Blos

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam i ja - mam zamiar zamontować BLOS do Espera, ale najpierw zamontowałem go do 2 litrowego Sunny, chodzi bosko, bez różnicy czy benzyna czy gaz, biegi zmieniam przy 7000 ob, spalanie bez zmian za to dynamika , obroty jałowe bez różnicy 950 jak w książce, polecam każdemu
  
 
Cytat:
2008-04-09 21:23:19, bercolek pisze:
biegi zmieniam przy 7000 ob



Kuźwa jak w Formule 1.
  
 
Cytat:
2008-04-09 21:23:19, bercolek pisze:
mam i ja - mam zamiar zamontować BLOS do Espera, ale najpierw zamontowałem go do 2 litrowego Sunny, chodzi bosko, bez różnicy czy benzyna czy gaz, biegi zmieniam przy 7000 ob, spalanie bez zmian za to dynamika , obroty jałowe bez różnicy 950 jak w książce, polecam każdemu



no fakt 7 tysi to chyba juz licznik zamykasz

ale na serio to tez zamierzam takie cóś wsadzic
  
 
Cytat:
2008-04-09 22:14:35, rafalko pisze:
no fakt 7 tysi to chyba juz licznik zamykasz



I tornado w baku/butli wywołuje - oczywiście biorąc pod uwagę specyfikę silnika to 30% pary w gwizdek idzie.
  
 
Cytat:
2008-04-09 21:23:19, bercolek pisze:
mam i ja - mam zamiar zamontować BLOS do Espera, ale najpierw zamontowałem go do 2 litrowego Sunny chodzi bosko, bez różnicy czy benzyna czy gaz


Naprawdę

A te 7000 obrotów to kręcisz w ordrzutowcu zwanym NISSAN na 5 biegu



[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2008-04-09 23:36:48 ]
  
 
znalazłem takie coś na allegro BLOS
i z tego co po nim widzę, urządzenie przykręca sie zaraz przed przepustnica, a w tym przypadku twórca pomyślał także o niewielkim skróceniu dolotu , jak pojadę na regulacje instalki BRC to spytam ile u nich kosztuje z montażem to urządzenie
  
 
Cytat:
2008-04-11 08:38:20, krzysiek_dz pisze:
znalazłem takie coś na allegro BLOS i z tego co po nim widzę, urządzenie przykręca sie zaraz przed przepustnica, a w tym przypadku twórca pomyślał także o niewielkim skróceniu dolotu , jak pojadę na regulacje instalki BRC to spytam ile u nich kosztuje z montażem to urządzenie



chyba w zadnym zakladzie ci tego nie sprzedadza - zostaje raczej wlasna robota i allegro...
  
 
Co by było śmieszniej u mnie w mieście w "Czakramie" (przedstawiciel BRC na polskę) nie wiedzą co to jest
  
 
W aspekcie wzrostu mocy...idea słuszna ...i nawet przez chwilę się nad tym zastanowiłem, ale obecnie w aspekcie regulacji prawnych jest już to produkt wymierający. Pewnie te, które są jeszcze w ofercie - na rynku wtórnym - to takie niedobitki, których sprzedawcy ...chcą odzyskać trochę zamrożonej gotówki.
I tak jak pisał rafalko... pewnie żaden szanujący się warsztat nie odważysię tego zamontować...


Oto co znalazłem na temat blosu w necie [co nie znaczy, że jestem jemu przeciwny - ale zwiastuje problemy]:

- BLOS... Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Silniczek krokowy, klapki, zwężki, śrubki dławiące możemy sprzedać na złom.

- Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu (w 2003r.) ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki „gaźnik gazowy” (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód, że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.

- Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

- Wąż doprowadzający gaz z reduktora powinien być dołączony do kolanka BLOSa bezpośrednio najkrótszą drogą (usuwamy wszelkie registry, aktuatory itp.)
Na wężu doprowadzającym gaz od parownika można zamontować np. atrapę registra (dla dociekliwych diagnostów) - przelot gazu musi być wolny od wszelkich regulacji i ograniczeń....