[Pony] Jaki olej do silnika?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W zeszłym roku kupiłem mojego Poniaka i nie wiedziałem jaki olej lał do niego poprzedni właściciel. Wtedy wlałem mineralny 15W40 Schel'a. Wczoraj zakupiłem olej Mobila 15W40 i wlałem go do swojej maszyny. Nie wiem czy dobrze robie bo w książce Schela wyczytałem że do tego silnika 1,5MPI z 94 roku powinienem lać 10W40? Co mam robić? Zostać na mineralu? Słyszałem że jak się raz wleje mineralny to lepiej już przy nim pozostać! Co Wy na to?
Pozdrowienia Łukasz z Poznania! HEJ
  
 
Podam Ci co pisze w ksiazce serwisowej:
SAE10W-30 od -25C do 40C
SAE10W-40, 10W-50 pow. -25C
SAE5W-20 ponizej -10C
Nie pisze czy mineralny czy syntetyk, to zalezy jaki olej lal poprzednik.
Moj poniacz od poczatku jezdzi na mineralu SAE15W-40MOBIL 1 i jest git.
Zadzwon do serwisu Hyundaia i sie nzapytaj oni napewno Ci pomoga...na forum jest przyklejony topic z informacjami o serwisach.
Powodzenia
  
 
swoją drogą to jak był na mineralu to rzerczywiscie lepiej niech na mineralu jezdzi niz potem zalowac ze sie wlalo syntetyk
  
 
JA równiż nalałem MOBIL mineralny!!!! i jestem zadowolony
  
 
ja sie bujam na półsytetyku. lotos 10w40 i jest gitara
  
 
Jest OK panowie, wielkie dzieki. Pozostane przy Mobilu 1 15W40, tak będzie najlepiej dla mojego silnika.

Pozdrowienie Łukasz z Poznania
  
 
Witam,
Nie chcialem zaczynac nowego posta, wiec dokleilem sie do istniejacego. Moje pytanie: Jaki zalac olej do silnika 1,5 MPI jak w tytule ale rocznik 90, poprzedni wlasciciel jezdzil na orlenie clasicu, chce wlac troche lepszy ale zeby nie byl za rzadki. Prosze o opinie
  
 
Moj kiedys jezdzil na Schellu 15W/40 bo tak bylo od poczatkiu ksiazce serwisowej od 20 000 leje mu Orlen Gas 15W/40 i smiga bez problemu
  
 
Moim skromnym zdaniem Starsze juz samochody ( z więkrzym przebiegiem ) powinny jeedździć na mineralnych ona mają juz wypracowane części silnika i gęściejszy olej troche i ... leprze spręzanie itd.
Ale to jest jak już mówiłem moje zdanie
Pozdrawiam Aldor
  
 
moim z kolei zdaniem lepiej wymienić parę niedrogich elementów w silniczku i lać lepszą oliwę. zazwyczaj w hultajach wymagają wymiany (po ok. 100Tkm) uszczelniacze zaworów. i po zużyciu oleju. 10W40 czyli półsyntetyk powinien wystarczyć. nie ma sensu wlewać najnowszych osiągnięć typu 0W, 5W. szkoda kasy. a lejąc minerał niestety narażamy się na dalszą degradację wnętrza "serca" czyli silnika. wydzielają się różne frakcje smoły itp., dużo większe odparowanie oliwy. był kiedyś taki test : dwa samochody (takie same), w jednym zalano syntetyk i jeżdżono do 100Tkm bez wymiany, a w drugim minerał również na tym przebiegu tyle że wymieniany tak jak życzy sobie fabryka ( chyba co 10Tkm). w pierwszym niemal fabryczna czystość i parametry, drugi grubo pod kreską (owszem na chodzie i bez konieczności remontu). krótko mówiąc smoła i utrata parametrów. ale wybór należy do Was.
  
 
mam pytanko jaki byłby najlepszy olej do ponego na gaźniku 1.5 91r i ma przejechane 170kkm



[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-20 23:08:48 ]
[ powód edycji: połączono identyczne wątki ]
  
 
a czemu to w dziale tuning ten temat sie znajduje?

