Potrzebny SCHEMAT ELEKTRYCZNY 1.8td bez intercoolera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy ktoś z Was mógłby mi udostępnić schemat elektryczny do mojego 1,8td / 1997 bez intercoolera? Dokładnie chodzi o połączenie inteligentnego elektrozaworu pompy wtryskowej Lucas ze sterownikiem EEC V (SAUD 96AB-12A650-HD) i być może jeszcze z czymś.
Problem polega na tym, że znalazłem tylko połączenie jednego przewodu (czarno-niebieski), a z elektrozaworu idą dwa. Nie udało mi się znaleźć przewodu (fioletowo-niebieski) wśród przewodów wtyczki komputera i nie wiem gdzie on idzie.

A wszystko wzięło się z tego, że elektrozawór na pompie wtryskowej nie ma sterowania. Gdy się go podłączy pod zawnętrzny przyrząd, który umie go wysterować, to silnik chodzi jak cacko. A gdy elektrozawór jest odłączony lub podłączony swoimi dwoma przewodami to chodzi jak stary Tranzit.
  
 
up
  
 
Patrzylem u siebie w TD z Intercoolerem. Ale nie bardzo wiem o ktory zawor ci chodzi. Mam u siebie inne kolory kabli

Prawa strona pompy.
Do elektrozaworu ocinajacego doplyw paliwa do pompy idzie jedn przewod.

Tyl pompy (liczac od przodu auta):

Ida dwa kable, dosc grube, jeden idzie do jakiejs wiazki, drugi krotszy idzie na mase pompy (po prawej stronie pompy liczac od przodu).

  
 
Na pompie wtryskowej jest tylko 1 elektrozawór i jest to elektrozawór stop jak by ci nie chodził to nie odpalił byś auta lub zaraz po odpaleniu auto by gasło, może chodzi ci o korektor wyprzedzenia wtrysku przy zimnym silniku jak on ci padnie to silnik chodzi jak traktor. Z tego co widze u siebie pod maską (1.8td bez koolera) to z tego korektora jak i z innych czujników idą po dwa cienkie przewody a potem łączą się w jedną grubą wiązkę. Jeżeli chodzi ci o elektrozawór to według instrukcji, którą mam przed sobą to powinny iśc 3 przewody jak zdobęde dostemp do skanera lub cyfrówki to prześlę ci skany całej instalacji. Pozdro remas
p.s.
może uda mi się jutro wysłac ci te zdjęcia koleś w pracy weźmie aparat cyf.
  
 
Cytat:
2006-06-11 21:42:09, remas pisze:
Na pompie wtryskowej jest tylko 1 elektrozawór i jest to elektrozawór stop jak by ci nie chodził to nie odpalił byś auta lub zaraz po odpaleniu auto by gasło, może chodzi ci o korektor wyprzedzenia wtrysku przy zimnym silniku jak on ci padnie to silnik chodzi jak traktor. Z tego co widze u siebie pod maską (1.8td bez koolera) to z tego korektora jak i z innych czujników idą po dwa cienkie przewody a potem łączą się w jedną grubą wiązkę. Jeżeli chodzi ci o elektrozawór to według instrukcji, którą mam przed sobą to powinny iśc 3 przewody jak zdobęde dostemp do skanera lub cyfrówki to prześlę ci skany całej instalacji. Pozdro remas p.s. może uda mi się jutro wysłac ci te zdjęcia koleś w pracy weźmie aparat cyf.


