| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mmmmat combi slaskie | 2008-03-18 22:05:22 taki wykres przed i po chipe w dieslu 90 konnym
kurde niutonki w gore a konie nie ponoc turbina nie domaga ale nie powinno byc tak ze jak niedomaga to by tez niutonki nie poszly tak w gore ?? WYKRES |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2008-03-18 22:19:10 W jakim samochodzie ten chip? Niutki sie zwiększyły, moc też, tylko przeniosła się w inny zakres obrotów. Jeśli przy danych obrotach moment poszedł do góry, to moc również musiała, gdyż de facto te dwie wartości poprzez obroty są ze sobą powiązane. |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2008-03-18 22:49:49 To zależy jak program został zrobiony. Przyrost malutki, spokojnie z takiego silnika można uzyskać około 120 km i 285 Nm. Ten moment który jest na tym wykresie jest błędny, przynajmniej poprawny wykres nie powinien tak wyglądać. W dieslu przy dobrym programie da się uzyskać stały moment przez prawie cały zakres obrotów. Do tego należy dodać, że za dużo momentu jest na początku po czym leci on na łeb na szyję. Według mnie to wskazuje na niedomagającą turbinę, ale to firma tuningowa powinna dokonać diagnozy seryjnego samochodu przed dokonaniem jakichkolwiek modyfikacji i dopiero mając pewność, że wszystko jest oki dokonać modyfikacji.
PS. skoro to jest automat, to jak był hamowany? |
mmmmat combi slaskie | 2008-03-18 22:54:21 hamowny byl tak
ma tam 1 2 3 i D na 2 dalem jazda poki wrzuci 2 i potem do konca na maksa az do odciecia ?? |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2008-03-19 00:42:09
racja Jak dla mnie to ten wykres nie ma "przodu" Dla silnika wysokopręznego powinien zaczynać się niżej, złaszcza pomiar w serii od 2600 obr/min jest nieco dziwny, chciałbym jednak wiedzieć jak auto wygląda na wykresie w zakresie 1250 - 3000 obr/min, jak dochodzi do maximum (w przypadku niutków). No ale wiele zależy od samej hamowni i "chipowników", ilości pomiarów, poprawek itp, oraz od zainwestowanej gotówki... Niżej wykres z gofra V, wyniki nieziemskie, ale nie o to chodzi, zwróć uwagę na ilość pomiarów, jak poprawiano osiągi silnika dochodząc do 144 KM. Po pierwszym teście mieli 139KM i 305 Nm, walczyli jednak dalej wyciskając jeszcze więcej, sam sobie odpowiedz na pytanie czy warsztat w którym chipowane było auto zrobiłby tak samo. KLIK Oczywiście najbardziej istotny jest przyrost w drugim teście względem serii (101 KM) do 139 KM i 234 Nm do 305 Nm. Dalszy pszyrost do 144 KM i 309 Nm jest typowo cyferkowym, ładnie brzmi ale jest praktycznie niewyczuwalny. Swoją drogą to kolejny wykres potwierdzający ze VW w TDI rozdaje darmowe kuce |