MotoNews.pl
10 Po wizycie u gazownika... (145534/18) - NT
  

Po wizycie u gazownika...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich odebralem dzis autko od gazownika-wymienil mi reduktor, wyregulowal i na gazie chodzi swietnie...przy okazji zmartwil mnie stwierdzeniem ze sonda lambda nic a nic nie dziala od czasu jak przy wymianie sprzegla ulamali mi czujnik temperatury (pisalem juz) auto po uruchomieniu na benzynie chwilke pochodzi i gasnie - i tak ze trzy razy - chwilke chodzi i gasnie...no i potem jak juz chodzi to obroty sa za niskie jak na ssanie i mam w zwiazku z tym pytanie - czy to moze byc przez sonde lambda czy to ten czujnik po ulamaniu (i po zlutowaniu) moze wadliwie dzialac ?? aha - i czy ktos wie gdzie mozna dostac ten czujnik temperatury ? bo wszedzie w sklepach wciskaja mi ten czujnik od wskaznika w kabinie a nigdzie nia maja tego od ECU pozdrowionka.
  
 
Cytat:
2006-05-09 08:38:54, Piotr_Dzialdowo pisze:
Witam wszystkich odebralem dzis autko od gazownika-wymienil mi reduktor, wyregulowal i na gazie chodzi swietnie...przy okazji zmartwil mnie stwierdzeniem ze sonda lambda nic a nic nie dziala od czasu jak przy wymianie sprzegla ulamali mi czujnik temperatury (pisalem juz) auto po uruchomieniu na benzynie chwilke pochodzi i gasnie - i tak ze trzy razy - chwilke chodzi i gasnie...no i potem jak juz chodzi to obroty sa za niskie jak na ssanie i mam w zwiazku z tym pytanie - czy to moze byc przez sonde lambda czy to ten czujnik po ulamaniu (i po zlutowaniu) moze wadliwie dzialac ?? aha - i czy ktos wie gdzie mozna dostac ten czujnik temperatury ? bo wszedzie w sklepach wciskaja mi ten czujnik od wskaznika w kabinie a nigdzie nia maja tego od ECU pozdrowionka.



Spróbuj zapytać o ten czujnik w ASO, jak jeszcze jeździłem asterką, to do niej kosztował jakieś 60 zł, więc może nie bedzie tak źle.
Pozdr. P.
  
 
A nie pytales o ten czujnik tych którzy Ci go złamali ?

  
 
Nie za bardzo mogłem marudzić... naprawa sprzęgła kosztowała mnie praktycznie tylko tyle ile części - robota była "po znajomości" zadzwonię do ASO zobaczymy co powiedzą - ale mam nikłe nadzieje bo jak pytałem ostatnio o termowłącznik wentylatora to krzyknęli 198 zł ) ale jestem naprawde zaskoczony jak teraz auto jeździ na gazie - aż się rwie - a ja przez tyle czasu się męczyłem... no - ale jeszcze musi okazać się ile pali
  
 
No i zadzwonilem miły pan znalazł mi ten czujnik, sprawdził cene...i kompletnie mnie załamał - kosztuje 382 zł skąd oni biorą te ceny ??? mam jeszcze jedno pytanko - czy ma znaczenie kolejność przewodów, które są podłączone do tego czujnika ?? bo może polutowali mi na odwrót...
  
 
kolejność raczej nie powinna na nic wplywac choc możesz zawsze spróbować a same lutowanie tez nie powinno na niego wpłynąć (może zostal uszkodzony przy tym obłamaniu??)

a co do gazu to samochód ci lepiej chodzi ale spali ci z 2 litry gazu więcej ;d;d
  
 
Palił od 10 do 12 litrów myślę, że po wymianie reduktora będzie palił zdecydowanie mniej - bo stary reduktor dawał za dużą dawkę gazu i zalewał silnik na wolnych obrotach... i już od jakiegoś roku nie reagował na regulację śrubkami gazownik zablokował silnik krokowy w jednej pozycji (zaprogramował to w kompie gazowym) więc teraz mam w zasadzie instalkę pierwszej generacji w weekend pomierzę opór jaki daje ten czujnik na zimnym silniku - znalazłem wartości w książce od Cari E - powinno chyba być to samo... jeśli się okaże, że źle działa to będę szukał go na jakichś szrotach... oj rsuhy - pesymista z Ciebie na razie cieszę się normalnym przyspieszeniem i dynamiką silnika a spalanie... czas pokaże
  
 
podaj co pisze dokładnie na tym czujniku bo chyba mam takowy,kolor,może foto,to ci sprezentuje ,
  
