| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-04-09 22:03:38
Kuźwa jak w Formule 1. |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-09 22:14:35
no fakt 7 tysi to chyba juz licznik zamykasz
ale na serio to tez zamierzam takie cóś wsadzic ![]() |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2008-04-09 23:34:40
Naprawdę
A te 7000 obrotów to kręcisz w ordrzutowcu zwanym NISSAN na 5 biegu
[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2008-04-09 23:36:48 ] |
krzysiek_dz Daewoo Espero Nisko | 2008-04-11 08:38:20 znalazłem takie coś na allegro BLOS
i z tego co po nim widzę, urządzenie przykręca sie zaraz przed przepustnica, a w tym przypadku twórca pomyślał także o niewielkim skróceniu dolotu , jak pojadę na regulacje instalki BRC to spytam ile u nich kosztuje z montażem to urządzenie |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-04-11 17:04:13
chyba w zadnym zakladzie ci tego nie sprzedadza - zostaje raczej wlasna robota i allegro... |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2008-04-11 20:33:07 Co by było śmieszniej u mnie w mieście w "Czakramie" (przedstawiciel BRC na polskę) nie wiedzą co to jest |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-04-12 00:46:39 W aspekcie wzrostu mocy...idea słuszna ...i nawet przez chwilę się nad tym zastanowiłem, ale obecnie w aspekcie regulacji prawnych jest już to produkt wymierający. Pewnie te, które są jeszcze w ofercie - na rynku wtórnym - to takie niedobitki, których sprzedawcy ...chcą odzyskać trochę zamrożonej gotówki.
I tak jak pisał rafalko... pewnie żaden szanujący się warsztat nie odważysię tego zamontować... Oto co znalazłem na temat blosu w necie [co nie znaczy, że jestem jemu przeciwny - ale zwiastuje problemy]: - BLOS... Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Silniczek krokowy, klapki, zwężki, śrubki dławiące możemy sprzedać na złom. - Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu (w 2003r.) ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki „gaźnik gazowy” (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód, że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę. - Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc. - Wąż doprowadzający gaz z reduktora powinien być dołączony do kolanka BLOSa bezpośrednio najkrótszą drogą (usuwamy wszelkie registry, aktuatory itp.) Na wężu doprowadzającym gaz od parownika można zamontować np. atrapę registra (dla dociekliwych diagnostów) - przelot gazu musi być wolny od wszelkich regulacji i ograniczeń.... |