MotoNews.pl
  

Jakie opony i springi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie...mam felgi Forda RS7 7,5J 17" ET38

jakie do tego opony żeby w essie nie obcierało i teraz 2 opcje...ze springami obniżajacymi i utwardzonymi lub na seryjnym zawiasie...

zastanawiam się nad 205/45/17 doradźcie mi coś proszę...

(pare osób w klubie ma te aluski m.in. Paweł_AMG, Marcinson to tak jakby ktoś nie kojarzył wzoru


[ wiadomość edytowana przez: trance dnia 2008-04-23 00:45:34 ]
  
 
zadaj to pytanie jak bedzie pelno ludzi na forum a nie teraz
poza tym pewnie ich nie zalozysz,bo masz 3 pary alu i nie wiesz ktore wybrac
poza tym wiesz jak ciezko trafic tw 205/45,bo jezdzilismy ostatnio i szukalismy...195 starcza
  
 
205/45/17 będzie sporo za wysoka. I ten felunek musi mieć jakąś glebę, inaczej to śmiechowato będzie wyglądało
  
 
Jarek szukalismy 195/45/16 i tego nie można było dostać w używkach, 205/45/17 i 205/40/17 jest pełno...

Wojo co do opony 205/45/17 nie przesaaadzaj,wcale nie jest dużo za wysoka...kolega ma 215/45/17 i wygląda to całkiem a przecież jest szersza czyli automatycznie profil opony będzie szedł w górę...205/40/17 boję sie założyć bo nie wiem jak długo piękne drogi Bydgoszczy pozwolą mi się cieszyć tymi felgami :/

gleba lekka będzie (-40mm) wiec tyle musi starczyć...

  
 
Cytat:
2008-04-23 16:33:58, trance pisze:
Jarek szukalismy 195/45/16 i tego nie można było dostać w używkach, 205/45/17 i 205/40/17 jest pełno... Wojo co do opony 205/45/17 nie przesaaadzaj,wcale nie jest dużo za wysoka...kolega ma 215/45/17 i wygląda to całkiem a przecież jest szersza czyli automatycznie profil opony będzie szedł w górę...205/40/17 boję sie założyć bo nie wiem jak długo piękne drogi Bydgoszczy pozwolą mi się cieszyć tymi felgami :/ gleba lekka będzie (-40mm) wiec tyle musi starczyć...


205/45 przy 16" to juz za duzo a co dopiero przy 17" jedyne słuszne oponki to 195/40 205/40 215/35
  
 
Fryszard zamotałeś...

nikt nie mówil o 205/45 do 16" tylko o 195/45 a to róznica...

Ale rozumując tak jak napisałeś to raczej jest tak ze wizualnie 205/45 na 16" wygląda balonowo niz na 17" wiec czemu piszesz:

"205/45 przy 16" to juz za duzo a co dopiero przy 17"...odwrotny kierunek myślenia kolego...

co do słusznosci, zgadzam się profil 40 ale lans lansem tylko nie usmiecha mi się jeździć prostować co tydzień...

A i jeszcze baaardzo duzy wpływ ma szerokość opony więc to tez weźmy pod uwagę...
  
 
215 to za szreroka opona jak do escorta, chyba tylko zostaje ci 195/40 lub cos co przy "malej" glebie wygladaloby super czyli 185/35/17
  
 
Tylko 205/40 ewentualnie 195/40

Na tej oponie i tak Ci sie kilka cm auto podniesie i jak założysz sprngi -40, to będzie stał jak na serii.

Tutaj masz zdjęcie, po lewej 165/70/13 po prawej 215/40/17, 13 dochodzi do felgi na górze, tyle ile opony jest nad felgą o tyle auto się podniesie, a dodatkowo opona 13 się jeszcze ugnie pod ciężarem auta, a 17 już nie



  
 
Cytat:
2008-04-23 17:39:30, meller1985 pisze:
215 to za szreroka opona jak do escorta, chyba tylko zostaje ci 195/40 lub cos co przy "malej" glebie wygladaloby super czyli 185/35/17



215 wejdzie, ale trzeba zaklepać ranty, ja mam tak z tyłu.
  
 
Cytat:
2008-04-23 17:43:18, Snale pisze:
Tylko 205/40 ewentualnie 195/40 Na tej oponie i tak Ci sie kilka cm auto podniesie i jak założysz sprngi -40, to będzie stał jak na serii.



Zgadza się ale mi nie tyle w glebie chodzi o przyssanie do podłoża co odległość koła do nadkola czyli wielkośc tej szpary...no nie ma bata ale przy kole z felgą 17 cali nadkole bedzie bardziej "wypełnione" niż przy 13-16 calach...

dokładając springi -40mm karoseria tylko zbliży się do koła więc nieprawda ze bedzie stał jak na serii, bo zupełnie o czym innym mówisz...
  
