MotoNews.pl
  

Przewietrzanie zbiornika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!!
Mam pytanie
W mojej wersji Omega A na odcinku przewietrzania zbiornika tuż obok prawego amortyzatora jest czarna puszka o średnicy 10+-12cm i głębokości 18+-20cm, hermetycznie zamknięta. Wężyk przewietrzania dalej połączony jest z elektrozaworem i na koniec tuż za przepustnicą. Jaką funkcję spełnia owa puszka w przewietrzaniu lub jak jest zbudowana wewnątrz?

z góry dziękuje za odpowiedź
  
 
W tej puszce jest jakis pochlaniacz par paliwa.
A jest ona poto gdyz jest taki przepis jak normy euro kture nie tylko sie odnosza do spalin ale do wszystkich innych substancji z samochodu.
Komp w odpowiednich warunkach otwiera ten magiczny zawor i daje te pary na spalenie. ale o dziwo ponoc wywalenie tego ustrojstwa grozi jakimis konsekwencjami w pracy silnika.Niewiem jakimi ale cos tam zacznie glupiec.w czasie pracy przy pewnym obciazeniu
  
 
a to nie jest slynny filtr weglowy???
  
 
Mojemu koledze takie cudo się zapchało i..... tak mu zbiornik wessało, że z 52l miał 25 ( kadet 2.0 cabrio )
  
 
Analizowałem układ połączeń elektrozaworu przewietrzenia z naszej '"biblii". Plus podawany jest z przekaźnika wtrysku na elektrozawór i jednocześnie na wtryski tuż po włączeniu zapłonu bez rozrusznika. Minus natomiast z komputera. I teraz czy elektrozawór jest otwarty ciągle podczas pracy silnika, czy cyklicznie co jakiś czas jak pisze kolega Senator ? być może ma racje...nie wiem . Sprawdzę to w najbliższym czasie. Jeśli chodzi o puszkę to dość ciekawa teoria, ale czemu wyrób z napisem "made in USA" ??
  
 
a moze dlatego z3e inz z niemiec nie mogli sobie z tym poradzic
  
 
Filtr z węglem aktwnym.
Zadanie: usunięcie oporów benzyny z układu po wyłączeniu silnika
cel: mniej w atmosferę.
opróżnianie: tuz po włączeniu silnika na "ssaniu" jest spalane to co się w nim się nazbiera.
eksploatacja: dożywotnia, nie wymienia się.
.
  
 
no i co do dozywotniej eksploatacji to sie nie zgodze, w zime jak mialem problem z odpowietrzeniem zbiornika kazali mi go wymienic, czyli jednak moze sie uszkodzic
  
 
Odgrzebałem ten wątek, bo mam problemy z pracą silnika, a wszysto już zdiagnozowane.... gdzieś wyczytałem, ze ten filtr węglowy może mieć wpływ na pracę silnia (nierówna, mulenie na niskich obrotach), zauważyłem, że moj filtr jest trochę po przejściach - klejony - ale nie wiem co ma w środku i czy jest szczelny....

Może ktoś dysponuje wiedzą jak ten filtr ma się do pracy silnika, bo z tego co znalazłem to ważny jest za odpowietrzenie zbiornika i uruchomienie silnika na starcie - a dalej?
  
 
Filtr z węglem aktywnym likiduje opary benzyny z układu po zgaszeniu silnika. Podczas uruchomienia silnika zostaje opróżniony.
Idea norma euro 1.
Wywalenie nic nie zmieni.

...ale w twym przypadku może dostarczać lewe powietrze przez elektro zawór.

Odciąć-wyrzucić-uszczelnić-sprawdzić czy pomogło.
  
 
Witam,
Czy ktoś z kolegów wie gdzie znajduje sie ten filtr przy Omie A 3.0 Kombi? Patrzyłem pod samochód na podnośniku ale niestety nie rzucił mi sie w oczy w nadkolu w którym jest wlew. Niestety mój zbiornik zmniejszył już objętość do 35litrów a nawet dwa razy pękł na zgięciach po tym jak go zasysało. Zamówiłem nowy zbiornik używka) ale obawiam sie że jak go założę będzie się działo to samo, stąd moje pytanie.

Pozdrawiam,

Bartek
  
 
Cytat:
2006-06-27 08:14:45, salik pisze:
ten filtr



W komorze silnika.
  
 
Więc co, nic sie nie bać i wycinać ten shit??
A jeszcze jedno teoretyczne rozważanie... Czy zrobienie otworu np w korku wlewu lub innym miejscu dolotu benzyny do zbiornika spowoduje że zbiornik nie będzie się już zapowietrzał?

Pozdro,

Bartek
  
 

Przerabiałem temat z przewiercaniem korka baku cieniutkim wiertłem. Zbiornik już się nie zapowietrzał ale wtedy odpada jazda z otwartymi oknami......czuć benzynę w środku
  
 
Filtr w węglem nie służy do odpowietrzania zbiornika.
Odpwietrzacz jest w zbiorniku.
  
 
Więc do czego on służy? Bo coś zdania uczonych są podzielone ?
  
 
Już pisałem.
  
 
"Odpowietrzenie" może być trochę mylące.

"Od-" - znaczy zazwyczaj usuwanie, ale tutaj raczej nie powietrza. Odpowietrzyć można ukł. hamulcowy, chłodzenia, ...
W tym wypadku oparów paliwa ze zbiornika (głównie, bo także z dolotu - ale to oczywiście mniejsze ilości) do filtra. Zawór pomiędzy zbiornikiem a filtrem przepuszcza przy jakimś tam nadciśnieniu. Zawór pomiędzy filtrem a silnikiem otwiera się przy określonym podciśnieniu i temp. - i przy zassaniu do filtra powietrza opary wypuszczone są do silnika i spalone. Ekologia - od ok. 197xr.
Gdy wlot powietrza (służący jednocześnie do jednostronnej wentylacji zbiornika paliwa) do filtra jest zatkany, wtedy w zbiorniku powstaje podciśnienie. Co łatwo wykryć - w czasie kłopotów odkręcić korek wlewu.
To tak ogólnie, ale może w A jest inaczej.




[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2006-06-28 16:11:08 ]
  
 
Witam,
Czy któryś z koegów wie który przewód dochodzący do zbiornika odpowiada za jego odpowietrzenie? Właśnie wkładam nowy i nie chce żeby stało sie to samo co z poprzednim i chce dobrze przejrzeć te przwody czy nie są zapchane.

Dzieki i Pozdro!

Bartek


[ wiadomość edytowana przez: salik dnia 2006-06-28 12:43:07 ]
  
 
Cytat:
2006-06-27 14:42:04, ravba pisze:
Przerabiałem temat z przewiercaniem korka baku cieniutkim wiertłem. Zbiornik już się nie zapowietrzał ale wtedy odpada jazda z otwartymi oknami......czuć benzynę w środku


ja równierz wywierciłem ,ale wiertłem .2.. i jest gut
nie chciało mi sie tego robić , lepiej posiedzieć na hamaku z browarkiem