[Lantra J2] Wymiana części i płynów eksploatacyjnych.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,

po analizie wątków znalezionych na forum postanowiłem założyć wątek, by do końca rozwiać swoje wątpliwości. Otóż tak, jestem posiadaczem Lantry 2.0 z '99 (przebieg aktualny - 145,000km) i przychodzi czas na rutynową wymianę kilku rzeczy (olej, filtr oleju, filtr powietrza, świece). Samochód całkiem niedawno był w pana Dariusza Miśka (ASO Hyundai) mocno rekomendowanego na forum na wymianie klocków, osłon przegubów przednich, 'naprawie' spryskiwaczy i ogólnym przeglądzie. Przy odbiorze usłyszałem, że stan samochodu jest bardzo dobry i nic ponad to co zostało zrobione nie jest mu potrzebne aktualnie a następną wizytę mam złożyć jak chcę za min. 15,000km (jeśli chodzi o rutynowy przegląd oczywiście) - jako, że jest to jednak mój pierwszy samochód chciałbym się upewnić w kilku sprawach


1. czy warto wymieniać przewody WN? te, które są obecnie przebić nie mają i wyglądają całkiem nieźle a samochód pali za pierwszym razem niezależnie od warunków pogodowych. Nie mam pojęcia jednak jak długo są one już użytkowane - wymieniać czy nie?

2. piszczy mi pompa wspomagania a konkretnie łożysko - pan Misiek oglądał, słuchał i stwierdził, że nie ma co się przejmować i zostawić jak jest. Na forum wyczytałem jednak, że wymiana łożyska w tej pompie jest możliwa (samego łożyska) i niezbyt kosztowna - zostawić czy wymieniać (pisk jest delikatny ale czasem irytuje )

3. powyżej 3000RPM coś piszczy/świszcze/gwiżdże pod maską - jest to bardzo delikatny pisk i ledwo słyszalny - występuje jednak na każdym biegu i zawsze powyżej ~3000RPM (śmieszne może porównanie ale dźwięk podobny do delikatnego, cichego gwizdania turbiny?!?) Co to może być? Obawiać się?

4. czy wymieniać filtr paliwa? Teoretycznie co jakiś czas przydało by się ją wymienić a ja nie wiem jak długo jest ale z drugiej strony żadnych negatywnych objawów nie ma a rodzinni posiadacze samochodów z większym stażem jednogłośnie podpowiadają - nie wymieniać. A może jednak?

5. Jak z płynami - układu hamulcowego, wspomagania, sterowania sprzęgła i skrzyni biegów? Poziomy są w normie, konsystencja płynów również. Może jednak wypadało by któryś wymienić?

6. w desce rozdzielczej pojawiają się wibracje - po odgłosie oceniam, że pochodzą one z okolic lewej strony, w pobliżu wylotów powietrza. Czasem nie słuchać ich w ogóle, czasem drżenie jest irytujące (narasta z obrotami choć nie zawsze, najbardziej słyszalne jest przy wysprzęglaniu, przeważnie na niskich obrotach nic nie słychać ale zdarzy się sporadycznie, że i nawet przy jeździe z ~2500RPM coś sobie zadrży. Czasem pomaga przygazowanie by mocniej zawibrzało i dźwięk ustaje). Podczas wizyty u mechanika został na to wyczulony i przekazałem by sprawdził łożyska, poduszki itp - wszytko niby jest OK więc nasuwa się pytanie i najbardziej chyba prawdopodobna opcja podsunięta również przez mechanika - czyżby coś w desce rozdzielczej luźno latało? a może coś innego podejrzewacie?

7. rozważam możliwość wymiany tłumika końcowego bo znajomy ma jakieś dojście - czy gra jest jednak warta świeczki? Nie zależy mi na głośnej pracy, wręcz przeciwnie - miło by było, gdyby nie było głośniej niż obecnie a jedynie barwa dźwięku zmieniona na nieco cieplejszą i delikatnie basową - jest to możliwe przy jakimś tanim tłumiku np. WM z Silencerem? Czy olać sprawę - koszta nie ukrywam mają znaczenie




to by było chyba na tyle na chwilę obecną - za cierpliwość w czytaniu wypocin i wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję!




[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-12 20:45:29 ]
  
 
ad. 1 jeśli faktycznie nic im nie jest to nie ruszaj bez potrzeby
ad. 2 profilaktycznie odpowietrzyć układ, to pewnie nie piszczy łożysko tylko łopatki pompy
ad. 3 musisz ustalić samodzielnie
ad. 4 nie rzadziej jak 100kkm, w naszych warunkach nawet 60-80
ad. 5 wymień wszystkie, płyn hamulcowy zbiera wilgoć z powietrza, nawet na opakowaniu jest napisane wymieniać co 2 lata, olej też się starzeje
ad. 6 szukać poluzowanych mocowań
ad. 7 to zależy od ciebie
  
 
co do pompy to raczej na pewno jest łożysko, na którym jest 'koło' na pasek - sprawdzałem z ojcem, smarowałem, na chwilę pomogło, po kilku tysiącach piszczenie powróciło co do pompy paliwa to chyba jednak pozostawię ją na miejscu - poprzedni właściciel serwisował Lantrę na bieżąco do momentu mojego przejęcia (więc do 135,000km, ostatni większy przegląd przy 125,000km - wymiana rozrządu, pasków itp.)
  
