MotoNews.pl
8 Wymiana uszczelki głowicy 1.4cvh (210102/45) - NT
  

Wymiana uszczelki głowicy 1.4cvh

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zabieram się do wymiany uszczelki głowicy.
Mam pare pytań:
Jaki nr klucza mają śruby głowicy.
Jakie nr kluczy będę potrzebował do wyniany uszczelki (napinacz rozrządu itp.)
Ile "borygo" wylać przed wymianą i gdzie jest korek upustu.

Mam też pytanie odnośnie poniższego zdania (z książki ono jest)

Śruby mocowania głowicy (każdorazowo nowe):
- 1. etap: 20 do 30 N-m;
- 2. etap: 76 do 92 N-m;
- 3. etap: odczekać 2 minuty;
- 4. etap: dokręcić o 90°.

Rozumiem, że śruby nowe, ale mam pytanie co do 4 etapu.
Czy w 4 etapie niepatrzeć na moment na kluczu dydanometrycznym tylko kręcić o 90 stopni poszczególne śruby.
Tak z tego wygląda
  
 
Dokladnie tak, nie patrzec na moment tylko krecic 90 stopni. POmysl tez o splanowaniu glowicy jesli nie jestes za nia pewny bo czesto ta stowka oszczedza mase dodatkowej roboty i nowa uszczelke
  
 
Ja co prawda mam 1.6, ale chyba w 1.4 tak samo śruby głowicy na klucz 13 i napinacz też miałem na 13.

C do spustu płynu to korek u mnie jest w chłodnicy po prawej stronie na dole stojąć przodem do maski.

Co do 4 etapu to już nie patrzysz na moment tylko dokręcasz o 90 stopni.

Odnośnie jeszcze dokręcania to w mojej książce jest tak:

Śruby mocowania głowicy (każdorazowo śruby nowe):
1. etap: 20 do 40 N -m;
2. etap: 40 do 60 N -m;
3. etap: dokręcić o 90;
4. etap: dokręcić o 90.

i do chyba bez różnicy czy 1.6 czy 1.4 ale mogę się mylić.

Pozdrawiam