MotoNews.pl
  

Zatarlem silnik..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

i w zwiazku z tym mam pytanie do klubowiczow ktorym przytrafila sie ta przygoda i remontowali taki silnik:
co pada?
U mnie zaczelo sie od oleju w chlodnicy(bylo w innym poscie), a ze bardzo chcialem dojechac do garazu, silnik sie przegrzal i w koncu stanal.
Bylo to 1,6 ktore wrzucilem jakies 5kkm temu, tak wiec nie nacieszylem sie tymi dodatkowymi 5KM za dlugo
Po zdjeciu glowicy widok byl taki: uszczelka popekana i dziurawa, w jednym cylindrze 1cm nagaru, wszystkie uszczelki jakies takie spieczone i sztywne. glowica wg. zewnetrznych ogledzin nie popekala, moze ktos wie jak ja sprawdzic w srodku (no bo skad kurna ten olej?)
No i najlepsze: pierscienie na tym "nagarowanym" tloku szuraja, z czego wnioskuje, ze popekaly.
Jak to wszystko zobaczylem, niewiele myslac wykopalem stary silnik, rozebralem go w drobny mak, nowe uszczelki i wlozylem go do auta = teraz jezdze wolniej i ostrozniej.
Tesknie jednak za 1,6 wiec jesli ktos podpowiedzialby mi na co zwrocic uwage przy kapitalce, bede wdzieczny..
PS. widzial ktos uszczelki pod glowice made in slovenia? W sklepie tylko takie byly, braklo Morpaku do ktorego mam najwieksze zaufanie, i zalozylem cos wygladajace jakby to pies wszamal i zwrocil Ciekawe jak dlugo pojezdzi.
  
 
U ciebie padla uszczelka pod glowica i olej sie ewakuowal do ukladu chlodzenia - glowna przyczyna zatarcia. Musisz zwrocic uwage na panewki walu korbowego, zarowno glowne jak i korbowodowe, no i gora silnika - glowica musi byc prosta a krawedzie przylegajace do uszczelki proste i bez wzerow itp - zarowno w glowicy jak i kadlubie. To tak pokrotce, bo majac rozebrany silnik masz mozliwosc przegladniecia i weryfikacji wszystkich elementow. Aha, no i uszczelnienia wszelkie daj nowe, nie oplaca sie oszczedzac i np zostawiac stare zimmeringi.
link
  
 

A jak w sprawdzic wewnetrzna szczelnosc glowicy i bloku?
Mam niejasne podejrzenie ze cos tam moze byc pekniete, silnik pochodzi z rozbitka, wprawdzie cale uderzenie przejal kolem, ale stabilizator pogial miske z przodu troszke i wyrwalo jedna poduche, wiec moze i cos w srodku mu peklo?
Objawy nie wskazuja jednoznacznie na uszczelke, pewnie musialbym tu zarzucic zdjecie, ale moja cyfrowka ma wyjazdowe z bratem w londynie
A moze jest w kraku zaklad co to zrobi za przystepna cene? (tzn. sprawdzi szczelnosc)
  
 
Jeśli zatarłeś silniczek!
Najwięcej dostała głowica oraz układ tłok-cylinder! pierścienie na 100% będą do wymiany! powierzchnia cylindrów może mieś mikropęknięcia! najlepiej kupić sobie taki środek do badania szczelności spoin i wywoływacz! koszt jakieś 30PLN i sprawdzić stan powierzchni cylindrów! Tłoki mogły ale nie musiały pęknąć! ale dokładnie luknij na zawory mogą być upalone! trzeba będzie zrobić planowanie głowicy na 100%! jeśli miałeś olej w płynie chłodzącym to i na odwrót też będzie! dzięki czemu mogłeś przypiec panewki!

I coś pesymistycznego!
Jeśli zatarłeś silniczek na skutek przegrzania! nawet jak go wyremontujesz nie będzie miał juz mocy!
Lepiej będzie kupić używke!
  
 
wspolczuje ci stary...samo zycie
  
 


Hej, Wala, dlaczego ma nie miec mocy?
Jak wszystko zmienie to powinno byc ok, no chyba ze mi moc przez te mikropekniecia ucieknie

Samo zycie..albo wlasna glupota...juz ktos kiedys napisal: chocby sprzedajacy mial tone papierow na remont - nie ufaj mu no i sie sprawdza..
Ja to traktuje jako kolejne doswiadczenie w mojej karierze mechanika-samouka, na szczescie przedwczesnie nie pozbylem sie starego silnika, dzieki czemu mam sie czym kulac do przodu..
Bedzie dobrze
  
 
Radził bym tobie zrobić kompletny remont (w dziale Warto Wiedzieć masz opis) oczywiście we własnym zakresie (no nie wszystko zrobisz sam), i dalej śmigać na tym silniku.
  
 

Szczerze mowiac remont i smiganie na 1,6 bede traktowal z rezerwa, za dwa iechy jade do UK, auto zostawie bratu i jakby mial miec problemy z numerami na przegladzie ew. wadami wieku dziececego po remoncie, to juz wole sobie ten silnik zrobic i niech sobie spokojnie czeka az zatre 1,5
Oczywiste tez, ze nie zrobie wszystkiego sam, skad bym wzial tokarki i inne szpeje. Ale montaz demontaz i regulacje mam raczej opanowane ( to a'propos kilku niescislosci jakie znalazlem w WW)
  
 
Cytat:
2003-07-14 16:19:47, Bartek_w pisze:

Ale montaz demontaz i regulacje mam raczej opanowane ( to a'propos kilku niescislosci jakie znalazlem w WW)



To zapraszam do zrobienia korekty.