Rejestracja swapa - czy potrzebne papiery na silnik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem na forum ale nie znalazłem. Jak wygląda sprawa rejestracji auta z innym silnikiem (inna pojemność). Napewno trzeba przegląd zrobić, i napewno iść do WK i coś z dowodem pokombinować.
Ale co jeszcze jest potrzebne żeby nie było problemów na przegladzie i wk ? Potrzebne są teraz jakieś papiery na silnik ? Np faktura albo umowa kupna-sprzedazy ?
Napewno było tak jeszcze pare lat temu, ale wiem że teraz silnik jest "częścią zamienną", więc może nie są już na motur potrzebne żadne papiery ?

PS: wprawdze nie buduję fiata, ale pytam o to akurat na Waszym forum bo dużo tutaj różnych swapów, więc napewno ktoś coś wie
  
 
Ja robiłem opinie rzeczoznawcy który rozpoznał motor po wyglądzie. W przypadku silnika 1.2 który włożyłem później pojemność jest podana na bloku nawet więc jak ktoś zna temat to sie zorientuje. Ale na stacjach diagnostycznych musi Ci diagnosta dać świstek o zmienionej pojemności z którym udajesz sie do urzędu komunikacji gdzie wyrabiają Ci nowy dowód już z powiększoną wartością pojemności i uwagą że "samochód po przebudowie" (ale to już jak np rezygnujesz z miejsc z tyłu co też w dowodzie jest uzwględnione, bo masz klatke np, w głównej mierze ta adnotacja pojawia sie kiedy zmienia sie miejsce i rodzaj mocowania silnika), w naszym przypadku trwała ta czynność chwilkę i obeszło sie bez żadnych komplikacji.

Edit: i nie potrzebne były żadne umowy kupna/sprzedaży itp określające pojemność. Swoją drogą po numerach silnika diagnosta jest w stanie pojemność odczytać.

[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2009-07-05 13:32:52 ]
  
 
Umowa KS lub FV za silnik ptrzebna jest w WK podczas rejestrowania samochodu. Tak jest przynajmniej w Wawie w kilku, wiec przypuszczalnie we wszystkich WK.
  
 
Ode mnie nikt nie chciał umowy KS więc nie we wszystkich WK ...
  
 
no kurde mam ten sam problem, nie mam umowy bo engine z jakiegos anglika...
  
 
No ale jesli kupiles go od kogos to musieliscie spisac jakikolwiek papier na to chyba? KS lub FV powinienes miec.
  
 
to troche bardziej skomplikowane.
Oni sprawdzaja ta umowe potem jakos? Wprowadzaja do jakiegos systemu? Nie, nie chodzi mi o to zeby ja falszowac - tak z ciekawosci

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-07-06 22:28:02 ]
  
 
W moim przypadku było tak , że Panie nie chciała umowy KS bo stwierdziła ze silnik jest teraz częścią zamienną i nie potrzeba ale jak widać to zależy wszystko od urzędnika a przebojów miałem z tym trochę jak się dowiadywałem co muszę mieć żeby mi boba zarejestrowali po swapie...

jaqo-a z tą umową to jest tak ja napisałem tylko oświadczenie w Wk ze silnik nie pochodzi z kradzieży podpisałem się pod tym i po sprawie. szerszy opis całej sytuacjii mogę Ci przedstawic na priv lub gg



[ wiadomość edytowana przez: marcin126 dnia 2009-07-06 23:47:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: marcin126 dnia 2009-07-06 23:47:32 ]
  
 
to się kupuje gaśnice w Biedronce i mamy na paragonie artykuły moto. i po sprawie... co to silnika w markecie nie można kupić? ostatnio widziałem betoniarke koło lodówek z mięsem
  
 
u mnie absolutnie nie chcieli kwita w wk jak fiata rejestrowalem ale na stacij diagnostycznej jak najbardziej. no nic, musze podjechac zapytac

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-07-07 01:34:19 ]
  
 
I mysle, ze to bedzie najlepsze rozwiazanie, chociaz czasami bywa roznie nawet miedzy okienkami - jedna osoba bedzie chciala, a w sasiednim okienku juz nie. Do keirownika nie ma co isc z takim pytaniem, bo ten powie jak powinno byc zgodnie z obowiazujacym prawem. A tu musi byc dokument pochodzenia silnika. A ze nie jest wymagany - coz - probuj rejestrowac - moze sie uda.
  
 
U nas było tak:
1. Opinia rzeczoznawcy który po wyglądzie (chyba) określił że jest to 1.1 z uno silnik
2. Przegląd (należał sie całościowy więc sie zrobiło) i kartka od diagnosty że wymieniono silnik na inny o większej pojemności
3. Wizyta w WK celem zmiany parametrów samochodu (poj, moc, liczba siedzień etc)

Tyle. Ze sprzedającym była umowa KS ale nikt i tak jej nie chciał, poza tym i tak niekompletna była bo wtedy już silnik jako część zamienna była traktowana to nikt nie przykładał do tego wagi.