Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marlieri Forumowicz Opel Vectra A Warszawa | 2008-03-05 16:49:52 To zdaje sie trzeci wątek poświęcony podobnym objawom, choc powód wydaje sie inny.
U mnie wygląda to tak: Jazda w korku, silnik nagrzewa się aż do włączenia wentylatora, a po jego wyłączeniu zaczyna skakać napięcie - od "normalnych" w moim samochodze 13,4 V do ok. 14. Wyrażne pulsowanie widoczne na wewnętrznym woltomierzu (w gnieździe zapalniczki), pulsują światła główne 9 (i inne pewnie też). Można to też zmierzyć normalnym woltomierzem np, na klemach. Po 2-3 minutach ustaje, aż do ponownego włączenia wentylatora - wtedy znowu zaczyna skakać. Wydaje sie być, na razie przynajmniej, mało szkodliwe, ale chciałbym wiedzieć co sie dzieje, zanim mi coś poważniejszego wyskoczy. A zatem co to może być ![]() |
![]() GSI (M) Strażnik Ampera Warszawa | 2008-03-06 21:31:15 stabilizator napięcia?
Ja bym w pierwszej kolejności oddał alternator do przeglądu. |
marlieri Forumowicz Opel Vectra A Warszawa | 2008-03-06 21:33:53
Alternator? Całkiem prawdopodobne, ma już prawie 18 lat, jak i moja Viki ![]() Pozdrawiam ![]() |
![]() GoGo Pełnoprawny Klubowicz Omega B FL Sedan Kamienna Góra | 2008-03-07 16:17:18 Kolego, jeżeli masz wskazania prądu ładowania z alternatora rzędu 13,4-14,4V to znaczy że ładuje Ci prawidłowo. Skoki napięcia mierzone na wewnętrznej instalacji i mryganie światł będzie związane z regulatorm napięcia, który najczęsciej jest zintegrowany z alternatorem.
pozdrawiam |
marlieri Forumowicz Opel Vectra A Warszawa | 2008-03-07 22:46:02
OK, dzięki. Najbardziej mnie zastanawia dlaczego to jest tak ściśle związane z włączeniem wentylatora chłodnicy? |