AWARIA!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i stało się!!!!!!!!

Moja Omesia zachorowała.

Jade sobie do domciu, jestem już tuż tuż a tu mi gorąco się w nogi zrobiło. Patrze, a woda (płyn od chłodnicy) leci mi po nogach na pedały

Z tego co się zorientowałem to chyba nagrzewnica.

Proszę o rady i wskazówki dotyczące jej wymiany (demontażu), ceny jeśli znacie, bo zamierzam to zrobić SAM

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Powiedzcie czy jest to robota, którą można wykonać samemu, czy lepiej dać Omesię do serwisu?

Pozdrówka
  
 
nagrzewnica nówka do omy a -400 zł, używana z gwarancją -250, a ze szrotu - 60 zł.

ja w omie a demontowałem całą dechę. ( podobno nie trzeba demontować tablicy wskażników, ale życzę powodzenia z dojściem i wyjęciem nagrzewnicy bez deomontażu .

wyjmuje się ją po odkręceniu z niej alumniowych przewodów, wysuwając w stronę pasażera z takiego śmiesznego kartdridża.
  
 
Oma A, nagrzewnica ~450 zł (nowa) Gdańsk (Autopartner, Opel na Hallera, AutoEuro)

Aby wyciągnąć nagrzenicę należy:

1. spuścić płyn chłodniczy (jeżeli jeszcze jest)
2. wykręcić schowek z deski (5 śrub) odczepiś kabelki od oświetlenia
3. usunąć rurę doprowadzającą powietrze z dmuchawy.
(widać na dole po lewej nagrzewnicę)

4. odkręcić metalowy uchwyt z rurek
5. delikatnie wyciągnąć rurki z nagrzewnicy (uwaga na uszczeleczki)
6. odkręcić wkręt trzymający nagrzenicę (1 sztuka)
7. wyciągnąć w bok nagrzwnicę (jak szufladę)
(nie idzie to zbyt łatwo)

Wykonywałem tę czynność 7 dni temu.

Życze powodzenia. Całośc zajęło 20 minut.

Wcześniej przygotowałem 1 przejściówkę średnicy15 milimetrów (mosiężne do węży ogrodowych). Zamknąłem obwód od strony silnika i na razie pomykam bez nagrzewnicy. Zastanawiam się, czy kupowac nową, czy używkę... jest lato... trochę czasu na rozmyślanie mam...
  
 
nagrzewnica nówka do omy a -400 zł, używana z gwarancją -250, a ze szrotu - 60 zł.

ja w omie a demontowałem całą dechę. ( podobno nie trzeba demontować tablicy wskażników, ale życzę powodzenia z dojściem i wyjęciem nagrzewnicy bez deomontażu .

wyjmuje się ją po odkręceniu z niej alumniowych przewodów, wysuwając w stronę pasażera z takiego śmiesznego kartdridża.
  
 
Sorki, dopiero później zauważyłem, że chodzi o ome B...

O Omie A może się komuś przyda... a może w B jest podobnie...
  
 
I jest tak - żle!!!!!!!!!!

Do tej pory rozbieraliśmy (ja z żoną ) wszystko co mogliśmy: schowek, nawiew prawy, konsola środkowa, konsola środkowa przy gałce zmiany biegów

I powiem Wam tak - do nagrzewnicy to rześmy się nie zbliżyli , ale przynajmniej wiemy jak się rozbiera Omesię od środka.

Jutro będę się starał dowiedzieć jak wyjąć to ustrojstwo.

Panawiam również moje pytanie: może ktoś z Was już to przerabiał. Przypominam że jest to Omega B.

Pozdrawiam
  
 
Właśnie się dowiedziałem w serwisie, że aby wymienić nagrzewnicę w Omie B w wersji z klimą, trzenba zdjąć CAŁĄ DESKĘ ROZDZIELCZĄ.

Nie wiem czy śmiać się czy płakać


POOOOOOOOOMOOOOOCCCCCCCYYYYYY!!!!!!!!!!