Moze oo dziene ale jak odkrecić koło pasowe w DOHC???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chodzi o koło pasowe wraz z napedem pompy wspomagania -> musze to odkrecic ale nei wiem jak ani drgnie i
czy to jest sruba zwykła czy z odwrotnym gwintem?

tzn zgodnie z kierunkiem zegara wsazówek czy przecinie bo moja ani drgnie

a chodzi o tę wielka srube co trzyma koło do wału korbowego
  
 
chyba potrzebny ci bedzie klucz udarowy.
  
 
no walsnie widze jaki bzdurny temat nazwałem miało byc moze to dziwne... ale...

ale w ktorą strone walic i krecic??!?!!?!?!?!?!
  
 
Czy masz to koło jeszcze na silniku ??
Bo jeśli tak , to zablokuj koło zamachowe śrubokrętem o ucho bloku ( to które przykręcasz do skrzyni ) i weź porządny klucz 38 i długą rurę , lub dobry młotek i kręć w normalnym kierunku , tam jest prawy gwint , tylko musisz mieć dobrą i długą nasadkę 38mm i nieźle się przyłożyć , choć czasem zdarzają się wyjątki i idzie jak po maśle...
Powinno zadziałać
Pozdro. Piotrek.
  
 
Przedmowca dobrze pisze ja musialem zalozyc 1,5 metra rury i na dodatek odkrecalem calym ciezarem ciala.Zrob to nie naciskajac coraz mocniej ale pulsacyjnie.Po jakims czasie powinno sie poddac
  
 
zaznaczam że jeśli to jest nakrętka to jest prawy gwint,a jesli to jest śruba to jest to lewy gwint jak w dieslu 1,9.pozdrawiam.
  
 
silnik jest w aucie?? można założyć klucz,zablokować go o sanki i "pstryknąć" rozrusznikiem-zawsze działa

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
juz odkrecona -> stare metody ZAWSZE skutkują -> niestety z braku nasadki 38 w arsenale i niemozności jej dostania w niedziele w południe uzyłęm hehe przecinaka
tak wygląda śruba PO
  
 
Cytat:
2005-03-06 13:44:38, mar125 pisze:
silnik jest w aucie?? można założyć klucz,zablokować go o sanki i "pstryknąć" rozrusznikiem-zawsze działa



najleprza metoda chyba ze jest odwrotny gwint tak jak u mnie w Lanci
  
 
witam , walczyłem niedawno z gwintem koła pasowego , okazało się ,że mam lewy gwint , śrubę pokonałem , jednak koło nie schodzi , czy ono tam siedzi na jakąś zawleczkę czy poprostu się zapiekło , jak to najlepiej zdjąć ( może ściągacz do łożysk ? )

silnik fiat regata 1.6 dohc
  
 
zadna zawleczka, mnie kiedys to kolo nawet samo sie odkrecilo i wczasie jazdy je zgubilem po odkreceniu srubu powinno zejsc, widac trzeba troche sily uzyc
  
 
Cytat:
2008-03-24 21:22:13, rafal125p pisze:
witam , walczyłem niedawno z gwintem koła pasowego , okazało się ,że mam lewy gwint , śrubę pokonałem , jednak koło nie schodzi , czy ono tam siedzi na jakąś zawleczkę czy poprostu się zapiekło , jak to najlepiej zdjąć ( może ściągacz do łożysk ? ) silnik fiat regata 1.6 dohc


Jeżeli masz taki silnik :

to jak widać na załączonym obrazku - żeby zdjąć koło pasowe - musisz odkręcić trzy śruby imbusowe , a wcale nie musisz mordować tej dużej , centralnej .
  
 
już zeszło , było wspawane na rdze młotek jak zwykle okazał się niezbędny , delikatnie opukałem i poszło , teraz męczę się z małym kołem rozrządu , popsikałem penetrolem i czekam

dzięki
  
 
schab z jakiego auta ten silnik bo widze ze rozrzad i pompa wody na odwrót jak we wszystkich DOHC'ach fiata moze to wersyja angielska
  
 
Cytat:
2008-03-24 22:43:41, bimber1 pisze:
zadna zawleczka, mnie kiedys to kolo nawet samo sie odkrecilo i wczasie jazdy je zgubilem po odkreceniu srubu powinno zejsc, widac trzeba troche sily uzyc



Witaj w klubie,ja miałem to samo
  
 
Cytat:
2008-03-25 09:18:17, kania_ pisze:
schab z jakiego auta ten silnik bo widze ze rozrzad i pompa wody na odwrót jak we wszystkich DOHC'ach fiata moze to wersyja angielska


Nie ! To jest wersja z Ameryki południowej , a tam wszystko stoi na głowie ...
A poważnie - nie wiem jakim cudem - zrobiło mi się lustrzane odbicie !
A tak powinno być :