  
 
Cytat:
2008-03-06 21:31:15, GSI pisze:
stabilizator napięcia? Ja bym w pierwszej kolejności oddał alternator do przeglądu.


Alternator? Całkiem prawdopodobne, ma już prawie 18 lat, jak i moja Viki
Pozdrawiam
  
 
Kolego, jeżeli masz wskazania prądu ładowania z alternatora rzędu 13,4-14,4V to znaczy że ładuje Ci prawidłowo. Skoki napięcia mierzone na wewnętrznej instalacji i mryganie światł będzie związane z regulatorm napięcia, który najczęsciej jest zintegrowany z alternatorem.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-03-07 16:17:18, GoGo pisze:
Kolego, jeżeli masz wskazania prądu ładowania z alternatora rzędu 13,4-14,4V to znaczy że ładuje Ci prawidłowo. Skoki napięcia mierzone na wewnętrznej instalacji i mryganie światł będzie związane z regulatorm napięcia, który najczęsciej jest zintegrowany z alternatorem. pozdrawiam


OK, dzięki. Najbardziej mnie zastanawia dlaczego to jest tak ściśle związane z włączeniem wentylatora chłodnicy?