[Lantra 1.6 "96] Kilka pytań przed zakupem.

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!Przymierzam się do kupna hyundaia lantra.w związku z tym mam kilka pytań.samochód który chce zakupić posiada silnik DOHC.z tego co się orientuję a jestem laikiem oznacza to że ma on dwa wałki rozrządu.czy to prawda?jeśli tak czy wiążą się z tym jakieś specjalne problemy w eksploatacji czy też serwisie?drugie pytanko jak taki samochodzik sprawował by się na gazie?czy te silniki dobrze go znoszą czy raczej sobie odpuścić takie plany?

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-20 20:37:58 ]

Na gazie jeździ to dobrze - wielopunkt, więc do 2500zł założysz sekwencję. Zdaje się, że jest to ten sam silnik co mam w coupe '98 - dwa wałki rozrządu. Pasek napędza jeden, a za napęd drugiego odpowiedzialny jest łańcuch pod pokrywą rozrządu.

Cytat:
2008-03-20 16:05:04, fala77 pisze:
czy wiążą się z tym jakieś specjalne problemy w eksploatacji czy też serwisie?

Zwróć uwagę że pytasz o 12-letni samochód, dobrze będzie jak ma poniżej 200kkm przebiegu. Jeśli myślisz że będzie bezawaryjny to możesz się rozczarować, wystarczy że pasek rozrządu strzeli....

Pasek to wymienia się od razu po zakupie niezależnie od marki auta i deklaracji sprzedającego (chyba, że ma dowód na niedawną wymianę w postaci np faktury czy wpisu w książce serwisowej). W wypadku Lantry koszt wymiany rozrządu w warsztacie ok 450zł (nie ASO) . Zwróć uwagę na korozję: dolne ranty drzwi, tylne nadkola w bagażniku, oczywiście progi i podłoga miska olejowa (nowa oryginalna koszt 120zł na alledrogo). Na gazie jeździ dobrze - ja eksploatuję swoją na instalce II generacji.
Pozdrawiam

2 wałki ma na pewno. W serwisie ASO przegląd z wymianą rozrządu około 1400zł. Gazu za 2500zł raczej nie założysz jeśli myślisz o sekwencji. Można założyć starszy typ instalacji, też nieźle jeździ. Pali tylko trochę więcej gazu, ale jest sporo tańsza bo około 1600 zł. Na twoim miejscu ten rozrząd zmieniłbym na pewno, niekoniecznie w ASO.