Dwaj różni pompiarze nazwali go dokładnie tak: "inteligentny elektrozawór". Jeden, ten który go wymieniał, ustawił zapłon "po swojemu" czyli tak, że było trochę ciszej, ale według mnie i tak za głośno. W międzyczasie miałem problem z katalizatorem i myślałem, że to była przyczyna głośnej pracy. Okazało się, że nie tylko to. Po miesiącu od usunięcia katalizatora pojechałem więc do drugiego pompiarza (ten był znacznie bliżej) w celu wyregulowania pompy wtryskowej (kąta wtrysku). Po wyregulowaniu zgodnie z zasadami i "na przyrząd" okazało się, że silnik pracuje jak stary Transit. Dalszą historię znacie.
Elektrozawór, o którym piszę jest umieszczony lekko ukośnie z przodu pompy patrząc od przodu auta. Od niego idą dwa cienkie przewody do wtyczki 8-pinowej, do której idą też przewody od potencjometru czujnika położenia dźwigni przepustnicy na pompie wtryskowej. Dalej cała wiązka idzie w kierunku prawego nadkola i ginie w błotniku. Niestety nie udało mi się zlokalizować dokąd dalej idzie. Wiem tylko, że od tej wtyczki do wiązki wchodzą dwa przewody: fioletowo-niebieski i czarno-niebieski. A czarno-niebieski udało mi się zlokalizować na wtyczce komputera EEC-V (SAUD). Według WKiŁ (niestety opisują tylko starszą wersję z małym sterowniczkiem w komorze silnika), od tego elektrozaworu OBYDWA przewody powinny iść do komputera, ale u mnie do wtyczki EEC-V (SAUD) nie dochodzi żaden przewód fioletowo-niebieski.


[ wiadomość edytowana przez: McViking dnia 2006-06-11 22:27:28 ]
  
 
Witam
Jeżeli jest umieszczony lekko ukośnie z przodu to jest korektor wyprzedzenia wtrysku przy zimnym silniku, komputer załącza go po otrzymaniu sygnału od czujnika temperatury, że silnik jest zimny.
Pracuje on do osiągnięcia przez silnik normalnej temp. pracy tj. około 92 stopni, następnie zostaje wyłączony i pompa pracuje na standardowych ustawieniach. Dzisiaj jak mi się uda to prześle ci na priva wieczorem schemat elektryczny oraz opis tego korektora wraz ze schematem. A na marginesie miałem podobny problem i dopiero 4 koleś znał się na tym i nazwał to po imieniu a nie jak piszesz "elektrozawór" bo korektor od elektrozaworu bardzo się różni i pracuje na innej zasadzie. Z tego co było u mnie to podejrzewam, że możesz mie podobne objawy, a przyczyna była banalna, koles sprawdził wszystko i wkoncu podokręcał masę silnika i wszystko jest do tej pory ok. A z tego co piszesz korektor działa po podłączeniu do urządzenia zewnęcznego więc poszukaj problemu w instalacji elektrycznej i znajdź elektryka, który zna się na FORDACH a nie tzw. wymieniaczy, którzy tylko kasują kase. Ja szukałem takiego gościa we wrocku aż trzy tygodnie i jemu wystarczyło 20 minut i wszystko naprawił.
Pozdro Remas

P.s:
dzisiaj wieczorkiem najpóźniej jutro prześle ci schematy.
  
 
Chetnie tez dowiedzialbym sie nieco wiecej na temat diagnostyki tego systemu. Wiec jesli moglbys poslac materialy pod adres darmdoman@tlen.pl to byloby super.
Namiary na speca we wrocku tez by sie przydaly.


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-06-12 11:22:08 ]
  
 
Też byłbym wdzięcznny za jakiś schemat z tego miejsca - chyba u mnie jest to zrobione podobnie, tylko że problem jest jeszcze większy - uparł się i mimo, iż odpalał bez zarzutu - pod koniec mrozów, w sobotę zgasł i już się nie podnosi. Podejrzewam ten obszar.
Z góry dziękuję

tadeno@gmail.com
  
 
Cytat:
Pracuje on do osiągnięcia przez silnik normalnej temp. pracy tj. około 92 stopni


Wcześniej się wyłącza
Cytat:
korektor od elektrozaworu bardzo się różni i pracuje na innej zasadzie.


Niczym sie nie różni i pracuje identycznie.

