MotoNews.pl
  

Problem LPG SAFRANE 3.0V6 Pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Mam problem z instalacją w safranie z 1993r, 3.0l, którą niedawno kupiłem. Problem objawa się następująco, samochód przyspiesza normalnie gdy jednak wskazówka prędkościomierza dotrze w granice 3500obr/s, tak jakby odcinalo zaplon lub konczyl sie gaz, dodam jakie czynności już zrobiłem. Miałem identyczną safrane przed tą z gazem Zavoli, pomyślałem, że skoro nie działa to przełoże z tamtej. Przełożyłem więc mikser, reduktor, zmieniłem kopułkę i palec od wejścia świec w silnik, przedmuchałem rurke, wymieniłem filtry, powietrza i gazu, świece, kable, I NIC !! nie mam pojęcia co może być, nie przełożyłem tylko z tamtej safrany emulatora z wiązką, więc może to jest przyczyną, dlatego pytam tu na forum, ponieważ w tamtej mam inaczej zrobione z tym emulatorem jak w tej nowej, tam jest robione na przekaźnik... nie znam się dobrze na tym ale tak to wygląda, a w nowej jest na emulator i kostki dołączane do wtryskiwaczy.

Niewiem czy ktoś zrozumie to co pisałem jednak, prosze o pomoc, bo taka jazda zaczyna mnie denerwowac, nie idzie nic wyprzedzic, i nie wiem czy grzebać przy elektryce w instalacji.

Dzięki z góry i czekam na fachowe i mniej fachowe pomysły

Pozdro !
  
 
jak na benzynie chodzi?
  
 
twoj problem to kabel od instalacji gazowej ktory czyta obroty poprostu sie gubi w safran sa duze skoki napiec dlatego byl emulator obrotow muszisz go zalozyc lub szukac kablelka przy kompie beny ktory ma skoki napiec ale niewielkie
i tam sie wpiac tym kablem od obrotow
  
 
Możliwe że masz racje, tylko, że emulator w tej świerzej safranie ma emulator, natomiast druga moja safrana wcześniejsza i teraz rozbita nie ma emulatora, tylko na przekaźniku jest zrobione, może ten emulator jest źle podłączony, gdzie szukać innego napięcia
  
 
Chciałęm sprostować, bo nie mam żadnego emulatora obrotów, tylko emulator wtryskiwaczy... i nadal nie wiem co to jest ma KTOS jakis pomysl ?
  
 
witam sprawdz czy wychodzi z komputera gazowego brązowy kabel i gdzie jest podpięty
  
 
Brązowy kabel wychodzi, owszem, jest podłączony do cewki, spróbuje całkiem odłączyć komputer, w tamtej safranie nie było w ogóle...
  
 
sprawdź jakiego kompa samochodowego masz. bo możesz mieć oporność wtryskiwaczy ok. 2,5 OHM więc w tym wypadku musisz zastosować emulator RENIX.
zdejmij wtyczkę od wtrysku benzynowego i zmierz miernikiem oporność wtryskiwacza pomiędzy jego końcówkami.na zgaszonym silniku.
  
 
Witam aktualnie mam ten problem w opel vectra 2.0 +sekwencja
da się jechać ale przy 4.5 tyś odcina po podpięciu komputera wynik
błąd czujnika wałka rozrządu jutro wymieniam
  
 
Mam komputer w samochodzie firmy siemens, spróbuje włożyć z tamtej safrany, i zmierzyć końcówki wtryskiwaczy, ubieram się i będe próbował dam znać za jakiś czas...
  
 
Witam Ponownie, więc co do postu o mierzeniu napiecia we wtryskiwaczach, nie wiem jak to zrobic, ponad to wymieniłem sobie zbiornik ze starej safrany z zaworem i cewka gazu, plus miedziany waz od zbiornika po reduktor, i dalej odcina ale w wyzszych wartosciach obrotow, i ciagnie ale tak jakby na pol gwizdka a nawet mnie do konca np do 4000obr/m idzie ok,pozniej tak przerywa i idzie w góre słabo, wydaje mi się że to coś z elektryką od gazu, emulator albo nie wiem, bo stacyjke od gazu też wymieniłem ze starej safrany, tej po wypadku, nie chce wymieniać elektryki bo tam jest zrobione jakoś bez emulatora, z przekaznikami, z tego co pamiętam z takimi przekanikami zamiast emulatora było ok, ale po jakimś czasie były podobne objawy jak z tym gazem z emulatorem z tym że dopiero przy 5,5tys ob/min nie wiem co robic, narazie zbieram na sek.. czy warto nie wiem

Jeżeli ktoś zrozumiał co tu pisze, co będzie trudne to proszę o podpowiedzi znawców tematu, Eloo

Pozdrawiam
  
 
Twoj problem to kabel brazowy z instalacji gazowej ktory czyta obroty zakladalem gaz do podobnej safran i tez mialem ten problem szukalem kabla przy wiazce dochodzacej do kompa beny podpiolem brazowy kabel z instalacji gazowej do metalowej probowki i nakowalem pokolej kable i przegazowywalem auto wkoncu trafilem kabel na ktorym auto chodzilo bez problemowo na gazie
  
 
Ok znalazłem rozwiązanie, to nie żadna oporność wtryskiwaczy ani nic z elektryką, po prostu była zatkana rurka od zbiornika do reduktora, wymieniłem z rozbitej safrany i jedzie do końca w sakali obrotów, jak na jednopunktowy wtrysk gazu, to chodzi super, lepiej niż w tamtej...

Pozdrawiam i zamykam Temat !!