Fiat cinquecento - central

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pisze to tutaj poniewaz powstawlo tu troche maluchow i chyba innych aut z silnikami umieszczonymi centralnie i chyba tutaj siedza ludzie ktorzy sie na tym najlepiej znaja.

Chcialbym zapytac czy ktos w polsce lub za granica zbudowal cinquecento / seicento z silnikiem umieszczonym centralnie z napedem na tylna os ?

Odrazu napisze, ze nie chodzi o koszty ........wiadomo, ze bylyby duze. Przekonalem sie juz, ze profi swap to droga zabawa ale dajaca pozniej wiele frajdy z jazdy.

Obecnie w cc siedzi silnik 1.4 16v ( FIRE) czyli mozna powiedziec ze P&P

Przy T i przednim napedzie auto juz kompletnie straci trakcje tym bardziej przy krotkiej skrzyni 6 speed.

Dlatego pomyslalem, ze lepszym rozwiazaniem byloby centralne jego umieszczenie ( lepszy rozklad mas na osie ) i odrazy naped na tyl ( tylno napedowe auta przy podobnej wadze i mocy osiagaja lepsze wyniki )



jest w stanie choc przyblizyc mi w jaki sposob to zrobic lub kto jest w stanie to zrobic ?

pozdrawiam taquito

  
 
Pewnie kaza, ale to musisz miec duzo cierpliwosci, tak ze 2-3 lata

A moze da sie jakos zaadoptowac naped x4 z pandy?
  
 
ale na Cm swierdzili, ze pandziocha slaba byla i ze naped nie przeniesie momentu rzedu 150-200NM
  
 
nie wiem który mądruś zablokował temat , ale wystarczyło przenieś go na hp , przecież sa ludzie którzy budują centrale na malcach to niech wypowiedzą sie i pomoga , wystarczy trochę dobrej woli nie przesadzajmy bo zostaniemy na forum w pięć osób

ps jak blokujemy tematy to się podpisujemy !!!


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2008-03-07 15:52:34 ]
  
 
Cytat:
2008-03-07 15:51:22, lukaszc pisze:
nie wiem który mądruys zablokował temat , ale wystarczyło przenieś go na hp , przecież sa ludzie którzy budują centrale na malcach to niech wypowiedzą sie i pomoga , wystarczy trochę dobrej woli nie przesadzajmy bo zostaniemy na forum w pięć osób

  
 
ja bym proponowal zrobic klatke z mocowaniami do silnika i zawieszenia jednoczesnie

duze doswiadczenie w "produkcji" tego rodzaju swapow ma ponizsza firma

z-cars
  
 
Cytat:
2008-03-07 16:52:46, flapjck1 pisze:
ja bym proponowal zrobic klatke z mocowaniami do silnika i zawieszenia jednoczesnie duze doswiadczenie w "produkcji" tego rodzaju swapow ma ponizsza firma z-cars



Podziekowal

Skromnie liczylem na wiekszy odzew

Pozdrawiam
  
 
Teretycznie plan powinien wygladac tak:
1. skompetowac wszystkie czesci - skrzynie, silnik mocowania, zawieszenie
2. wyciac podloge poczawszy od konca przednich siedzen
3. wyspawac w jej miejsce rame pomocnicza zintegrowana z klatka
4. w ramie pomocniczej wyznaczyc punkty mocowania zawieszenia i silnika i je wykonac zachowujac mozliwosc ustawiania regulacji
5. popodlaczac wszystko, zgrac ze soba, przeprowadzic jazdy probne, dokonac poprawe.
6. wykonczyc wszystko - jakiej poszerzki i lakierek, czyli kosmetyka cieszaca oko.
I tyle. A praktyka? Coz - tutaj ejst pole do popisu d;a posiadajacych warsztat.
  
 
I trzeba wykonać papierologię, bo numery nadwozia w cc są na podłodze bagażnika
  
 
Firma JAK wykonała Seicento Cabrio z silnikiem umieszczonym centralnie. Tu kiedyś można było znaleźć więcej informacji o tym projekcie, ale teraz nie mogę się doszukać.

-----------------
FIAT -> Fix It Again Tony
  
 
Co do napędu 4x4 z pandy, to ze starej (Panda 1000 4x4) na pewno nie podoła, ale z nowej raczej nie powinno być problemy.
  
 
Cytat:
jaqo






  
 
Tyle znalazłem w angielskiej gazetce.