Koledze dochodzi do komputerka kabelek sygnałowy a masa albo się urwała albo jest przykręcona gdzieś po drodze. Spróbuj dorobić masę "na krótko" pod maską do tego zaginionego kabelka.
  
 
oj Kris znowu mamy odmienne zdanie

tzw zawór przestawiacza pracuje inaczej niż zwykły elektrozawór

elektrozawór reaguje tylko na dopływ pradu i jego brak a Przestawiacz jest sterowany z kompa i jednocześnie pełni role tak zwanego elektrozaworu przestawienia kąta wtrysku prz różnych obciążeniach silnika

wiem bo się doszkoliłem

pozdrawiam
  
 
Przeczytaj ty uważnie jeszcze raz to co napisałeś. Gdzieś ty sie szkolił chłopie, jak działa ten korektor? Dostaje prąd na cewkę jak jest zimny silnik, wypycha iglicę przestawiającą krzywke w pompie, rozgrzewa się, odcina prąd i iglica wraca......
O jakich różnych obciążeniach ty piszesz, o jakim komputerku??? wiesz z czego składa się komputer??? Popytaj mądrzejszych od siebie kolegów co to są klucze tranzystorowe, będziesz wiedział jaki masz komputer w aucie. Zapytaj jakiegoś automatyka, tylko nie z bożej łaski jak ty, jak działa elektrozawór i pokarz mu ten korektor czy co ci powie.

Cytat:
elektrozawór reaguje tylko na dopływ pradu i jego brak a Przestawiacz jest sterowany z kompa i jednocześnie pełni role tak zwanego elektrozaworu przestawienia kąta wtrysku prz różnych obciążeniach silnika



Nie przy różnych tylko zimnego silnika.
Nie ma czegoś takiego o czym ty piszesz, nie wiem chłopie, może przestań palić to co palisz....
Nie rób wody z mózgu komuś kto się na tym nie zna. Nie pisz rzeczy o których nie masz bladego pojęcia, potem ludzie jeżdżą po warsztatach, szukają dziury w całym i płacą za to słono, zastanawiając się przy tym nad nie stworzonymi rzeczami.
  
 
Słuchaj mądralo ja cię nie obrażam
poprostu węź książkę i zobacz o korektorze przy obciążonym silniku
pisałem o silniku 1.8 TD Endura DE a nie o zwykłym TD

jak byś coś wiedział to rozróżniłbyś zasadniczą różnice między tymi silnikami Endura jest w pełni sterowana przez komp a zwykły TD niestety nie

a różnice są takie

ENDURA DE posiada

przepływomierz
wtrysk sterujący
zawór przestawiacza (zwykły tego nie posiada)
elektrozawór STOP zamontowany wewnątrz pompy a nie na zewnątrz jak w zwykłym TD
potencjometr
oraz silnik krokowy odpowiedzialny za wyrównanie obrotów silnika podczas jego obciążenia np: klima , wetylator itd

to ty poczytaj temat to zobaczysz o jaki silnik chodzi
a wode to ty lejesz.

a jak elektrozawór stop działa tak samo jak korektor to ja jestem chińczyk i palę zioło cały czas.

Masz może kompleks zwykłego TD więc nie pisz o silniku którego nie posiadasz ni nie miałeś z nim problemu
po drugie to widzę że tylko osoby i miejsca polecane przez ciebie są najlepsze prorok jesteś czy co, bo jak prorok to podaj mi numery totka

W innym wątku pokazałeś swoją wiedzę w sprawdzaniu zaworka zwrotnego w filtrze paliwa
to raczej ty powinienes się podszkolic jak nie znasz podstawowego działania zaworka zwrotnego (fizyka na poziomie 8 klasy podstawowej)




[ wiadomość edytowana przez: remas dnia 2008-01-10 20:39:02 ]
  
 
Cytat:
zawór przestawiacza (zwykły tego nie posiada)


Cytat:
a jak elektrozawór stop działa tak samo jak korektor to ja jestem chińczyk i palę zioło cały czas.

