MotoNews.pl
  

Paliwo tańsze niż gaz...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szperając po allegro coś takiego znalazłem, polecam głownie dla ludzi co przerabiaja auta na gaz:

auto na biopaliwo

pozdrawiam

p.s. gasss to tylko do kuchenki
  
 
A to dla tych ktorzy sa juz meczacy z tym gazem...
Wyścigówka na gaz - AC Schnitzer GP3.10
Robi sie to juz nudne...


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-12-27 08:40:32 ]
  
 
"Wszystkie wspomniane fajerwerki mają miejsce przy gazowym zasilaniu. Sekwencyjny wtrysk LPG czerpie paliwo z 80-litrowego zbiornika. Pełne wykorzystanie potencjału auta dosyć szybko go opróżni. Wówczas jednostka napędowa zacznie czerpać energię ze spalania benzyny pochodzącej z baku o pojemności 60 litrów."


Najbardziej podoba mi się ten cytat.
  
 
Prosze czytac ze zrozumieniem. Czy benzyne czy gaz oprozni w takim samym tepie. Widze ze wszystkie teksty na temat gazu sa interpretowane na swoj sposob.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-12-27 08:47:50 ]
  
 
Nie oto chodzi.
Jak to wyścigówka na gaz?
Jasne mozna taką zrobić jest to bardzo proste.
Tylko po co tej wyścigówce benzyna? Po co?
Niech będzie zasilana tylko gazem.
Czekam z utęsknieniem na takie auto, tylko gaz!

Pracują na wodorem itd.
A w europie jest infrastruktura do tankowania gazu, są miliony użytkowników, miliony zwolenników. Czemu do jasnej ciasnej nikt nie chce się podjać temetu gazu?

Pytanie czysto retoryczne.
  
 
Nie nie. To nie jest pytanie retoryczne.
Pytanie retoryczne to poprostu jest ,,gaz to zło''.Dlatego nie ma jak narazie auta na sam gaz.
Z prostej przyczyny dlatego zeby ktos na tym mogł zarobic.
Ogromne koncerny naftowe przestana zarabiac krocie na paliwie.
Mniejszy zysk. A dlaczego nie produkuje sie czesci do auta nie psujacych sie i nie zuzywajacych ?? dlaczego na towar daje sie gwarancje tylko 1 do 3 lat a nie dozywotnia. przeciez sa materiały ktore wytrzymuja duzo wiecej niz 1 rok czy jeszcze mniej.
Mowisz pracuja nad wodorem dokladniej to nad woda. separujac wodor juz dawno ta technologia została opracowana tylko zaden koncern nie pozowoli wejsc z wodorem na rynek poki benzyna sie sprzedaje albo juz dawno odkupili patent wody zeby poczekac az sie paliwo skonczy. Bardzo prosto jest zrobic auto na sam gaz jesli chcesz to kiedys ci pokaze. Albo w sofcie zmienic blokade na przełaczenie do podgrzania albo wlozyc opronik na czujnik temperatury gazu w reduktorze i wszystko i wtedy masz sam gaz. i tak wiele osob jezdzi na samym gazie w starych isntalacjach gdzie nie było blokady elektronicznej.
Piotrze nie chce sie z toba klucic bo ja tez nie mam dobrego zdania na temat niektorych isntalacji gazowych a tym bardziej tych starych np 2 generacja. Trzeba pamietac osoba nie znajaca czegos dobrze nigdy nie zamontuje isntalacji dobrze. Przeciez czesto ze mechanik spieprzył to albo tamto i to nie w gazie tylko w silniku benzynowym to co taki mechanik moze zrobic z gazem czy zamontowac go poprawnie ?? Problem w polsce jest tylko ten brak fachowców z poszczegołnych dziedzin.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-12-27 09:24:24 ]
  
 
Czyli rozumiem, iż nie ma auta na gaz bo koncerny na to nie pozwalają? Tak samo jak nie pozwalają na hebrydy i H2O?