 
Mówiłem to w tym sensie, że prześwit pozostanie mniej więcej taki sam, a jeśłi chodzi o szparę w nadkolach to masz w 100% rację
  
 
a no chyba że
  
 
Cytat:
2008-04-23 17:03:57, trance pisze:
Fryszard zamotałeś...


Nie, On niczego nie zamotał, tylko nie skumałeś jego intencji i tym samym prostej rzeczy. 205/45 już przy 16" jest dość sporym profilem. Przy 17" i tym samym 205/45 zmienisz średnicę koła jeszcze bardziej. Zrobi się z tego optyczna kupa. A jeśli Ci twardo i masz problem z jakością asfaltu i się boisz, to po cholerę pakować 17" ? Albo lans, a wtedy na całego, albo praktyczność. To, że kolega Twój ma 215/45/17 to już w ogóle porażka i brak gustu, więc jego wyborem się lepiej nie "podpieraj".
Czy teraz już rozumiesz, co Fryszard miał na myśli ?

Cytat:
Ale rozumując tak jak napisałeś to raczej jest tak ze wizualnie 205/45 na 16" wygląda balonowo niz na 17"


I co z tego, skoro przy takim rozmiarze całe koło wygląda karykaturalnie. Zrozum, że istotnym jest dobór odpowiedniej średnicy KOŁA !!!! a nie tylko średnicy felgi. Nie chodzi tylko i wyłącznie o przekłamania licznika, lecz ogólne optyczne wrażenie połączenia buda-koło.

Zadałeś w wątku pytanie, więc odpowiadam - założyć 205/40/17 i będzie wyglądać to dobrze. Jeśli problem z dziurami jezdni jest ważniejszy, dać se święty spokój i zapodać 15 lub 16".
  
 
Skumałem skumałem nie bój się...co do opon 215/45/17 to ma je na Bmw 3 compact i wygląda to dobrze...

dzieki za odpowiedź choć z niepotrzebnie długim początkiem...

Aby był lans wcale nie trzeba iść na całego...ja wiem,że są znawcy i mistrzowie tematu któzy wiedzą najlepiej co i jak się teraz robi, co jest w modzie jak się powinno robić i "że to jest blee tamto blee, jak zrobisz jedno to bedzie kicha jak drugie to porazka, musisz takz robić i nie ma opcji bo tylko tak bedzie dobrze inaczej chała wyjdzie" ale i takie zdania biore pod uwagę...
  
 
Cytat:
2008-04-24 01:58:04, trance pisze:
Skumałem skumałem nie bój się...co do opon 215/45/17 to ma je na Bmw 3 compact i wygląda to dobrze... dzieki za odpowiedź choć z niepotrzebnie długim początkiem... Aby był lans wcale nie trzeba iść na całego...ja wiem,że są znawcy i mistrzowie tematu któzy wiedzą najlepiej co i jak się teraz robi, co jest w modzie jak się powinno robić i "że to jest blee tamto blee, jak zrobisz jedno to bedzie kicha jak drugie to porazka, musisz takz robić i nie ma opcji bo tylko tak bedzie dobrze inaczej chała wyjdzie" ale i takie zdania biore pod uwagę...


ale do czego ty pijesz kolego? czyzby do mnie? napisałem ci szczeze tak jak krisso a jak ci sie cos nie podoba to poco zadajesz pytania?
  
 
Cytat:
2008-04-24 01:58:04, trance pisze:
dzieki za odpowiedź choć z niepotrzebnie długim początkiem...


BMW ma inną linię nadwozia i inną bryłę. To zupełnie różne samochody, w których fabryczna średnica koła jest kompletnie inna niż w Escortcie. Dlatego porównania takie mijają się z celem. Opinii parę poznałeś, a co z tym sobie wszystkim zrobisz, Twoja sprawa.

Proponuję zerknąć na stronę i w dziale Show&Shine przejrzeć dziesiątki escortów w różnych konfiguracjach felg i ogumienia w każdym możliwym modelu escorta.
  
 
zobacz u mnie w profilu trance.
Ja mam 215/40 17" przy glebie 60/40 i zagięte ranty w nadkolach. Mi nie obciera.
Osobiście polecałbym ci 205/40
  
 
Cytat:
2008-04-24 12:22:28, KriSSo pisze:
BMW ma inną linię nadwozia i inną bryłę. To zupełnie różne samochody, w których fabryczna średnica koła jest kompletnie inna niż w Escortcie. Dlatego porównania takie mijają się z celem.



Zgadzam się ale nie wiedziałes o jakie auto chodzi, więc niepotrzebnie skrytykowałeś...a porównanie było wizualne i tak napisałem więc czepiać sie nie było czego...dzieki za stronę, obejrze sobie...

Fryszard nie spinaj się

Slawcek no u Ciebie wygląda super, szeroki papec masz wiec pewnie zaklepanie rantu bylo konieczne...ja rantu bym nie chciał zaklepywać, dzięki za rady, czyli decyduję się na 205/40/17
  
 
ja chce wymienic opony panowie w jakich bedzie ladnie wygladal escorcik