Bilsteiny + jakie sprezyny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema,
chcialbym sie poradzic glownie tych, ktorzy smigaja w kjsach i innych kreciolkach. Mam taki problem, ze jak chce pojsc bokiem to stawia mnie na dwoch kolach. Dodam ze mam bilsteiny w maluchu. Problem chyba polega na ustawieniu zbieznosci i zalozeniu innych sprezyn. Wnioskuje tak, bo w poprzednim malcu, w ktorym byly te bile nie bylo tego problemu, niestety nie dalo rady ich wyjac zanim poszedl na zlom. Pytanie brzmi: jakie sprezyny zalozyc do bilsteinow. Chce jezdzic w kjsach jak go poskladam do kupy tak zeby to mialo rece i nogi. Mam do wyboru kupic nowe sprezyny do malucha (podobno sa rozne kolory, zaleznie od twardosci) albo sprezyne od poloneza (zwyklego lub diesla). Po drugie ile dociac do kjsow zwykle? Pomozcie, Czesia z Pszczyna Dzieki za odpowiedzi.
  
 
zwykłe i -1 zwój. Jest wybornie.
  
 
na zwyklych - 1 zwoj jest git, chyba ze asfalt jest bardzo przyczepny to nic nie pomoze
  
 
a cisnienie w kolach jakie masz? moze pierdnij troche wiecej
  
 
Cisnienie mam 2 MPa. A sluchajcie sa rozne twardosci tych sprezyn zwyklych do malucha? Slyszalem ze sa w 3 kolorach: niebieski, zolty i czerwony chyba.
  
 
2 MPa to chyba trochę dużo
  
 
No a ile ma byc? Normalnie chyba sie dmucha 1.9 Poza tym te sprezyny co mam moga byc z 1978 roku Z mojego pierwszego malucha klasyka.

[ wiadomość edytowana przez: ziemczon dnia 2006-12-06 12:05:51 ]
  
 
Normalnie jest 0,14MPa z przodu i 0,2MPa z tyłu więc jeśli masz nabite 2MPa to tak jakby 10 razy za dużo.
  
 
Jasne. Pomylilo mi sie Czyli ma byc 1.4 z tyl u i 2.0 z przodu? Jezdze dosc szybko na codzien, wiec nie wiem czy to dobre dla mnie ustawienie? Do kjsow jak sie dmucha?
  
 
Seryjnie:
przód 0,14 MPa
tył 0,2 MPa

Ja do jazdy na codzień bije:
przód 0,16 MPa
tył 0,22 MPa

Do kjs bym jeszcze dobił po 0,02
  
 
Czyli na kjs bijesz 0.18 i 0.24. Dlaczego tak akurat? A czy za pomoca cisnienia mozna jakos zniwelowac uciekanie przodu?
  
 
ja u siebie mam 0,2 z przodu i od 0,25 do 0,35 z tylu w zaleznosci od warunkow....
  
 
ja pamietam jak smigalem jescze to walilem kolo 0.27 a przod mniej o wiele a teraz smigam z przodu po miescie 0.25 a z tylu0.23.. chyba ze spadnie deszczyk to by 3ba upuscic troszke bo sie wlacza drifter- tylu jakk i przodu
  
 
A jakiego koloru kupic te seryjne sprezyny do malucha? Brac najtwardsze? Najtwardsze to zolte? Czyli wychodzi na to, zeby dawac ok 0.25 na tyl i ok 1.8 na przod.
  
 
ja mam 1,8 przód i 2,4 tył. Jest dobrze. Oczywiscie opony tez muszą byc dobre.
  
 
Cytat:
2006-12-06 14:05:57, PitGTR pisze:
ja mam 1,8 przód i 2,4 tył. Jest dobrze. Oczywiscie opony tez muszą byc dobre.



Tez tak dawałem
  
 
A lepiej pompowac wiecej czy upuscic jezeli chce sie zwiekszyc przyczepnosc opony na mokrej / sliskej nawierchni ? Chodzi konkretnie o przod bo tyl ma sie uslizgiwac.

Chyba jesli jest wiecej powietrza to opona lepiej wypycha wode czy tak ?
  
 
chodzi o to zeby zahowac równowage. Nie moze byc zbyt duże cisnienie, bo opona bedzie słabo sie trzymała, nie może byc za małe, bo bedzie sie wykładac na zakrętach.
  
 
co do seryjnych springow to twardosci ukladaja sie tak
zielone najmieksze
zolte posrednie
czerwone najtwardsze

ale zawsze mozesz kupic jedna sztuke springow od polda disla i ciachnac ja na pol i bedzie jeszcze twardsza od czerwonych seri zreszta watpie ze gdziekolwiek znajdziesz sklep gdzie bedziesz mogl twardosc sperezyn maluchowskich wybierac
  
 
tylko pamietajmy o tym, ze twarda sprezyna to wcale nie jest dobra spreżyna.

Seryjne spoko dają rade i nie ma potrzeby wkładania twardszych.