Kupię akcje sensownej spółki która pierwsza zacznie produkować dobre silniki na gaz! Na to czekam.
Zarobię wtedy na benzynę do konca zycia


Cytat:
2007-12-27 09:15:44, homer171 pisze:
Nie nie. To nie jest pytanie retoryczne. Pytanie retoryczne to poprostu jest ,,gaz to zło'' w twoim wydaniu. Dlatego nie ma jak narazie auta na sam gaz. Z prostej przyczyny dlatego zeby ktos na tym mogł zarobic. Ogromne koncerny naftowe przestana zarabiac krocie na paliwie. Mniejszy zysk. A dlaczego nie produkuje sie czesci do auta nie psujacych sie i nie zuzywajacych ?? dlaczego na towar daje sie gwarancje tylko 1 do 3 lat a nie dozywotnia. przeciez sa materiały ktore wytrzymuja duzo wiecej niz 1 rok czy jeszcze mniej. Mowisz pracuja nad wodorem dokladniej to nad woda. separujac wodor juz dawno ta technologia została opracowana tylko zaden koncern nie pozowoli wejsc z wodorem na rynek poki benzyna sie sprzedaje albo juz dawno odkupili patent wody zeby poczekac az sie paliwo skonczy. Bardzo prosto jest zrobic auto na sam gaz jesli chcesz to kiedys ci pokaze. Albo w sofcie zmienic blokade na przełaczenie do podgrzania albo wlozyc opronik na czujnik temperatury gazu w reduktorze i wszystko i wtedy masz sam gaz. i tak wiele osob jezdzi na samym gazie w starych isntalacjach gdzie nie było blokady elektronicznej. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-12-27 09:18:57 ]

  
 
Skad ja wiedziałem ze otrzymam taka odpowiedz...
Sprzedaja sie hubrydy ?? Ja wiem ze nie. Bo jezdze po salonach po calej polsce. Hybryda pali duzo wiecej niz producent to określa i dlatego była produktem nie trafionym.
Zobaczymy jak paliwo zacznie sie konczyc i drozec to wtedy bedzie ciekawie.
Nie chce sie kłocic ty i tak swoich racji nie zmienisz.
Mozemy po dyskutowac.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-12-27 09:44:19 ]
  
 
Mysle że nie było by problemem dla producentów parowników, instalacja wydajnej grzałki, która przed rozruchem tak jak w dieslach i pare minut po rozruchu ogrzewała by parownik, (aluminium sprawnie przewodzi ciepło) uzupełnieniem byłby elektrozawór obiegu płynu chłodniczego żeby nie ogrzewać niepotrzebnie w pierwszych minutach płyn chłodniczy.
Rozprężający gaz po odpaleniu oddawać by mógł zbyt dużo zimna i dlatego po odpaleniu śmiało można by zastosować drugą grzałkę, żeby parownik zbytnio nie oziębił się przez rozprężający się gaz.

Warunek odpowiednio mocny i sprawny akumulator tak jak w ropniakach.


  
 
Cytat:
2007-12-27 09:31:51, homer171 pisze:
Skad ja wiedziałem ze otrzymam taka odpowiedz...



Dobrze wiedzialeś. Dla mnie sprawa jest banalnie prosta
Nie powstał silnik na gas bo to nie ma ekonomcznego sensu.
Gdyby było inaczej nikt by nie szukał paliwa wodorowego, słonecznego. Na cały świecie są prowadzone badania na temet alternatyw, organizuje się rónego rodzaju wyścig by pokazać że sie mysli na tym. Myślisz, że koncerny się temu sprzeciwiają?
Nie one nad tym pracują, kto będzie pierwszy ten zarobi krocie . Mamy wolny rynek na świecie. Gdyby była możliwość wynalezienie /wyprodukowanie silnika na gaz, który mógłby przejechać tyle km co silnik benzynowy, który miałby takie same osiągi, już dawno by to zrobiono. Dlaczego tak sie nie dzieje?
Powód jest prosty.
- silnik który by spełniał powyższe wymogi byłby duzo droższy niź silnik benzynowy,
- gas to syf a nie paliwo,
- gas ma taką sama przyszlość jak ropa za 100-200 lat odejdzie do lamusa. (jak ktos napisze ze pokłądy ropy są na 20-50 lat to jest w wielkim błędzie, niech się poedukuje w tym temacie)

A tak na koniec pokażcie mi jakies zawody motorowe/rajdy/wyscigi aut zasilanych gasem? Czemu ich nie ma, czyżby zawodnicy mechanicy nie wiedzieli, że gas- wasze uwielbione paliwo jest równi e dobre jak i skuteczne co benzyna?