 
Super to taki czujnik jak ten tutaj:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=21265&c=18&f=23&orderby=desc&hq=modyfikacje&start=20
- zielony, z dwoma pręcikami do których podłącza się kostkę - jeśli to byłby właśnie taki na pewno postaram się odwdzięczyć pozdrowionka
  
 
daj mi twoje namiary na priva to ci wyśle
  
 
Profesorr - jestes wielki wielkie dzieki po wkreceniu drugiego czujnika ssanie dziala juz dobrze Niestety rsuhy mial racje - gazu rzeczywiscie pali wiecej - cos kolo 14-15 litrow jak myslicie czy ten czujnik mogl miec jakis wplyw na spalanie ?? zadzwonie dzis do gazownika i sie umowie na regulacje - bo bardzo mi sie nie podoba zarlocznosc autka pozdrowionka
  
 
Aha - i tak przy okazji - czy Cari II ma takie same luzy zaworowe jak Carina E ? czyli wydech 0.40 a dolot 0.25 ?

[ wiadomość edytowana przez: Piotr_Dzialdowo dnia 2006-05-15 08:43:38 ]
  
 
powiedz to mojej ślubnej
  
 
Cytat:
2006-05-15 09:12:19, profesorr pisze:
powiedz to mojej ślubnej



Kurde no własnie mialem zapytać o tą ślubną o co chodzi ....?
  
 
teraz już wiesz?
  
 
Cytat:
2006-05-09 08:38:54, Piotr_Dzialdowo pisze:
czy ktos wie gdzie mozna dostac ten czujnik temperatury ? bo wszedzie w sklepach wciskaja mi ten czujnik od wskaznika w kabinie a nigdzie nia maja tego od ECU pozdrowionka.


Witam
Czy w Carinie E 1,6 LB też są dwa czujniki temperatury silnika bo za cholerę nie mogę ich znaleźć pod maską. Jeden jest chyba po prawej stronie silnika ( patrząc od przodu ) na króćcu przy bloku tam gdzie dochodzi rura od chłodnicy - czy to jest ten od ECU ?
A ten od wskaźnika w kabinie gdzie jest ? EPC podaje tylko 1 czujnik. Jego parametry są zresztą identyczne z czujnikiem temperatury powietrza na puszce od filtra powietrza. Chciałbym go zmierzyć bo mam często problemy z odpaleniem gdy jest ciepło na zewnątrz tzn musze przygazować bo "ssanie" samo z siebie sie nie włączy. Podejrzewam któryś z tych czujników.
Gazu nie posiadam.
Pozdrawiam
  
 
Nie wiem jak to jest w Cari E - ale u mnie jest tak: czujnik, ktory pokazuje temperature na wskazniku jest bardziej z przodu auta po prawej stronie silnika (patrzac od przodu auta) - podlaczony jest na jeden przewod - na taka wsuwke - a ten drugi - od ECU (dzieks po raz kolejny profesorr) to taki zielony z wtyczka - na dwa malutkie bolczyki...i on jest bardziej z tylu po prawej stronie... ja wciaz czekam na dodatkowa sonde (zamowilem na allegro- jakiejs firmy alker, 1 przewodowa, 1 Voltowa - 60 zl) i bede ja wspawywal zaraz przy wylocie z kolektora na rurze - gazownik ma mi ja podlaczyc i ma byc niby dobrze... niestety wczoraj zajrzalem do chlodnicy - i PO RAZ KOLEJNY WIDAC TAM MALE BABELKI POWIETRZA!! - a niedawno zmienialem uszczelke (oryginal tak jak i szpliki) - wydaje mi sie ze ta glowica ma jakas skaze - bo juz ze 4 razy w tym samym miejscu poszla...na szczescie mam druga - co prawda nie od LB (brak klapek i wtryski w glowicy) ale szczerze mowiac mam to juz gdzies - i tak na benzynie tylko odpalam pozdrowionka...