Kluczowym przy wyborze oleju jest fakt, na czym auto jezdzilo wczesniej?

ja jezdze poniakiem na pół syntetyku Lotosa i jestem zadowolony

lej mineralny albo pół syntetyk, jesli nie wiesz na jakim oleju auto jezdzilo wczesniej to radze wybrac dobry olej mineralny
  
 
ja osobiście castrol high mileage 15w40 mineralny...
  
 
Witam
Tez mam pytanko odnosnie oleju do Pony 1.5 1993r (gaźnik). Mam zalany BP Visco 2000 15W40. Czy ktos sie orientuje czy zalewac go dalej przy wymianie ktora mnie czeka czy lepiej jakis inny? Auto ma juz przejechane 201 tys.km i bierze troche oleju juz. Jeszcze jedno - jak rozroznia sie oleje, ktory to syntetyk czy polsyntetyk lub mineralny i jak dobrac odpowiedni?
  
 
Jak jeździł na takim to ja bym nie polecał zmian - chyba ze coś drastycznie jest źle ...
Ponad to co znaczy bierze już trochę oleju - wycieki czy łyka ... może by było uzasadnione (nie tylko ekologicznie, ale tez ekonomicznie i mechanicznie) wymienić chociażby pierścienie, lub uszczelniacze głowicy.
Ewentualnie jak uważasz że dużo pije oleju a nie masz zamiaru zaglądać do silnika ... to może wybierz jakiś tańszy olej z minerałów...

Oleje mineralne, które by Ciebie interesowały są najczęściej najtańsze i mają klasę 15w40, 15w45 - nie polecał bym raczej do naszych silników olei mineralnych z pierwsza cyfra 20 (bo tez takie są).
Półsyntetyki najczęściej już droższe, to 10w40
a pełne syntetyki to np 5w50, 0w40...

PS. Witam Krakusa i zapraszam na spotkania klubowe
  
 
Jeśli 10W40 pół syntetyk to chyba opłaca się kubić mobila zobaczcie że jest w dość niskiej cenie:
Mobil
Co o tym sądzicie ??

[ wiadomość edytowana przez: wodzu666 dnia 2008-03-09 09:04:04 ]
  
 
Cytat:
2008-03-09 08:18:35, mariusz8282 pisze:
...Mam zalany BP Visco 2000 15W40. Czy ktos sie orientuje czy zalewac go dalej przy wymianie ktora mnie czeka czy lepiej jakis inny? Auto ma juz przejechane 201 tys.km i bierze troche oleju juz.


Do ponego jest to bardzo dobry olej.
Ile bierze tego oleju?
  
 
witam ja u siebie jestem już po wymianie oleju i wlałem Castrol EDGE 10w40 i jest OK cena też nie należy do najwyższych a olej jest wprządku taki sam też wlałem do golfa 3 polecam
  
 
Wybaczcie ze dopiero dzis odpisuje ale nie mialem jak wczesniej. Dziekuje za wszystkie wskazówki. MISIO - nie ma zadnych wycieków, łyka olej jak to nazwales a jesli chodzi o ilosci (JAREK_2) to dokladnie nie mierzylem ale mysle ze tak z 300ml / 1000km. Byłem juz u dobrego wg mnie mechanika w poblizu krakowa i tez wlasnie polecił mi wlac Mobil 10W40. Tak ze od 17.03. bede na takim jezdzil i zobacze czy beda zmiany jakies
  
 
Witam
Nie bardzo rozumiem, do tej pory jeździłeś na mineralnym a teraz masz zamiar wlać pólsyntetyka, według mnie na tym oleju zużycie oleju będzie jeszcze większe niż miałeś dotychczas.
Pozdrawiam