palisz liście buraczane a tylko zapłaciłeś za zioło

Chodzi o to spryciażu że z pompki ręcznej paliwo nie cofa się do baku, natomiast cofa się z pompy do wkładu filtra paliwa ponieważ na tym odcinku nie ma lub jest wadliwy zwykle montowany fabrycznie zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym pompę.
A i wiem jak działają pompki, różnego typu
Polecam pewne warsztaty ponieważ są solidne, nie trzeba do nich jeździć dziesiątki razy z poprawkami itp. itd. czy to coś nienormalnego???? Może dla ciebie....
  
 
jak ten czarny cylinder na przewodie z pompy do pompki jest zaworkiem to ja jestem święty i pale jeszcze liscie kapuściane

sprawdz jak to jest zaworek to dam ci 100 i mówię to teraz oficjalnie mogę się z tobą założyc o to że to nie jest zaworek tylko odpowietrznik.


te warsztaty co poleciłem ja do nich nie wracałem na poprawki a ty napisałeś że są do dupy na podstawie gadania paru osób
a ja nie narzekam bo u mnie zrobili na cacy i jest ok

pozatym po co się kłócic lepiej połączyc siły i pomóc koledze
pozdro
  
 
I jeszcze jedno poczytaj sobie o działaniu zaworu przestawiacza i powiedz w którym miejscu działa on tak samo jak elektrozawór stop

"Czujnik położenia przestawiacza „informuje” ECU o jego położeniu. ECU „bierze pod uwagę” wolę kierowcy (czujnik pedału gazu) chwilowe obciążenie silnika (MAP- sensor) oraz prędkość obrotową silnika. Po analizie tych sygnałów ECU wysyła impulsy sterujące zaworem przestawiacza, a ten odpowiednio moduluje ciśnienie sterujące. Owe ciśnienie oddziaływuje na tłok przestawiacza co powoduje zmianę jego położenia a tym samym zmianę kąta wtrysku. W tym układzie bardzo istotną czynnością staje się prawidłowy montaż pompy na silniku oraz dokładne jej ustawienie względem wału korbowego"

jak chcesz to skontaktuję cię z kolega z polibudy który pisze prace inżynierską na temat silników wysokoprężnych oraz ich sterowania przez urządzenia wykonawcze
miłego czytania i pozdro
  
 
Prosze panie najmondzrzejszy:


Korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika

Elektromagnetyczny korektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika (rys. 17.7) jest umieszczony na pompie wtryskowej i sterowany bezpośrednio przez elektroniczne urządzenie sterujące. Włączenie zasilania elektrycznego tego korektora wywołuje zwiększenie wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Marka i typ: Lucas B12M-08M. Rezystancja: 13 do 18 Om.

o takich obciążeniach piszę
  
 
Wszystko pięknie ładnie tylko koledze szwankuje korektor "zimnego silnika" a to już całkiem coś innego Z drugiej strony pompy, tak napiszę może zrozumiesz, o to właśnie cały czas chodzi.
Ponadto kolego gdzie w tej pompce masz czujnik przestawiacza??? Z drugiej strony jest korektor przestawianie wtrysku przy małych obciążeniach, KOREKTOR - URZĄDZENIE WYKONAWCZE, który albo działa albo nie, pośrednich stanów nie ma ale sam to napisałeś, przeczytaj sie uważnie i poproś kolegę aby powolutku ci to wytłumaczył.
Czujników masz aż 5 szt. w tym silniku, istotnych dla pracy pompy
1. Temp do urządzonka sterującego
2. Położenia przepustnicy
3. Przepływu powietrza
4. Szybkości
5. Obrotów
Tak czy nie?
I dlaczego ty mi wmawiasz że porównuję korektor do elektrozaworu STOP? Coś ty do cholery z PIS'u jest? Czarne jest białe a białe czarne? Czytaj ty uważnie co piszę
A jeśli już się czepiasz to i tak nie masz racji bo i jedno i drugie działa i jest zbudowane elektrycznie identycznie. Tylko z korektora trzpień przestawia krzywkę korygującą, a w zaworku STOP odcina dopływ paliwa będąc wypychanym przez cewkę w skrócie, tak czy nie? I jeszcze jedno, z całym szacunkiem, ja się nie kłócę, proszę tylko nie piszcie bzdur !!!
  