  
 
Cytat:
2008-03-08 09:17:53, Zuraw pisze:
Teretycznie plan powinien wygladac tak: 1. skompetowac wszystkie czesci - skrzynie, silnik mocowania, zawieszenie 2. wyciac podloge poczawszy od konca przednich siedzen 3. wyspawac w jej miejsce rame pomocnicza zintegrowana z klatka 4. w ramie pomocniczej wyznaczyc punkty mocowania zawieszenia i silnika i je wykonac zachowujac mozliwosc ustawiania regulacji 5. popodlaczac wszystko, zgrac ze soba, przeprowadzic jazdy probne, dokonac poprawe. 6. wykonczyc wszystko - jakiej poszerzki i lakierek, czyli kosmetyka cieszaca oko. I tyle. A praktyka? Coz - tutaj ejst pole do popisu d;a posiadajacych warsztat.



A gdyby rame pomocnicza wykonacz z podluznic cc / sc i przymocowac je do pelnej klatki ktora bedzie zintegrowana z nadwoziem ??

Napewno trzebby przerobic tylne zawieszenie i tu myslalem o przednich Mc Personach z wachaczami.

Najbardziej zastanawia mnie jak polaczyc lewarek ze skrzynia biegow ktora bedzie w innym miejscu niz oryginalnie ?

  
 
Cytat:
2008-03-08 09:17:53, Zuraw pisze:
Teretycznie plan powinien wygladac tak: 1. skompetowac wszystkie czesci - skrzynie, silnik mocowania, zawieszenie 2. wyciac podloge poczawszy od konca przednich siedzen 3. wyspawac w jej miejsce rame pomocnicza zintegrowana z klatka 4. w ramie pomocniczej wyznaczyc punkty mocowania zawieszenia i silnika i je wykonac zachowujac mozliwosc ustawiania regulacji 5. popodlaczac wszystko, zgrac ze soba, przeprowadzic jazdy probne, dokonac poprawe. 6. wykonczyc wszystko - jakiej poszerzki i lakierek, czyli kosmetyka cieszaca oko. I tyle. A praktyka? Coz - tutaj ejst pole do popisu d;a posiadajacych warsztat.



A gdyby rame pomocnicza wykonacz z podluznic cc / sc i przymocowac je do pelnej klatki ktora bedzie zintegrowana z nadwoziem ??

Napewno trzebby przerobic tylne zawieszenie i tu myslalem o przednich Mc Personach z wachaczami.

Najbardziej zastanawia mnie jak polaczyc lewarek ze skrzynia biegow ktora bedzie w innym miejscu niz oryginalnie ?

  
 
Cytat:
2008-03-08 23:48:04, stasiu pisze:



?
  
 
Cytat:
2008-03-09 22:48:09, taquito pisze:
A gdyby rame pomocnicza wykonacz z podluznic cc / sc i przymocowac je do pelnej klatki ktora bedzie zintegrowana z nadwoziem ?? Napewno trzebby przerobic tylne zawieszenie i tu myslalem o przednich Mc Personach z wachaczami. Najbardziej zastanawia mnie jak polaczyc lewarek ze skrzynia biegow ktora bedzie w innym miejscu niz oryginalnie ?


Podluznice to chyba nienajlepszy pomysl - zajmuja sporo miejsca, maja nieregularny ksztalt i trudno bedzie zlapac je do nadwozia. A tak naprawde z podluznic potrzebny jest tylko punktp mocowania lapy silnika. Lepiej wykonac rame pomocnicza wzmacniajaca tyl cc i na niej dorobic punkty mocujace silnik. Do tego mozesz zastosowac sanki pod silnik od punto I razem z wachaczami i mcphersonami - bedzie delikatnie szerszy rozstaw kol, wiec stabilniejszy. Oczywiscie polosie od PI tez trzeba zastosowac (pamietasz, ze lozyska maja inna srednice w kielichach?). W sankach masz miejsce na zamocowanie lapy skrzyni biegow. Z drugiej strony z ramy wykonujesz mocowanie gorne skrzyni biegow i masz zespol napedowy powieszony.

Reszte wiesz jak zrobic bo zrobiles. Daj mi maila podesle ci troche ciekawych fotek.
  
 
Ja tylko jeszcze z jedną uwagą panowie
WaHacze
  
 
A to ja sie zapytam skad masz taka informacje? Z Worda?
  
 
Z fajerfoksa a tak w ogóle to te wklejone foty nie działają.

[edit]
o już działają, widać problemo jakiś był w imageshack.us, a ten CC bardzo fajny, jak na niego patrzę to jakoś Kazika furacz mi sie przypomina , może kwestia tej klapy.

[ wiadomość edytowana przez: ISO-lator dnia 2008-03-10 14:43:26 ]