Chcecie stosujcie, wolny kraj tylko nie dorabiajcie do tego ideologi , że inni nie chcą bo sztucznie na to nie pozwalają a takie dobre bezawaryjne ekologiczne włoskie paliwo.

Gas jest dobry na dotarcie z punktu A do punktu B,
Pozwala zaoszczędzić sporo kasy ale czy to powód do tego aby go nazwać super paliwo?
Czerwony duży samochód też pozwala zoszczędzić a czy to powód by nim jeździć?
Picie skraca życie ale czy to powód by przestać pić?


Cytat:
Sprzedaja sie hubrydy ?? Ja wiem ze nie. Bo jezdze po salonach po calej polsce. Hybryda pali duzo wiecej niz producent to określa i dlatego była produktem nie trafionym.



Hybrydy idą dobrze ale nie u nas, u nas nie ma mody na to.
To jest początek.

Cytat:
Zobaczymy jak paliwo zacznie sie konczyc i drozec to wtedy bedzie ciekawie.



Już pisałem ...
kiedyś myślałem, że 12 tys km promienia to mało ale jak to się ma do największej dziury w globie na 11 km? Ot taka mała dziurka się trafiła.

Z ciekawostek to na morzu norweskim wierci się dziury po ropę w poziomie, ciekawe prawda? A w kanadzie wytrząsa się ropę z piasku też ciekawe. Umrzemy a ropy nie zabraknie.
  
 
ale rozpętałem piekiełko....
nie wiem jak Wy ale uwazam że jeżeli gaz przeszedłby wszystkie możliwe badania i otrzymał homolgację producentów byłby montowany w fabryce. Ale najpierw trzeba dodać iż źle zamontowany powoduje spustoszenia w silniku, źle wyregulowany jeszcze większe i pewnie dlatego producenci nie chcą sobie brać dodatkowych kłopotów na głowę.
Z drugiej strony powstałe hybrydy są wynikiem róznego rodzaju badań jak i również obecnego dążenia do zatrzymania zagłady środowiska (w pewnym sensie dobra reklama firmy stawia ją w "dobrym świetle").
Uważam iż gaz jest potencjalnym źródłem napędu ale jeszcze nie w tej generacji silników, kiedyś został stworzony samochód w latach kiedy trwała wona i brakowało ropy naftowej na rynku amerykańskim, lecz silnik który był w tym aucie daleko odbiegał od konstrukcji silnika obecnie stosowanego. nawet tem. jego pracy była 6 krotnie wyższa, zaprzestano produkcji tylko dlatego że ropa zaczęła płynąc bez umiaru z kranu...
I jeszcze jedno napewno znjadzie się bardzo dużo przeciwników róznego rodzaju rozwiązań aby taniej się jeździło (tutaj chylę czoła chemikowi), lecz tańsze nie znaczy lepsze i mogące z powodzeniem zastąpić paliwa ON i PB, to własnie dla tych paliw wymyślono silniki i na tych paliwach przeszły długolenie testy.
pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-12-27 12:22:39, PiotrS pisze:
A w kanadzie wytrząsa się ropę z piasku też ciekawe. Umrzemy a ropy nie zabraknie.



Jeszcze nie (poza minimalnymi ilosciami na probe), ale już określono stawke za baryłke ropy kiedy zacznie sie to oplacac (z 30 - 50% wiecej niz jest obecnie - szacowane za 5 - 7 lat).

