MotoNews.pl
  

Korbowody VW Polo w Malcu...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Parę razy czytałem w opisach silników, że macie korbowody od Polo. Chciałbym się dowiedzieć dokładnie od jakieo polo są te korby (rocznik, lub kod silnika, pojemność itd)
Pasują idealnie, czy cza przerabiać?
Są lepsze?? lżejsze??
Niewiem co jeszcze, proszę o wszystkie wiadomości.
  
 
ja widziałem te korbowody, nie pamiętam od jakiego silnika /porthos ma takie-może spróbuj jego zapytać. ja się mogę dowiedzieć, ale po niedzieli/, są na pewno cięższe (wyczuwalna różnica w stosunku do maluchowskich), ale i na pewno mocniejsze (sądzę, że to jest powód ich wkładania).
  
 
OK dzięki, czekam na to co się dowiesz
Może ktoś jeszcze wie coś na ten temat?
Może da sie włożyć korby od innego auta?
  
 
jeszcze ciezsze korby? za wysoko "krecic" sie to nie bedzie
  
 
tu nie chodzi o ciezar bo te korby i tak sie odelza tylko chodzi o wytrzymalosc
te od polowki sa z lepszego stopu niz od malucha tak samo jak korby od cc700 sa z mocniejszego materialu to nie wazne ile to wazy bo i tak jak ktos to zaklada to sa one odelzane i polerowane i wychodzi na to ze i tak beda lzejsze niz seryjne a i za to wytrzymalsze
  
 
w silniku, który ja widziałem made by świątek one nie były jakoś specjalnie przerabiane (tak mi się wydaje), na pewno były cięższe od seryjnych maluchowskich....
  
 
A ja widziałem od polówki i tak pisze forti były odchudzone i wypolerowane, a na jakiego grzyba zwiększać mase korb ???
  
 
Panowie dzięki za odpowiedzi.... ale nadal nie wiem od jakiego silnika są te korby, rok pojemność itd?????
Czy panewka wchodzi Maluchowska, czy od Polo??
Czy tłok będzie niżej czy wyżej??
Może ma ktoś takie korby na zbyciu? Najlepiej po odciążeniu
  
 
Witam, pozwoliłem sobie wygrzebać ten wątek, gdyż utknąłem właśnie na etapie korbowodów. Może ktoś zorientowany w tym temacie udostępni w końcu z jakiego modelu Polo podejdą te korby. W innym wątku piszecie też coś o korbowodach z Zastavy 1,3...
Zasięgałem też informacji na temat ew. wzmocnienia (poprzez chromowanie techniczne) korbek seryjnych od 126, oto co mi odpowiedzieli z różnych galwanizerni:
"Pokrycie chromem znacznie zwiekszy Panu twardosc powierzchni korbowodow. W praktyce naklada sie od 15 do 3000 um. Po obrobce grubego chromowania technicznego niezbedny jest szlif zgladzajacy powierzchnie do wymaganego wymiaru.
Cena rynkowa uslugi uzalezniona bedzie od grubosci powloki jaka Pan wymaga, maksymalnie 30zł/1dm2. W przypadku motoryzacji mozliwa jest sytuacja ze korbowod nie podda sie obrobce galwanicznej ze wzgledu na stop z jakiego jest zrobiony (za duza zawartosc Al i Si)."
oraz:
"Naszym zdaniem pochromowanie technicznym chromem nie wzmocni korbowodów. Techniczny chrom ma za zadanie tylko utwardzić powierzchnię.
pozdrawiam "
i co Wy na to?!
  
 
Ciekawy temat, więc od czego te korby ?? Pewnie od POLO86C z lat 90-94. Najłatwiejsze do dorwania.
  
 
Ja mam takie korby ale jeszcze nie zalozone

Jeden komplet kupilem od Baranka ( koles Aliego ) z Poznania.
Mial na nich tloki od poldasa 80mm, i rozwiercone gary. Czyli 703cm3. Maja one rozwiercone glowki pod sfozen od poldasa.
Planuje na nich kiedys znowu postawic jakas 800ke.

Dwa nastepne komplety robia sie wlasnie w zakladzie.
Maja inna - mnieszcza srednice lba korbowodu. Trzeba roztaczac i szlifowac pod rozmiar malca i dorabiac zamki.
Otwor w glowce jest ok. Wystarczy zmienic tulejke.
Beda one zalozone do 700tek z tlokami od bisa.

Po poludniu bede mial wiecej czasu to je pomierze i podam wymiary.
  
 
No wreszcie jakieś konkrety w tym temacie!
Czyli model tego Polo ten o którym pisze moch?
  
 
no raczej to mogą być jedynie korbowody od Polo typoszeregu 86 przed lub po faceliftingu. Miałem takie w ręku. Ciężkie, sprawiają wrażenie bardzo solidnych.
  
 
To sa napewno korby od pierszego polo - roczniki koniec 70tych i poczatek 80, pojemnosc 1.0 - 1.3 (mialy takie same)
Z takimi okraglymi wlotami powietrza za tylnymi szybami.
  
 
Ale podstawa, to czy pasują na czop wału korbowego od malca???
Panewki podejrzewam że od polówy cza dać, czyli moze też dłużej wytrzymają.
Dzięki za odnowienie mojego postu.
Ma może ktoś takie do schandlowania?
  
 
Niestety nie pasuja na czop walu i trzeba rozwiercac i dorabiac zamki.
Jak juz odbiore ze szlifierni to dokladnie je obmierze i jak dorwe cyfrowe to palne foto.

Sa po obrobce na czop walu od malca dluzsze od maluchowskich o 4mm. Stosujac tloki od bisa ( nizsze o 6mm od maluchowskich ) mamy 2mm komory spalania w garach i reszte w glowicy. Stopien sprezania wychodzi 8.

Po splanowaniu garow o 2mm ( tlok podchodzi do gory cylindra i nie mamy juz komory spalania w cylindrze ) stopien sprezania wzrasta do 9,8. Glowica pozostaje nie splanowana. Nie trzeba nic skracac rurek, popychaczy, blach go glowica opuszcza sie tylko o 2mm.

Wieczorem zmierze jaka pojemnosc ma komora spalania w glowicy splanowanej o 2mm i zobaczymy jaki wtedy wychodzi stopien sprezania.
  
 
Garii a jakie tloki chcialbys zakladac na te korby ?
I co z twoja 800ka ???
  
 
Narazie plan z 800 upadł..... powstało wiele problemów....
A tłoki miały być od garba.
  
 
A na jakim etapie upadl ?
skladaniu czy moze juz oddychala i umarla
  
 
Zdechło na etapie składania......
Poprostu ktoś zawalił sprawe..... i silnik niezostał poskładany....