 
Powtarzam jeszcze raz na forum nie w privie - remas ja nie żywię urazy, nie kłócę się, za dużą wagę przywiązujesz do emotek bo to nie jest wyśmiewanie, nie szukam konfliktów ale stanowczo piszesz myląc się, opisujesz coś o czym tak naprawdę masz blade pojęcie i wcale nikt nie wymaga abyś miał większe bo nie każdy jest i być musi omnibusem. Kolega zadał pytanie konkretne a ty mącisz mu w głowie o nie stworzonych rzeczach, chociaż tak naprawdę nie wiadomo czy i tak wszystko opisał tak jak jest naprawdę, ale jeśli tak to albo nie ma masy na korektorze albo ma przerwę pomiędzy korektorem "zimnego silnika" a urządzonkiem sterującym bo nazwa komputer w tym przypadku jest baaardzo mocno naciągana ::
PS. nie przesadzaj i nie obrażaj się

Cytat:
sprawdz jak to jest zaworek to dam ci 100 i mówię to teraz oficjalnie mogę się z tobą założyc o to że to nie jest zaworek tylko odpowietrznik.




Zapomniałem wcześniej - zakład przyjęty tu ze stówką i w innym poście gdzie stawiasz swoje autko bodajże...
Wieczorem podam ci materiały z jakich można dowiedzieć się że nie jest to odpowietrznik, numer konta oraz adres pod który będziesz musiał odstawić swojego esa, jeśli masz nieco więcej honoru niż wiedzy ::

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2008-01-13 11:49:38 ]
  
 
A więc Remas tu masz link Klik
Gdzie w rozdziale Zmiany konstrukcyjne w silnikach wysokoprężnych przeczytasz zdanie o tym iż obwód zasilania w paliwo pompy wtryskowej nie jest wyposażony w żaden odpowietrznik, odpowietrza się samoczynnie. Rozdział 17.2.2 Obsługa i naprawa. Ponadto ten zaworek występuje w oryginale jako część zamienna razem z przewodem zasilającym i kosztuje w granicach 120 zet, w zależności od sklepu oczywiście. Jeśli masz dostęp do Microcata możesz to również łatwo sprawdzić, pozostaje ci jeszcze tel. do ASO (warsztaty typu jasio i jego wiata odpadają )
Mało czy już wystarczy?
  
 
a powiedz gdzie tam pisze że to jest zaworek.
w ASO powiedzieli że to jest odpowietrznik, zresztą zrób jak pisałem wcześniej a sie przekonasz co to jest tym bardziej że nie jest to tylko moje zdanie. Ja to odkrecałem i powiem ci że jest to walec z dwoma oringami na końcach i bodajże rowkiem w momencie odkręcania paliwo z powietrzem zaczyna wypływac z powstałej szczeliny.

I nie musisz mi wysyłac linków bo dysponuje książką. Pozatym to co jest opisane w książce nijak ma się do żeczywistości jak bys zauważył tam opisany jest silnik z interkulerem a nie beż a te dwa silniki bardzo się różnią łącznie z urządzeniem sterującym w Silniku Endura jest nowszy model tego urządzenia(komp tto nazwa na wyrost)
zresztą po co się kłócic załóżmy wątek z pytaniem co to jest tem czarny walec na przewodzie. A zobaczymy co wyjdzie, ja się zakładałem bo jestem pewny co to jest tym bardziej, że wywaliłem to ze swojego auta i sprawdzałem co to jest


pozdro