A jak ktos chce byc ekologiczny w pelni i tanio jezdzic, to chyba tylko panele sloneczne sa jedynym rozwiazaniem, ale to nie w naszym klimacie no i odpadna dluzsze trasy w nocy Wyscigi takich aut sa (odnosnie wspominanego przez Piotra braku wyscigow gas-u), ale w nich chodzi o nie tylko o to kto pierwszy...
  
 
Cytat:
2007-12-27 12:42:11, chemik333 pisze:
Jeszcze nie (poza minimalnymi ilosciami na probe), ale już określono stawke za baryłke ropy kiedy zacznie sie to oplacac (z 30 - 50% wiecej niz jest obecnie - szacowane za 5 - 7 lat).



No nie do konca. Na dzien dzisiejszy a wąłsciwei na połowe 2006 roku wydobycie siegało kilku milionów dziennie a cena wydobycia około 40-50 usd za baryłke.Pobniez zjechali z tym do około 10-15 (w Arabi jest to około 2 dolce, na pólnocnym około 7 a w iraku 1 dolec) usd za baryłkę. A ropy ciezkiej jest w bród.

... ale ja tak będe czekał na firmę która zrobi silnik od podstaw na gaz ... czemu? Bo to będzie lepsze niż internet!
  
 
Nikt nie wyprodukuje silnika tylko gazowego , nie dłatego, że jest to złe paliwo. Gaz jest pochodną ropy, koncerny cisną nam kit, o szybko kurczących się złożach w wiadomym celu. Rozpoczęcie bardzo kosztownych wieloletnich prac i testów poprzedzających wypuszczenie seryjnych gazówek, wydaje się ślepą ulicą w obliczu topniejących złoż ropy. Świat oczekuje czegoś nowego, Hybryda to moim zdaniem pomyłka. (opycha się to teraz bogaczom, żeby zbilansować koszty). Gaz nie jest złym paliwem. Pozatym nie jest możliwe wyprodukowanie tylko np ON z ropy, muszą powstać benzyny lekkie i ciężkie, asfalty, farmaceutyki i pieron wie co jeszcze, taki jest skład ropy. Gdyby powstał silnik lpg , obniżyłoby to spżedaż benzyn (muszą powstać w fazie rafinacji ropy). Koncerny strzeliły by sobie samobuja, przebudowa lini w rafineriach, magazyny paliw itd.....

Nie jestem pewien , ale gaz nie jest wynalazkiem Włoskim; czytałem w bardzo starej encyklopedii o rosyjskich ciężarówkach zasilanych lpg.
  
 
Wracając do początku tematu, to z chwilą od której holzgaz jest używany do napędu samochodów, staje się paliwem i trzeba go obłożyć akcyzą.............a może drzewo
  
 
Wracajac do Tematu. Sa prowadzone proby silnika tylko na gaz.
I to wlasnie firma Alfa Romeo zleciła to dla Polskiego zakladu w Jastrzebiu Zdoju.
Forum LPG Croma
  
 
No..., wiem, że Croma1 coś tam dłubie.... ale jest małe ale, dla alfy czy dla dilera alfy w dojczach który pewnie chciałby sobie zwielokrotnić sprzedaz, oferując tanie w exploatacji auta???? Prace chyba są prowadzone na V generacji (ICOM), a to wciąż jest PROTEZA, a nie fabryczny układ zasilania. Nie wiem jak to traktuje CROMA1, reklamuje się w ten sposób, czy ciągnie kapuchę ile wlezie czy serio coś chce zdziałać.
  
 
Fabryczny VW Passat na gaz ziemny.
  
 
"Zastosowanie TSI jako silnika na gaz wymagało wielu poważnych modyfikacji. Zawory, pierścienie tłokowe i tłoki musiały być dodatkowo hartowane i wzmacniane"

Ciekawę dlaczego
  
 
Lpg jest dobrym paliwem(bo tańszym), ale tylko wtedy gdy ktoś naprawdę dużo jeździ.Po dłuższym używaniu Lpg jako paliwa ja zauważam mnóstwo usterek(głównie silnika-mówią, że przez gaz), które na bieżąco eliminuje, no ale robie duże trasy więc na razie taniej mi wychodzi Lpg.....pozdro