 
Ad.1 Warto. "Na oko" duzo nie stwierdzisz. Jaki to wydatek, rzedu 60-80zl ? Moje tez wygladaly super, samochod zachowywal sie normalnie, a kable przy demontazu rozsypaly sie na elementy pierwsze. Roznica byla odczuwalna

Ad.3 Nieszczelnosc ukladu dolotowego moze skutkowac roznymi dzwiekami, np. jak wypadnie Ci czujnik temperatury z puszki, o ile tam jest w tym modelu

Ad.4 Dziwne pytanie szczeze mowiac. Przeciez jak tylko kupujesz samochod to na dzien dobry powinienes wymienic, olej, wszystkie filtry i rozrzad, takie minumum... i znow 20-30zl ...

Ad.5 Sa testery, w Hyundaiu co jakis czas sa akcje promocyjne, sprawdzaja ich jakosc.

Ad.7 Co to jest WM ? znajac zycie to wydech a'la apexi, mugen za 200zl nie spelniajacy zadnej roli i najczesciej wygladajacy koszmarnie, no ale to juz gusta. W tak malej powierzchni trudno o wyciszenie. W tanich tlumikach jest to kiepskiej jakosci i po kilku tygodniach jest jeden wielki nieprzyjemy halas. Chcesz nieco inaczej polecam ultera, tyle ze standartowy, bedzie cicho

PS. Samochody lubia jak sie o nie dba i wtedy sie odwdzieczaja, wiec nie ma co myslec czy wymienic mu filtr czy nie. Nie wiem czemu, ale na tym forum sa tendencje zeby kombinowac do bolu, ale zeby przypadkiem nie kupic nowej czesci, chocby i tak byla tania a potem ludzie sie dziwia ze cos jest nie tak, cos przygasa, cos sie duzi itd.
Moze to smieszne, ale z tego co widze to jesli ludzie dbaja o samochody to i "maja", zreszta jest tu jakas logika
  
 
dlatego też chodzą mi po głowie myśli nad wymianą kabli WN, płynów i filtra bo samochodzik spisuje się świetnie (poprzedni właściciel bardzo dbał o stronę techniczną) i chcę by jak najdłużej się tak spisywał. Co do kabli to koszt ~140PLN - staram się bowiem nie kupować najtańszych części a coś markowego czy też zalecanego (a taka jest cena za kable NGK). A co do wymiany rozrządu po zakupie itp. - mam historię auta, książeczkę serwisową i kilka rachunków za ostatnie przeglądy/wymiany więc nie było większego sensu wymieniać rozrząd przy 135,000km skoro był robiony zgodnie z zaleceniami przy 120,000km Wymieniony był olej, filtr powietrza, filtr oleju i sprawdzone wszystkie paski pozostałe - żaden nie kwalifikował się do wymiany.

Dzięki za odpowiedź, wychodzi więc na to, że najlepiej wymienić wszystko o czym wspomniałem i chyba tak też zrobię - trzeba się wziąć za robotę by na części zarobić
  
 
ładny ten twój hultaj, gratuluję
  
 
Cytat:
2008-04-14 09:40:24, Weelkoo pisze:
dlatego też chodzą mi po głowie myśli nad wymianą kabli WN, ..A co do wymiany rozrządu po zakupie itp. - nie było większego sensu wymieniać rozrząd przy 135,000km skoro był robiony zgodnie z zaleceniami przy 120,000km



Nie wiem jak do Lantry. Ja do Accenta kable kupilem NGK (made in japan) za 60zl i swiece za 10zl/sztuka NGK w Intercarsie. Myslalem ze cena bedzie zblizona.
Jak masz pewnosc to rzeczywiscie nie ma co wymieniac rozrzadu. Filtry to everybody, ewentualnie swiece

Tniemy zbędne cytaty.





[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-14 21:24:36 ]
[ powód edycji: skróciłem cytat ]
  
 
panowie, pomóżcie wybrać świece które najlepiej?

- NGK VLine 33 - najtańsze, można więc częściej wymieniać
- NGK Iridium - warto płacić zdecydowanie więcej? w sumie praktycznie 4x więcej ale i wymiana rzadsza (choć na pewno nie 4-krotnie)
- Denso K16PR-U11 - cena praktycznie identyczna jak NGK VLine (ale na aukcjach podają, że to odpowiednik VLine 21 a katalog Denso podpowiada, że takie właśnie powinienem zastosować)
- Denso IK16 - najdroższe, irydowe.
- siakieś francuskie świece czteroelektrodowe

kable NGK już zamówiłem (140PLN kosztowały w lokalnym sklepie).





[ wiadomość edytowana przez: Weelkoo dnia 2008-04-16 16:38:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Weelkoo dnia 2008-04-16 16:41:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: Weelkoo dnia 2008-04-16 17:10:05 ]