Jak podrasować aparat zapłonowy do 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem na etapie zakladania aparatu zapłonowego do mojego malca i mam pytanie czy znacie jakieś patenty na przerobienie czegoś w nim?? Słyszłem coś o sprezynkach ze coś sie tam kombinuje ale nie wiem co. Moze ktoś pomóc??
  
 
jeśli masz EL to raczej aparatu zapłonowego nie masz
podobny temat juz jest chyba
  
 
fifi ale silnik nie jest z ela
  
 
a to przepraszam
  
 
Ja jeździełm długo maluszkiem, wiele słyszałem ale o mozliwości czy konieczności rasowania aparatu zapłonowego to nie.
Odstaw temat i zabierz się za konieczne rzeczy
  
 
Cytat:
2008-03-18 10:45:31, rallyfilip pisze:
Ja jeździełm długo maluszkiem, wiele słyszałem ale o mozliwości czy konieczności rasowania aparatu zapłonowego to nie. Odstaw temat i zabierz się za konieczne rzeczy



zaplon to tez konieczna rzecz, wiem ze robią takie myki w rallycrossowych maluchach,. ale na czym to konkretnie polega to nie wiem (cos wlasnie o tym ze sprezynki skraca sie o kilka zwoji)
  
 
Ja mam przerobiony aparat. Sprężynki wsadziłem seryjne, nowe ze sklepu (warto wymienić, bo po paru latach użytkowania się naciągają), natomiast mam odchudzone trochę ciężarki.

Efekt jest taki że mogę ustawić większe statyczne wyprzedzenie zapłonu, a pełne dynamiczne wyprzedzenie osiągane jest na wyższych obrotach.
  
 
Cytat:
2008-03-18 10:45:31, rallyfilip pisze:
Odstaw temat i zabierz się za konieczne rzeczy


temu silnikowi nie potrzeba bardzo wiele juz do szczescia wlasnie aparacik trzeba tylko zamontowac i dostroic
  
 
Dokładnie duzo tam juz nei poprawie. Chyba ze zbuduje go od nowa ale poki co aparacik, moze pompa paliwa elektryczna.
Choc z drugiej strony mam taka zagwostke ze:
Jak mam modół to walek nie jest obciązony dodatkowym oporem w postaci aparatu na zebatce wałka ale z drugiej strony jak zajżałem chłopakom pod maski na Tychach to wszysy mają aparaciki.
A moze moduł ten bez odciecia zamontować ale poki co nmikt nic sensownego na ten temat nie napisał.

A mozesz rozszezyc temat tego obropbienia cięzarków ile i w jaki sposob je obrobić???????????????
  
 
nie znam sie zabardzo na aparatach i wsumie na silniach tez nie ale uwazam ze skoro nikt tego nie robi znaczy ze nie jest to warte swieczki. a na rallycros nie patrz bo on sie rzadzi zupelnie innymi prawami jesli chodzi o silniki i wogole mechanike
  
 
A co złego w rallycrosie??
  
 
Cytat:
2008-03-19 19:49:54, 13pawel pisze:
A co złego w rallycrosie??


żywotność tych silników.
  
 
Cytat:
2008-03-19 20:24:14, 130TC pisze:
żywotność tych silników.


e tam to nie formuła 1, ja mam taki jakby crosowy ponad 5tys przejechane i jezdzi coraz lepiej

aaa bo na nanoplexie


[ wiadomość edytowana przez: snail dnia 2008-03-19 20:30:03 ]
  
 
To chyba przez doprezenie i wysokie obroty a nie przez zaplon.

Warto popracowac nad krzywa zaplonu ale z aparatem to zmudny proces i ciezko uzyskac pozadana charakterystyke i sensowne efekty - chyba dlatego nikt sie w to nie bawi. Ale opisane odchudzanie ciezarkow czy utwardzanie sprezynek ma sens przy zwiekszeniu kata statycznego.
  
 
pawle najlepszym wyjsciem bylby moduł seryjny z usunietym odcieciem. testowalem sportowy modul bez odciecia, ktory keidys byl na hodze sprzedawany i niestety przy tych samych ustawieniach co na seryjnym przy ruszaniu z miejsca juz mial silnik stukowe spalanie wiec troche mnie to zniechecilo. niebieskie nano z usunietym odcieciem byloby git