[126] Czym się róznią blachy pod prądnice a pod alternator??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce zmienić alternator na prądnice i ostatnio pasowałem i problemy znlazłem dwa
1 to ze szpilki wystające z blachy do przykręcenia pradnicy są osadzone na wiekszej średnicy.
2 to ze jak juz to przykrecilem to jezelibym probował załozyć pasek kinowy to szedł by on pod ukosem poniewaz pradnica bardziej wsytawała od alternaotra ( w storne belki)

Wiec czy blachy pradnicy sa jakoś głebiej osadzone czy cuś???
I czy wiatrak się czymś rózni??

A i nie pytajcie czemu chce to zmienić i że to nie ma sensu
  
 
nie wiem czy wiatrak jest inny ale blacha(obudowa) napewno jest inna
  
 
Okej to wiem ze inna ale czym się róznią???
  
 
nie wiem czy pisze prawde ale chyba śrubki do przykręcenia są inaczej i tylko tyle

[ wiadomość edytowana przez: JOHYM dnia 2008-03-10 19:35:00 ]
  
 
prądnica ma mniejszą średnice niż alternator, co za tym idzie, otwór w blasze jest mniejszy
  
 
Bzdura. Różni się rozstawem szpilek tylko i niczym innym - w prądnicy rozstaw ten jest o jakieś 1,5-2cm miejszy. Zeby założyć prądnicę w miejsce alternatora trzeba zmienić tylko przednią część ślimaka.

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
MAD a nei wydaje CI sie ze jeszcze roznai sie przetloczeniem??? Jak bedizezz probowal zalozyc alternator na blache od proadnicy to zoabcyzsz ze "uszy" mocujace alternator opieraja sie o przetloczenie
  
 
Tak więc sprawdzone nie raz doświadczalnie...
Tak by rozwiac wszelkie wątpliwości!!

Blachy nie maja różnych odsadzeń. Pod względem wytłoczen sa identyczne. Różnia się rozstawem szpileczek M6 do przykręcenia prądnicy lub altka (niejednokrotnie pradnicowe usuwałem a altermatorowe wspawywałem).

Kwestia kułeczka i krzywego prowadzenia sie paska. Wynika to z faktu, że prądnica miała inaczej i znacznie mocniej przetłoczoną "szajbę". Tak więc wymienic kólka nalezy na alternatorowe.....
  
 
Mam tak przerobione blachy pod pradnice na alternator, wystarczyło wspawać szerzej nowe szpilki. Chyba że tego też były rózne typy...

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
simon_pg mozesz wyjasnić co to ta "szjba" i i o co chodzi z tymi kóleczkami??? Bo nie do konca zrozumiałem
  
 
Cytat:
2008-03-11 08:17:36, 13pawel pisze:
simon_pg mozesz wyjasnić co to ta "szjba" i i o co chodzi z tymi kóleczkami??? Bo nie do konca zrozumiałem


wstawisz alu kolo ktore masz z silnikiem i bedzie git sie nie martw tylko zrob otwor na nowa szpilke w blasze i montuj pradnice innych powiklan nie bedzie
  
 
Cytat:
2008-03-10 23:56:53, MAD_DOGG pisze:
Mam tak przerobione blachy pod pradnice na alternator, wystarczyło wspawać szerzej nowe szpilki. Chyba że tego też były rózne typy...



Z Bambino nie wejdzie Trzeba dziurę powiększać.
  
 
3zeR_MDS no wlasnei już tak wstawiałem i sie naciołem. Szpilki to juz wiem ze inny rozstaw mają ale tez nie bylo wspolosiowosci na pasek klinowy po zamontowaniu alu koła i zwykłego zresztą też.
  
 
"Szajba" to takzwane kółko pasowe....

reszta się juz wyjaśniła....
  
 
Cytat:
2008-03-11 08:36:44, 5Turbo pisze:
Z Bambino nie wejdzie Trzeba dziurę powiększać.



Zobacz w moim temacie,tam gdzie jest o silniku, sa zdjęcia, wszystko weszło bez problemu

-----------------
--=RACE TECH=--
  
 
Cytat:
2008-03-12 18:39:43, MAD_DOGG pisze:
Zobacz w moim temacie,tam gdzie jest o silniku, sa zdjęcia, wszystko weszło bez problemu



Jutro pomierze serie pod altek i moje bambino pod pradnice. Przymierzalem i nie pasuje Ale suwmiarka prawde powie
  
 
zgzdzam sie z tym ze pasek na pradnicy tzn na kolku wystaje bardziej do przodu niz na kole pasowym walu idzie troche pod katem, co powoduje ze szybciej lozyska siadaja ale poza tym jest ok
  
 
Zwracam honor. Nie wiem jak to przykladalem. Otwor ma 90 mm w obu. Rozstaw srub pod pradnice to 110mm a pod altek 135mm
  
 
a jak odróznic kołko co chodiz na pradnicy od tego na altku?

i jak pasek odróznić i czy wogole sie roznią?
  
 
a i czy jets roznica w glowkach do pradnicy i altka?