[Scoupe 93"] Falowanie obrotów na biegu jałowym.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Znalazłem to forum z myślą, że ktoś bedzie potrafił mi pomóc.
Mam hyunadia scoupe 1.5LS 88KM z 93r. i mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, a także z szarpaniem podczas jazdy na rozgrzanym silniku tak do 3tys. obrotów. Po przekroczeniu tego progu silnik pracuje normalnie.
Prosze o porady...
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-12 21:01:00 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
witam z tego co opisujesz to ja myśle że mogą to być świece zapłonowe lub przewody wysokiego a i może terz być sonda a jak jedziesz sobie na 4 i chcesz przyśpieszyć to nie masz takiego uczucia jak by ci się przydławił a jak odpuszczasz noge z gazu to jedzie dalej i zaczyna się rozpędzać jeśli tak masz to już niema sondy ja niepaniętam czy w nih występuje czujnik spalania stukowego bo jeśli tak to albo jest on zasyfiony lub uszkodzony bo gdyby ci falował tylko na wolnyh obrotah to masz coś z silniczkiem krokowym lub brudną przepustnice cięrzko jest stwierdzić tego typu usterki nie widząc ih ale podejrzewam że to któraś z tyh rzeczy pozdro
  
 
Na zimnym silniku auto pracuje normalnie zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Jednak po rozgrzaniu silnika zaczyna przy przyspieszaniu szarpać a raczej sie dławić, ale tylko do 3 tys. obrotów. Po przekroczeniu 3 tys. auto przyspiesza i pracuje nornalnie. Natomiast kiedy zatrzymuje sie na światłach (przy rozgrzanym silniku) zaczynaja falowac obroty między 600 a 1000 obrotów az czuć jak samochód drży.
Dzieki za porade...
Pozdrawiam
  
 
ja bym przeprowadzil regulacje wolnych obrotów
  
 
Masz mniej więcej to samo co ja miałem i kilku innych posiadaczy Scoupe. Problem ustąpił dopiero po wymianie ECU
  
 
Tak czy tak, najpierw należy przeprowadzić standardową procedurę sprawdzenia:
1. wszystkich złączy czujników (lambda, temperatury chłodziwa, przepływomierz, itp), bo często bywa, że styki zaśniedziały
2. kontrola/wymiana w/w czujników oraz wymiana świec, kabli WN i filtru powietrza
3. wyczyszczenie silniczka krokowego, zaworu EGR, przepustnicy
4. dopiero wtedy bawić się w reszte jak ECU czy ustawianie wolnych obrotów

  
 
Cytat:
2008-03-04 22:11:29, rufik pisze:
Tak czy tak, najpierw należy przeprowadzić standardową procedurę sprawdzenia: 1. wszystkich złączy czujników (lambda, temperatury chłodziwa, przepływomierz, itp), bo często bywa, że styki zaśniedziały 2. kontrola/wymiana w/w czujników oraz wymiana świec, kabli WN i filtru powietrza 3. wyczyszczenie silniczka krokowego, zaworu EGR, przepustnicy 4. dopiero wtedy bawić się w reszte jak ECU czy ustawianie wolnych obrotów


gdzie można znaleźć instrukcje jak zbadać czujniki, sonde itp Jest gdzieś opisane jak wyczyścić silnik krokowy, zawór EGR i przepustnice Dokładny manual by sie przydał...
  
 
W Scoupe nie ma zaworu EGR
  
 
najpierw-wynien-swiece-kable-kopulke-palec-ja-nialen-tak-sano-i-powynianie-ustapilo
  
 
dziś zrobiłem reset i na chwilę pomogło, ale niewiele... Sprawdzałem kable, w nocy pryskałem kable woda słoną i ani jednej iskry nie zauważyłem... zaraz idę wykręcić świece, zobacze co i jak, zrobie zdjęcie i tu wrzuce... mam nadzieje, że to one... tańsze są niż kable
edit: hmm... mój klucz którego zawsze używałem do zmiany świec nie pasuje... ciasne dojście do swiec


[ wiadomość edytowana przez: cendra dnia 2008-03-15 17:34:40 ]
  
 
jesli-kable-i-swiece-sa-ok-to-zostaje-silniczek-krokowy-sprobuj-wykrecici-i-wyczyscic
  
 
Cytat:
2008-03-16 09:13:15, maniek200583 pisze:
jesli-kable-i-swiece-sa-ok-to-zostaje-silniczek-krokowy-sprobuj-wykrecici-i-wyczyscic

chętnie zasięgnie instrukcji jak to sie robi
  
 
właśnie dziś założyłem świece NGK... Czas na oba filtry...
  
 
Gdzie znajduję się filtr paliwa, czy można zastosować zamiennik (np. z poloneza, bo taki posiadam ), wymiana to jakas skomplikowana sprawa


Kolego właśnie załapałeś się na pierwsze oficjalne upomnienie za niestosowanie się do zasad pisania w dziale technicznym.

A Twoja wypowiedź i tak zostanie wykasowana, poczekam trochę aż to przeczytasz Ty i inni.

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-18 10:15:28 ]
  
 
Panowie pomocy...
Wyjąłem krokowy, rozebrałem chociaż z trudem (chyba spieprzyłem bo odginałem te blaszki i wyszło mi wnętrze krokowca ), tam wytarłem co można i złożyłem... obroty mam na poziomie 4-5 tyś co za pech... co zrobiłem zle, da się to naprawić


[ wiadomość edytowana przez: cendra dnia 2008-03-19 19:18:17 ]
  
 
A zrobiłeś tak jak mówiłem z tym filtrem paliwa?
  
 
tak, po wymianie jakby problem znikął, jeszcze czeka mnie wymiana filtra powietrza no i pewnie krokowca... można jeździć z odłączonym silnikiem krokowym mam nadzieję, że jakoś go naprawie
  
 
Ja nawet nie wiem gdzie jest krokowy i jak wygląda. Ale jak wymieniłes filtr to już jest dobrze.
  
 
no i niestety, dziś dłuższa jazda po mieście pokazała, że na nagrzanym silniku dalej szarpie jakies porady jestem już po wymianie: świec, kopułki, palca, filtra paliwa, filtra powietrza i resecie kompa...
  
 
A wiec tak: na poczatek małe sprostowanie poniewaz post tyczy falowania obrotow na jałowym biegu a teraz piszesz ze szarpie jak sie rozgrzeje czyli mam rozumiec ze juz Ci nieskacze wskazówka od obrotow prawda ?
Apropo krokowego jest on wylacznie od wolnych obrotow takze spokojnie mozna go wykluczyc skoro Ci szarpie na rozgrzanym. U mnie zranca jak odpalam scoupaka ladnie widac po obrotach najpierw mam okolo 1300 po 2 min spada 800-900 czyli krokowy zrobil swoje i sie wylaczyl ...
A teraz do rzeczy: to juz jest raczej powazniejszy problem jak wymieniles podstawowe rzeczy bedziesz tak wymienial pokolei az wymienisz pol silnika zaczeles od swiec skonczysz na pompie paliwa lub komputerze i tak podejrzewam ze to bedzie ktores z tych rzeczy, jesli chcesz moge Ci zaproponowac podmiane komputera z mojego , wpadl bys wktorys weekend i bysmy zrobili podmianke zobaczylbys czy to komputer tylko niewiem jak daleko jest Ciechanow ja kolo gorzowa wlkp. jak cos to napisz na prv

pozdro